طرز تهیه بابا گانوش (بابا غنوش) خوشمزه عربی اصل (عکس)

طرز تهیه بابا غنوش یا بابا گانوش لبنانی
طرز تهیه بابا غنوش یا بابا گانوش لبنانی

بابا گانوش چیست؟

بابا گانوش که به نام های بابا غنوج، متبل، بابا قانوش و بابا غنوش هم شناخته می شود، یکی پیش غذای لذیذ و خوشمزه عربی است که با استفاده از بادمجان و سبزیجات تازه تهیه می شود و در بین مردم خاورمیانه طرفداران زیادی دارد.

این پیش غذای گیاهی برای گیاهخواران و افراد وگن بسیار ایده آل می باشد. ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش پخت غذای بابا گانوش یا بابا قنوش لبنانی خوشمزه خانگی را برای شما ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

مواد لازم برای تهیه بابا گانوش

  • بادمجان متوسط – 3 عدد
  • سیر تازه – 3 حبه
  • آب لیمو ترش تازه – 2 قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون بکر – 1/3 فنجان
  • ارده – 3 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل – به مقدار دلخواه
  • جعفری – 1/4 فنجان

دستور پخت بابا گانوش

بادمجان ها را بر روی اجاق گاز یا درون فر کبابی کرده و پوست آن ها را بگیرید. (اگر بادمجان ها را درون فر کبابی می کنید باید آن ها را در فویل آلومینیوم بگذارید و هر طرف را به مدت 15 دقیقه در فر کبابی کنید)

جعفری را خرد کنید.

حالا بادمجان های کبابی شده، سیر تازه، جعفری خرد شده، آب لیمو ترش و نمک و فلفل را درون یک غذا ساز بریزید و خوب هم بزنید، مواد را در یک کاسه ی بزرگ بریزید و ارده را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید.

بابا گانوش شما آماده است، در ظرفی ریخته و بر روی آن روغن زیتون بکر بریزید و با گوجه فرنگی خرد شده تزیین کنید. بابا گانوش را می توانید با نان پیتا و سبزیجات تازه سرو کنید.

بابا قنوش را می توانید در یک ظرف در بسته به مدت 4 روز در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم

  • به جای جعفری می توانید از گشنیز خرد شده یا پودر زیره سیاه هم استفاده کنید.
  • می توانید حبه های سیر را هم کمی کبابی کنید تا خوراک بابا گانوش طعم بهترین پیدا کند.
  • برای اینکه بابا گانوش مزه ی ترشی داشته باشد، می توانید کمی سماق بر روی آن بریزید.

ارزش غذایی بابا گانوش (100 گرم)

  • کالری : 64
  • چربی : 5 گرم
  • کربوهیدرات : 6.2 گرم
  • پروتئین : 2 گرم

منابع : seriouseats