نماد حیوان سال ۱۴۰۳ – ۲۰۲۴ چیست؟

نماد حیوان سال ۱۴۰۳ - ۲۰۲۴ چیست؟
نماد حیوان سال ۱۴۰۳ – ۲۰۲۴ چیست؟

اگر می خواهید بدانید نماد حیوان سال 1403 و 2024 چیست در ادامه همراه ما باشید!

حیوان امسال چیست؟

بر اساس تقویم و سال نوی چینی نماد سال ۱۴۰۳ – ۲۰۲۴ اژدها می باشد!

زمان تحویل سال ۱۴۰۳ چه ساعتی است؟

لحظه تحویل سال 1403 هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه 1 فروردین ماه سال 1403 برابر با 20 مارچ 2024 میلادی و 9 شعبان سال 1445 هجری قمری، ساعت 06:36 می باشد .

سال های اژدها شامل سال های 2024، 2012، 2000، 1988، 1976، 1964، 1952 می شوند.

سال 2024 سال اژدهای چوبی است که از 10 فوریه 2024 (سال نوی چینی) شروع می شود و در 28 ژانویه 2025 (شب سال نوی چینی) به پایان می رسد.

خوش شانس ترین نشانه های زودیاک چینی در سال 2024 میمون ها، خروس ها و خوک ها هستند. سپس، با شانس نه چندان زیاد گاوها، خرگوش ها، بزها و سگ ها قرار می گیرند. ثروت اژدها تحت تاثیر “مخالفت با تای سوئی” قرار خواهد گرفت.

اژدها نماد قدرت، اشراف، افتخار، شانس و موفقیت در فرهنگ سنتی چین است.

متولدین چه سال هایی اژدها هستند؟

اگر در سال های 2024، 2012، 2000، 1988، 1976، 1964، 1952 متولد شده اید، علامت زودیاک چینی شما اژدها است.

متولدین ژانویه یا فوریه باید توجه ویژه ای به زمان رسیدن سال نو چینی داشته باشند تا نشانه سال تولد خود را تایید کنند. هر سال اژدها یکی از پنج عنصر مرتبط با خود را نیز دارد.

سال های اژدهاتقویم سال های زودیاک چینینوع اژدها
1940February 8, 1940 – January 26, 1941اژدهای طلایی(فلزی)
1952January 27, 1952 – February 13, 1953اژدهای آبی
1964February 13, 1964 – February 1, 1965اژدهای چوبی
1976January 31, 1976 – February 17, 1977اژدهای آتش
1988February 17, 1988 – February 5, 1989اژدهای زمینی
2000February 5, 2000 – January 23, 2001اژدهای طلایی
2012January 23, 2012 – February 9, 2013اژدهای آبی
2024February 10, 2024 – January 28, 2025اژدهای چوبی

شخصیت اژدها : با اعتماد به نفس، باهوش…

در میان حیوانات زودیاک چینی، اژدها تنها حیوان خیالی است. اژدهای چینی حیاتی‌ ترین و قدرتمندترین جانور در زودیاک چینی است، اگرچه اژدها به خاطر بداخلاق بودن و داشتن زبان تند و تیز شهرت بدی دارد.

در زمان‌ های قدیم، مردم فکر می‌ کردند که اژدها با ویژگی‌ های شخصیتی تسلط طلب و جاه‌ طلب برای رهبری جهان مناسب‌ تر است.

اژدهاها که دارای شجاعت ذاتی، سرسختی و هوش هستند، مشتاق و با اعتماد به نفس هستند. آن ها از چالش ها نمی ترسند و مایل به ریسک هستند.

با این حال، اژدها گاهی اوقات به عنوان تندخو در نظر گرفته می شود و اژدهاهای عصبانی پذیرای انتقاد نیستند. آن ها خود را مغرور نمی دانند. آن ها به جای پیروی از سنت، برای آینده ای آرام تلاش می کنند.

شما کدام نوع اژدها هستید؟

در تئوری عناصر چینی، هر علامت زودیاک با یکی از پنج عنصر مرتبط است : طلا (فلز)، چوب، آب، آتش یا زمین، به این معنی که برای مثال یک اژدهای چوبی، یک بار در یک چرخه 60 ساله می آید.

این یک تئوری است که ویژگی های یک فرد با علامت حیوان زودیاک و عنصر سال تولد آن ها تعیین می شود. بنابراین پنج نوع اژدها وجود دارد که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند :

  • اژدهای چوبی (1964، 2024) : درونگرا، کمتر مشتاق و فاقد روابط خوب
  • اژدهای آتشی (1916، 1976) : باهوش و راحت، چابک و منعطف
  • اژدهای زمینی (1928، 1988) : باهوش، جاه طلب و سخت کوش
  • اژدهای طلایی (1940، 2000) : روراست، مستعد و مایل به دیده شدن
  • اژدهای آبی (1952، 2012) : دارای پشتکار، دوراندیش و نیرومند

چیزهایی که برای اژدها خوش شانسی می آورند

  • اعداد خوش شانسی : 1، 6 و 7
  • روزهای خوش شانسی : 1 و 16 هر ماه تقویم قمری چین
  • رنگ های خوش شانس : طلایی، نقره ای، سفید مایل به خاکستری
  • گل های خوش شانس: گل های اژدها
  • جهت شانس : شرق، شمال، جنوب
  • ماه های خوش شانس : 3، 4، و 7 ماه قمری چین

چیزهایی که اژدها باید از آن ها اجتناب کند

  • رنگ های بدشانسی : آبی، سبز
  • اعداد بدشانسی : 3 و 8
  • جهت بدشانسی : شمال غربی
  • ماه های بدشانسی : پنجمین و ششمین ماه قمری چین

پیش بینی طالع بینی اژدها برای سال 2024/2023

سال 2023 سال خرگوش است. شانس شما، اژدها تحت تاثیر برخی مخالفت ها با تای سویی (ستاره عصر) قرار می گیرد اما جای نگرانی نیست زیرا امسال توسط ستاره های خوش شانسی نیز مراقبت خواهید شد.

با کمک ستاره خوش شانس پیشرفت شغلی شما روان خواهد شد.

مسیر مالی تعیین شده توسط زودیاک شما در یک جهت گیری خوب توسعه خواهد یافت به ویژه در حوزه درآمد، که به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

اژدهاهای مجرد، در روند تعامل با جنس مخالف با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد و به راحتی نسبت به ازدواج ناامید خواهید شد. اژدهاهایی که ازدواج کرده اند، رابطه شما امسال نسبتا خوب است اما اغلب بر سر چیزهای کوچک در زندگی دعوا می شود.

سال 2024 سال اژدها است. اژدها (کسانی که در سال زودیاک چینی اژدها به دنیا آمده اید)، طبق طالع بینی چینی و در سال تولد خود، به راحتی با تای سویی (خدای عصر) مخالف خواهید بود.

ممکن است برخی از چالش ها را تجربه کنید. ممکن است به دلیل برخورد با انرژی تای سویی با محدودیت ها و مشکلات خاصی روبرو شوید. با این حال ستاره های خوش شانسی نیز وجود خواهند داشت که می توانند از اژدها محافظت و پشتیبانی کنند.

افراد اژدها، شما می توانید در مورد آینده شغلی خود خوش بین باشید. با وجود فقدان شانس کلی، فرصت هایی برای رشد و موفقیت در زندگی حرفه ای شما وجود خواهد داشت.

آیا سال اژدها در سال 2024 سال خوبی است؟

سال 2024 بنمینگن مردم اژدها است (本命年 běn mìng nián /bnn-ming-nyen/ منشا سال زندگی).

اژدها اعتقاد بر این است که در سال تولد خود به تای سویی (/tie-sway/) خدای عصر در اساطیر چینی توهین می‌ کنید و ممکن است به دلیل برخورد با انرژی تای سویی، با محدودیت‌ ها و مشکلات خاصی روبرو شوید. به شما توصیه می شود در سال 2024 مراقب تمام جنبه های زندگی خود باشید.

بهتر است به رقابت در محل کار توجه ویژه ای داشته باشید و سخت کوش و فداکار باشید و در کنار آن به خوبی از بدن خود مراقبت کنید.

چگونه در سال 2024/2023 خوش شانس تر باشیم؟

در سال 2023/2024، قرمز و بنفش برای اژدها شانس به ارمغان می آورد یا از دردسر جلوگیری می کند. افراد اژدها ممکن است لباس قرمز یا بنفش بپوشند تا این شانس را جلب کنند، از جمله لباس بیرونی، کیف، کفش، لباس زیر و حتی جوراب.

همچنین به شما توصیه می‌ شود که بیشتر با افرادی که موش‌ ها، میمون‌ ها و خروس‌ ها هستند دمخور باشید  زیرا ممکن است اطلاعات ارزشمند یا شانسی برای شما به ارمغان بیاورند. با چنین آشنایان مهمی در اطراف خود زندگی آرام و شغلی موفق خواهید داشت.

سازگاری عشق اژدها : آیا او با شما سازگار است؟

هر علامت حیوانی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. سازگاری عشق با توجه به زودیاک چینی ویژگی های هر حیوان را در نظر می گیرد. فقط کسانی که ویژگی هایشان به خوبی با یکدیگر مطابقت دارد می توانند شریک زندگی خوبی باشند.

  • بهترین تطبیق علائم زودیاک با اژدها : موش، میمون یا خروس
  • کمترین تطابق با علائم زودیاک با اژدها : سگ

بهترین مشاغل مناسب برای اژدها

اژدهاها دوست دارند چالش ها را پذیرفته و ریسک کنند. مشاغلی که به آن ها اجازه می دهد خودشان را آزمایش کنند، انتخاب های خوبی هستند. برخی از مشاغل خوب عبارتند از : روزنامه نگاری، معلمی، وکالت، مهندسی، معماری، کارگزاری و فروشندگی.

افراد مشهور سال اژدها

  • چارلز داروین : متولد 12 فوریه 1809، اژدهای زمینی
  • بروس لی : متولد 27 نوامبر 1940، یک اژدهای طلایی
  • جان لنون : متولد 9 اکتبر 1940، یک اژدهای طلایی
  • ولادیمیر پوتین : متولد 7 اکتبر 1952، یک اژدهای آبی

چرا اژدها در چین نشانه خوش شانسی است؟

متفاوت از فرهنگ غربی، اژدها در فرهنگ چینی موجودی افسانه‌ ای، فرخنده و برتر است. در اساطیر چینی، اژدها قدرت زیادی در کنترل باد و باران دارد، در آسمان ها اوج می گیرد، رودخانه ها و دریاها را می چرخاند و همچنین رفاه را برای جهان به ارمغان می آورد.

اژدهاها به عنوان یک مزیت برای کشاورزی در جامعه کشاورزی، طلسم های قدرتمندی در نظر گرفته می شوند که بین بهشت، زمین و انسان ها ارتباط برقرار می کنند تا آب و هوای خوب و در نتیجه برداشت های فراوان و رونق ثروت را به ارمغان بیاورند.

بنابراین، در زمان های قدیم، امپراتورها به عنوان اژدهاهای واقعی و فرزندان بهشت در نظر گرفته می شدند و مردم چین را از فرزندان اژدها می دانستند. برای پرستش الوهیت اژدها قدیمی های چین اژدها را در زودیاک چینی قرار دادند و مدت هاست که محبوب ترین حیوان زودیاک در چین بوده است. بسیاری از زوج های چینی تصمیم می گیرند در سال اژدها بچه دار شوند.

آیا سال اژدها 2024 برای بچه دار شدن خوب است؟

طبق طالع بینی چینی، سال 2024 سال اژدهای چوبی است. چوب دلالت بر آرامش، وفاداری، قابلیت اطمینان و توانایی های برجسته و ایده های انقلابی دارد.

چنین ویژگی هایی اژدهای چوبی را به سمت یک زندگی موفق متمایل می کند. حتی اگر لجبازی و کمی تکبر در اژدها ذاتی است، این ویژگی های منفی، گاهی اوقات، ممکن است کلید دستیابی به اهداف آن ها باشد.

اگر قصد دارید در سال آینده اژدها به دنیا بیاورید، تصمیم خوبی خواهد بود، زیرا طالع بینی چینی پیش بینی می کند که در سال 2024 صاحب یک نوزاد خوش شانس با شخصیت خوب خواهید شد.

چرا اژدها در منطقه زودیاک چین در رتبه پنجم قرار دارد؟

طبق یکی از بسیاری از افسانه‌ ها، امپراتور جید مسابقه‌ ای برگزار کرد و حکم داد که ترتیب حیوانات در زودیاک چینی با عبور از خط پایان در 12 مکان اول تعیین می‌ شود. به نظر می رسد یک موضوع عقل سلیم است که اژدهای قدرتمند شایسته مقام اول باشد، با این حال او به این امر دست نیافته است. او به دنبال خرگوش، ببر، گاو و موش آمد.

هنگامی که اژدها در مسیر خود به سمت خط پایان بود، روستایی را یافت که از خشکسالی بسیار جدی رنج می برد – حتی گیاهان و محصولات آن رشد نکرده و تعداد زیادی از مردم در قحطی بودند. پس بر ابرها پرواز کرد و لب به باران گشود و سختی آن ها را حل کرد.

اژدها به مسابقه ادامه داد، اما پس از مدتی روستای دیگری را دید که در معرض خطر سیل بود. بدون معطلی ایستاد و دهانش را باز کرد تا آب را جذب کند. تلاش و قدرت او آب های سیلابی را به دریا رساند و از فاجعه روستا جلوگیری شد.

هنگامی که اژدها با عجله به سمت انتهای مسابقه می رفت، دید که خرگوش توسط یک گرگ تعقیب می شود. برای مقابله با گرگ و نجات خرگوش، او اجازه داد تا خرگوش پیش برود. بنابراین، با کمک سخاوتمندانه به کسانی که در راه ملاقات کرد، همانطور که همیشه طبیعت اوست، اژدها بعد از خرگوش در مسابقه زودیاک وارد شد.

منبع : chinahighlights

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا