بهترین منابع غذایی ویتامین B2 | انواع میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غلات حاوی ریبوفلاوین

منابع غذایی ویتامین B2
منابع غذایی ویتامین B2

ویتامین B2 در چه غذاهایی وجود دارد؟

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) یکی از انواع ویتامین های محلول در آب است که در بیشتر غلات، میوه ها و سبزیجات تازه به فراوانی یافت می شود و مهم ترین عملکرد آن در بدن افزایش انرژی بدن، پیشگیری و درمان میگرن و سلامتی پوست و مو می باشد.

در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین منابع طبیعی و گیاهی سرشار از ویتامین B2، شامل انواع میوه ها، سبزیجات، غلات، حبوبات و مغزیجات بیشتر آشنا شوید؛

منابع غذایی حاوی ویتامین B2

1. ارده

ارده از کنجد خام تهیه می شود و به عنوان یکی از مواد غذایی سرشار از ویتامین B2 شناخته شده که می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مقدار ویتامین B2 در 2 قاشق غذا خوری ارده : 0.1 میلی گرم

2. قارچ

انواع قارچ هابه عنوان منابع گیاهی و طبیعی ویتامین B2 شناخته شده اند که می توان آن ها را به صورت خام و پخته شده برای تهیه غذا و سالاد استفاده کرد.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان قارچ : 0.3 میلی گرم

غلات غنی از ویتامین B2

3. کینوآ

یکی از انواع غلات پرطرفدار سرشار از ویتامین B2 می باشد که به صورت پخته شده برای تهیه انواع غذا، خوراک و سوپ استفاده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان کینوآ پخته شده : 0.2 میلی گرم

4. برنج سفید

برنج سفید از جمله غلات حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین B2 است که به صورت پخته شده برای تهیه انواع غذا ها به کار برده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان برنج سفید پخته شده : 0.2 میلی گرم

میوه های سرشار از ویتامین B2

میوه های سرشار از ویتامین B2
میوه های سرشار از ویتامین B2

5. انگور

انگور از بهترین و غنی ترین میوه های سرشار از ویتامین B2 است که می توان از آن برای تهیه سالاد میوه و آب میوه تازه استفاده کرد.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان انگور : 0.1 میلی گرم

6. سیب

یکی از میوه های حاوی مقادیر بالای ویتامین b2 سیب است که می توان از آن برای تهیه انواع آب میوه، اسموتی و سالاد میوه استفاده کرد.

مقدار ویتامین B2 در 1 سیب بزرگ با پوست : 0.1 میلی گرم

سبزیجات سرشار از ویتامین B2

سبزیجات دارای ویتامین ب 2
سبزیجات دارای ویتامین ب 2

7. اسفناج

سبزیجات برگ سبز از جمله اسفناج حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B2 یا ریبوفلاوین هستند که می توان از آن ها به صورت خام و پخته شده برای تهیه انواع سالاد ها و اسموتی ها استفاده کرد.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان اسفناج پخته شده : 0.4 میلی گرم

8. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از سبزیجات دارای ویتامین B2 است که به صورت خام برای تهیه انواع غذا، سالاد و آب سبزیجات تازه استفاده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان گوجه فرنگی : 0.3 میلی گرم

9. مارچوبه

مارچوبه از جمله سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین B2 است که به صورت پخته شده برای تهیه انواع غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان مارچوبه پخته شده : 0.2 میلی گرم

10. کلم بروکلی

یکی دیگر از سبزیجات سبز حاوی مقادیر بالای ویتامین B2 کلم بروکلی است که به صورت خام و پخته شده برای تهیه انواع غذا و سالاد استفاده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان کلم بروکلی خام : 0.1 میلی گرم

11. برگ چغندر

برگ چغندر از سبزیجات سرشار از ریبوفلاوین است که می توانید آن را به صورت خام و پخته شده برای تهیه انواع غذا به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان برگ چغندر : 0.1 میلی گرم

12. کلم کیل (کلم کالی)

کلم کیل یکی دیگر از سبزیجات برگ سبز غنی از ویتامین B2 است که آن را به صورت خام برای تهیه اسموتی، سالاد و غذا استفاده می کنند.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان کلم کیل : 0.09 میلی گرم

13. نخود فرنگی (نخود سبز)

نخود سبز یکی از بهترین منابع طبیعی سرشار از ویتامین b2 است که به صورت خام و پخته شده برای تهیه غذا استفاده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان نخود فرنگی پخته شده : 0.2 میلی گرم

14. لوبیا سبز

لوبیا سبز از بهترین و غنی ترین منابع حاوی ریبوفلاوین است که به صورت خام و پخته شده برای تهیه غذا و سالاد به کار برده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان لوبیا سبز پخته شده : 0.08 میلی گرم

15. سیب زمینی شیرین

یکی دیگر از انواع سبزیجات حاوی ویتامین B2، سیب زمینی شیرین است که به صورت پخته شده برای تهیه انواع غذا استفاده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان سیب زمینی شیرین پخته شده : 0.2 میلی گرم

16. فلفل دلمه ای رنگی

فلفل دلمه ای رنگی (سبز، زرد، نارنجی و قرمز) حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین B2 هستند که به صورت خام و پخته شده برای تهیه غذا و سالاد استفاده می شوند.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان فلفل دلمه ای : 0.4 میلی گرم

17. هویج

هویج دارای مقادیر خوب ویتامین B2 است که می توانید آن را به صورت خام و پخته شده به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان هویج : 0.07 میلی گرم

18. کلم بوک چوی

بوک چوی یکی دیگر از منابع سرشار از ویتامین B2 است که به صورت خام و پخته شده برای تهیه انواع غذا استفاده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان کلم بوک چوی : 0.1 میلی گرم

حبوبات حاوی ویتامین B2

19. عدس

عدس به عنوان یکی از بهترین منابع طبیعی و گیاهی ویتامین B2 شناخته می شوند که به صورت جوانه عدس یا پخته شده برای تهیه انواع غذا استفاده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان عدس پخته شده : 0.1 میلی گرم

20. لوبیا سویا

لوبیا سویا یکی از بهترین انواع حبوبات حاوی مقادیر بسیار بالای ویتامین ب2 است که می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان لوبیا سویا : 0.4 میلی گرم

21. لوبیا قرمز

لوبیا قرمز از حبوبات دارای ویتامین ب 2 است که به صورت پخته شده برای تهیه انواع غذا های گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان لوبیا قرمز پخته شده : 0.1 میلی گرم

آجیل های سرشار از ویتامین B2

22. بادام درختی

بادام یکی از مغذی تری و پرمصرف ترین آجیل ها و مغزیجات دارای ویتامین B2 است که به صورت خام و بو داده برای تهیه انواع دسر ها و سس سالاد استفاده می شود.

مقدار ویتامین B2 در 1 فنجان بادام خام : 0.8 میلی گرم

23. تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان یکی از پرطرفدار ترین مغزیجات سرشار از ویتامین B2 است که به صورت خام و بو داده به رژیم غذایی افراد اضافه می شود.

مقدار ویتامین B2 در 100 گرم تخمه آفتابگردان بوداده : 0.3 میلی گرم

بهترین زمان مصرف ویتامین B2

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین از ویتامین های محلول در آب است و توصیه می شود که برای جذب بهتر مکمل ها و منابع حاوی این ویتامین، آن ها را صبح ناشتا میل کنید.

منابع : draxewhfoods


خانم های یزدی کلیک کنن