بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای [5 زمان طلایی]

زمان استفاده از ماسک ورقه ای

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای به جنس پوست، مشکلاتی پوستی و هدف شما از روتین پستی بستگی دارد. اصولا استفاده از ماسک ورقه ای نتایج فوری و فوق العاده ای را به دنبال دارند چنین روتینی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هم هست شما با خرید ماسک ورقه ای ارزان تقریبا می توانید به درمان پوست خود مشغول شوید و آن را به طور مدام تغذیه کنید.

اما اینکه زمان استفاده از ماسک ورقه ای کی است سوالیست که اغلب کاربران می پرسند باید بگوییم اصولا در ابتدای روز و انتهای شب پیش از خواب بهترین زمان ممکن است و در این دو بازه زمانی بیشترین نتیجه را خواهید گرفت در ادامه هر دو زمان را بررسی و دلایل انتخاب این دو زمان را خواهیم گفت.

 زمان استفاده از ماسک ورقه ای کی است؟

ماسک ورقه ای به مقدار زیادی اسانس و ترکیبات گیاهی آغشته است و خواص درمانی دارد. بر همین اساس شما در هر زمان از شبانه روز می توانید از آن استفاده کنید. به گفته تجربیات کاربران رنگدونه بهترین بازه های زمانی به شرح زیر است:

  1. صبح دقیقا پس از اتمام روتین پوستی
  2. قبل از آرایش
  3. قبل و بعد از استحمام
  4. قبل از خواب عصرانه
  5. شب ها قبل از استراحت

در ادامه هرکدام از موارد بالا را توضیح داده ایم.

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای

این 5 بازه زمانی، بهترین زمان های ممکن برای استفاده از ماسک ورقه ای صورت هستند اما با این وجود صبح ها پس از روتین و شب ها قبل از خواب نتیجه بسیار بهتر و موثرتری از ماسک ورقه ای خواهید گرفت چرا که پوست در این دو زمان آمادگی و البته نیاز بیشتری برای جذب مواد مغذی دارد.

نکته مهم: اصول اولیه استفاده از ماسک ورقه ای را هیچ گاه فراموش نکنید، پوست صورت را کاملا شسته و تمیز کنید، سپس ماسک را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید. در غیر اینصورت پوست دهیدراته و دچار جوش خواهد شد.

1. قبل از آرایش

اصولا پیش از آرایش توصیه می شود که یک ماسک ورقه ای روی صورت گذاشته شود چرا که منافذ صورت پاکسازی شده، لایه های مرده از سطح پوست برداشته می شوند، پوست کاملا مرطوب و آبرسانی شده است.

پس از یک استراحت کوتاه پوست آمادگی آرایش را دارد و در چنین شرایطی آرایش بسیار مطلوب تر از هر زمان دیگر روی صورت شما خواهد نشست چرا که ماسک مقدمات اولیه و زیر سازی را صورت داده! چه چیزی از این بهتر؟ شما با خرید یک ماسک ورقه ای ارزان به راحتی می توانید کار یک پرایمر را انجام دهید.

2. صبح بعد از بیدار شدن از خواب

صبح زمان خوبی برای گذاشتن ماسک روی صورت است. چرا که هم زمان کافی در اختیار دارید هم اینکه در معرض تابش نور خورشید نیستید از طرفی هنوز آرایش روزانه را انجام نداده اید و پوست شما همچنان تمیز است پس نتیجه ای مطلوب از ماسک خواهید گرفت.

3. قبل و بعد از استحمام

بازه زمانی دیگر برای استفاده از ماسک ورقه ای قبل و بعد از استحمام است. اصولا توصیه ما بعد از استحمام است چرا که پوست شما کاملا تمیز و آماده دریافت مواد عالی و مغذی است بعد از استحمام و انجام روتین معمول، می توانید از یک ماسک آبرسان استفاده کنید.

حتی حین استحمام نیز می توانید از برخی ماسک های ورقه ای استفاده کنید استحمام در وان و گذاشتن ماسک روی صورت تجربه ای بسیار شیرین و آرامش بخش برای شما خواهد بود البته به شرط آنکه پس از برداشتن ماسک ورقه ای صورت خود را نشویید!

4. قبل از خواب عصرانه

به صورت کلی در طول شبانه روز می توانید از انواع ماسک های ورقه ای صورت استفاده کنید اما پیش از خواب عصرانه نیز زمان مناسبی برای استفاده از ماسک ورقه ای است چرا که پوست زمان کافی برای استراحت و جذب مواد باقی مانده از ماسک را خواهد داشت.

از طرفی بعد از برداشتن ماسک ورقه ای، بهتر است که اسانس و مواد باقی مانده از ماسک شسته نشود پس حین خواب زمان کافی برای جذب مواد فراهم است و در این شرایط جذب مواد بهتر صورت می گیرد و پوست می تواند ترمیم شود.

5. شب ها قبل از استراحت

اثربخشی ماسک ورقه ای در هیچ کدام از بازه های زمانی که گفته شد به اندازه اثربخشی قبل از خواب شبانه نیست.

به صورت کاملا علمی می توان گفت بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای شب ها قبل از خواب است چرا که هم زمان کافی برای جذب اسانس باقی مانده روی سطح پوست فراهم است و هم اینکه شما در انتهای یک روز خسته کننده به ماسک نیاز دارید تا پوستتان ترمیم و خستگی آن رفع شود از طرفی صبح روز بعد با صورتی شفاف تر و بشاش بیدار خواهید شد.

به کمک ماسک عمل گردش خون زیر پوست صورتتان تقویت شده و همین امر منجر به شادابی صورت خواهد شد همچنین آلودگی های سطحی پوست کاملا رفع شده و از بروز جوش های زیر پوستی جلوگیری خواهد شد.

چه زمانی از ماسک ورقه ای استفاده کنیم

هیچ محدودیتی در استفاده از ماسک های ورقه ای وجود ندارد و شما هر زمان از شبانه روز که احساس کردید پوستی کدر و خسته دارید می توانید یک ماسک ورقه ای استفاده کنید دقت داشته باشید که در طول هفته نهایتا 2 تا 3 بار می توان از ماسک استفاده کرد و استفاده بیش از حد توصیه نمی شود.

نکته مهم دیگر این است که به هیچ عنوان ماسک نباید بیش از 20 دقیقه روی صورت گذاشته شود حتما توجه کنید اگر تصمیم گرفتید قبل از خواب از ماسک ورقه ای استفاده کنید، نهایتا 20 دقیقه صبر کرده و ماسک را پیش از خواب از صورت جدا کنید به هیچ عنوان با ماسک نخوابید چرا که پوست شما رطوبت خود را از دست خواهد داد.

شست و شوی صورت قبل از گذاشتن ماسک ورقه ای نیز از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که پوست به مدت 15 دقیقه زیر پوشش ورقه ای محبوس خواهد شد و چنانچه سطح آن را تمیز نکرده باشید احتمال بروز جوش و اگزما وجود خواهد داشت از طرفی زمانی بهترین نتیجه را خواهید گرفت که ماسک روی پوستی تمیز قرار گرفته باشد.

بهترین زمان استفاده از ماسک ورقه ای با تمام تفاسیری که داشتیم شب ها قبل از خواب و ابتدای روز است چرا که در این دو بازه هم از تابش اشعه های مضر به دور هستید و هم پوست آمادگی دریافت مواد مغذی را دارد. شما چه زمان هایی از ماسک استفاده می کنید؟

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا