آیا گرگان به دریا نزدیک است؟

گرگان یکی از شهرهای شمالی ایران است که در استان گلستان واقع شده و جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. این شهر در تمام فصول سال جذابیت‌های خاص خود را داشته و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران شناخته می‌شود. در این میان، سوالی که به‌فراوانی از سوی افراد پرسیده می‌شود این است که آیا گرگان به دریا نزدیک است؟ در این مطلب، ضمن پاسخ به این سوال، تعدادی از بهترین هتل های گرگان را معرفی کرده‌ایم؛ همچنین درباره برخی از جاذبه‌های این شهر، مطالبی را ارائه داده‌ایم.

گرگان

فاصله گرگان تا دریا

شاید بسیاری از ما با شنیدن نام شهرهای شمالی ایران، به یاد دریاچه خزر بیفتیم. دریاچه خزر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور عزیزمان ایران شناخته می‌شود و همه‌روزه افراد زیادی از نقاط مختلف کشور، برای بازدید از این دریاچه، به شهرهای شمالی ایران سفر می‌کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که فاصله تمام شهرهای شمالی کشور از دریای خزر یکسان نیست؛ به‌طوری‌که بعضی از آن‌ها چند دقیقه و برخی دیگر چند ساعت با دریا فاصله دارند.

شهر گرگان ازجمله شهرهایی است که فاصله نسبتاً دوری با دریا دارد. این فاصله برابر با 166 کیلومتر برآورد می‌شود. البته ناگفته نماند که این مسیر پر از جاذبه‌های گردشگری مختلف است و شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ یعنی هم به دریای خزر بروید و هم از دیدنی‌های مسیر بهره‌مند شوید.

دیدنی های مسیر گرگان به دریای خزر

در این بخش تعدادی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در مسیر گرگان به دریای خزر واقع شده‌اند را معرفی کرده‌ایم:

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال یکی از مسحورکننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است که از آن به‌عنوان بهشت گمشده نیز یاد می‌شود. این آبشار در استان گلستان و در نزدیکی علی‌آباد کتول واقع شده است و آب‌وهوایی معتدل و دلپذیر دارد. تماشای آب زلال این آبشار و همچنین گوش سپردن به صدای حرکت آب در میان سکوت جنگل‌های اطراف، یکی از منحصربه ‌فردترین حس‌هایی است که یک گردشگر می‌تواند آن را تجربه کند.

این منطقه در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ اما اگر می‌خواهید در فصل پاییز یا زمستان از آبشار کبودوال دیدن کنید، حتماً لباس گرم و کفش مناسب با خود به‌همراه داشته باشید.

گرگان

تالاب سراندون و بالندون

اگر در یکی از هتل های گرگان اقامت دارید و می‌خواهید به طرف دریای خزر حرکت کرده و ساعاتی را در سواحل خزر بگذرانید، توصیه می‌کنیم از تالاب سراندون و بالندون که در مسیرتان قرار دارد دیدن کنید. مجموعه تالاب سراندون و بالندون یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در مسیر گرگان تا دریای خزر است که در نزدیکی روستای سید محله قرار گرفته و همه‌روزه پذیرای افراد زیادی از سراسر جهان است.

این مجموعه از دو بخش تشکیل شده است؛ به این صورت که بخش جنوبی تالاب، سراندون و بخش شمالی آن، بالندون نامیده می‌شود. این تالاب در فصل‌های پاییز و زمستان مملو از آب بوده و در فصل‌های بهار و تابستان، برای کشاورزی مناسب است؛ همچنین با سرد شدن هوا، این ناحیه به یکی از زیستگاه‌های مهم برای پرندگان مهاجر تبدیل می‌شود که این موضوع ازلحاظ زیست‌محیطی اهمیت بسیار بالایی دارد.

باغ نیلوفر آبی

باغ 45 هکتاری نیلوفر آبی یکی از زیباترین جاذبه‌های شمالی کشور است که در کیلومتر 2 جاده ساری به نکا واقع شده است و فضای بی‌نظیری را برای گردشگران به‌ارمغان آورده است. این باغ دارای سه حوضچه وسیع است که با فاصله چند صد متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ همچنین گل‌های نیلوفر آبی در یکی از این حوضچه‌ها دیده می‌شوند که زیبایی این باغ را چندین برابر کرده‌اند.

این مجموعه تفریحی دارای امکانات رفاهی متعددی همچون رستوران، سوپرمارکت، آلاچیق، وسایل بازی کودکان و… بوده و شرایط بسیار خوبی را برای مسافران فراهم کرده است.

جزیره آشوراده

جزیره آشوراده را می‌توان به‌عنوان تنها جزیره کرانه‌های دریای خزر معرفی کرد. این جزیره زیبا دارای مساحتی بالغ بر 80 هکتار بوده و در فاصله 23 کیلومتری گرگان در شبه‌جزیره میانکاله قرار گرفته است. جزیره آشوراده به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌های زیست‌محیطی منحصربه‌فرد، اهمیت ویژه‌ای داشته و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارد.

جالب است بدانید که این جزیره در زمان گذشته، از به‌ هم پیوستن سه جزیره مجزا به‌وجود آمد؛ اما طی سال‌های بعد، در اثر تغییرات سطح آب دریا و همچنین به‌دلیل نوسانات جوی، آن دو جزیره در آب غرق شدند و از میان آن‌ها آشوراده باقی ماند. این جزیره تا چند سال پیش دارای سکنه بود، ولی با بالا آمدن سطح آب، ساکنان ناچار به ترک جزیره شدند. در حال حاضر دسترسی به این جاذبه گردشگری از طریق قایق‌های تندرو مسافرتی که از بندر ترکمن حرکت می‌کنند امکان‌پذیر است.

گرگان

اقامت در گرگان

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام برنامه‌ریزی برای رفتن به سفر مورد توجه قرار می‌گیرد، انتخاب یک اقامتگاه با امکانات رفاهی مناسب است. امروزه با پیشرفت‌های صورت‌گرفته در راستای توسعه شهرها، بر تعداد هتل‌های شهرهای توریستی کشور به‌طور قابل توجهی افزوده شده است. این هتل ها از نظر امکانات رفاهی و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و همین تفاوت‌ها قیمت رزرو هتل ها را تعیین می‌کنند.

شهر گرگان به‌عنوان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه ایران، همه‌روزه پذیرای افراد زیادی از سراسر جهان است. ازاین‌رو چندین هتل با امکانات رفاهی مناسب در این شهر ساخته شده‌اند. در این بخش، تعدادی از بهترین هتل‌ های گرگان را معرفی کرده‌ایم:

  • هتل بوتیک هفت پیکر
  • هتل آذین
  • هتل سرای خان
  • هتل شهاب
  • هتل جهانگردی ناهارخوران
  • هتل بوتانیک

این هتل ها از شرایط اقامتی بسیار خوبی برای مسافران برخوردارند و رضایت بالای گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

گرگان

سفر به گرگان با فلای تودی

در این مطلب، درباره فاصله شهر گرگان تا دریای خزر و تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این مسیر، اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه دادیم؛ همچنین تعدادی از هتل های گرگان را معرفی کردیم. اگر شما هم قصد سفر به شهر زیبا و خوش آب و هوای گرگان را دارید، می‌توانید به وب‌سایت «فلای تودی» مراجعه کرده و نسبت‌به فراهم کردن مقدمات سفر خود ازجمله خرید بلیط قطار و هواپیما ، رزرو هتل، دریافت بیمه مسافرتی و بسیاری از خدمات دیگر اقدام کنید.

فلای تودی یکی از معتبرترین شرکت‌ها درزمینه‌های مذکور بوده و توانسته است به‌واسطه ارائه خدمات باکیفیت، رضایت بالای کاربران را دریافت کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید قبل از تمام سفرهای داخلی و خارجی خود، سری به این سایت زده و با خدمات بی‎نظیر آن، مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا