6 علامت که نشان می‌دهد در حال چربی سوزی هستید

چربی سوزی بدون تردید یکی از بهترین روش های کاهش وزن و لاغری است و مردم در سراسر دنیا به دنبال روش های موثر و سریع برای آب کردن چربی های بدن خود و رسیدن به تناسب اندام هستند.

اگر از اضافه وزن رنج می برید و یا برای کاهش چربی های اضافه در بخش های خاصی از اندام خود به تمرینات ورزشی و رژیم های غذایی خاص پناه برده اید احتمالا خیلی مشتاق هستید نتیجه آن را به چشم دیده و از مقدار چربی سوزی بدن خود آگاه شوید.

خوشبختانه چربی سوزی نشانه های خاصی دارد و با کمک برخی تکنیک ها می توان به آن پی برد. در ادامه مطلب با کوکا همراه شوید تا با نشانه های چربی سوزی آشنا شویم.

نشانه های چربی سوزی چیست؟
نشانه های چربی سوزی چیست؟

چگونه بفهمیم در حال چربی سوزی هستیم؟

1. وزن خود را کنترل کنید

اگرچه کنترل وزن بخصوص در ابتدای دوره چربی سوزی بهترین گزینه محسوب نمی شود اما می تواند کمک کننده باشد.

هنگام کنترل وزن دقت داشته باشید که وزن بدن در طول روز متغیر است، مثلا بدن ما هنگام صبح وزن کمتری نسبت به شب ها دارد. همچنین کاهش وزن لزوما به معنای آب شدن چربی های بدن نیست بلکه ممکن است به دلیل کاهش توده عضلانی یا آب بدن و غیره رخ دهد.

با این وجود کاهش وزن مرتب می تواند نشانه خوبی باشد که بدن شما بالاخره در مسیر چربی سوزی قرار گرفته است.

2. از دستگاه آنالیز بدن استفاده کنید

تکنیک دقیق تر برای اطمینان از چربی سوزی استفاده از دستگاه آنالیز بدن می باشد، این دستگاه اطلاعات خوبی درباره وضعیت بدن از جمله درصد چربی، توده عضلانی، پروتئین، آهن، سطح ویتامین ها و مواد معدنی، درصد متابولیسم، شاخص توده بدنی و چگالی استخوانی می دهد.

برای کنترل چربی سوزی، قبل از شروع تمرینات ورزشی مقدار چربی های بدن را اندازه گیری کرده و این کار را به صورت مرتب هر ماه انجام دهید و نتایج را با هم مقایسه کنید.

3. کاهش سایز بدن نشانه خوبی است

اگرچه این روش نیز مانند اندازه گیری وزن چندان قابل اعتماد نیست، مثلا متوجه شده اید سایز کمر شما 2 سانتی متر کاهش یافته اما از کجا مطمئن شوید این کاهش به دلیل چربی سوزی رخ داده یا عوامل دیگری در آن دست داشته اند؟

به علاوه سایز بدن نیز مانند وزن در طول شبانه روز و همچنین روزهای مختلف متغیر بوده و نوسان بین 2.5 تا 3.5 سانتی متر معمولا طبیعی است. با این حال کاهش سایز بدن بخصوص در نقاطی که چربی بیشتری جمع می شود از جمله باسن و ران، کمر و بازو می تواند نشانه خوبی از اثربخشی تلاش های شما باشد.

4. لباس ها دیگر تنگ به نظر نمی رسند

اگر لباس های تنگ قبلی را به راحتی می پوشید و احساس می کنید لباس ها روی تن آزادتر به نظر می رسند به شما تبریک می گوییم! تمرینات ورزشی موثر بوده و شما به زودی به تناسب اندام ایده آل خود خواهید رسید.

5. کارایی و انرژی شما افزایش پیدا کرده است

آیا بالا رفتن از پله ها دیگر مثل سابق شما را اذیت نمی کند و کمتر عرق می کنید؟ از نظر ذهنی فعال تر شده اید و انرژی بیشتری درون خود احساس می کنید؟ کمتر از سابق خواب آلوده هستید و در انجام امور خود کاراتر عمل می کنید؟ این نشانه ها به شما می گوید فرایند چربی سوزی بدن به درستی انجام می شود.

6. دیگران متوجه تغییر شما شده اند

از آن جا که در دوره کاهش وزن و چربی سوزی مرتب اندام خود را داخل آینه چک می کنید گاهی با وجود کاهش وزن و آب شدن چربی های بدن متوجه آن نمی شوید اما اطرافیان بخصوص کسانی که مدت طولانی تری با شما برخورد نداشته اند به خوبی به این تغییرات ظاهری پی می برند.

اگر در مسیر چربی سوزی قرار داشته باشید احتمالا بارها اطرافیان به این مسئله اشاره خواهند کرد.

منبع: just-health