راهنمای تهیه وسایل برای دفتر کار خانگی و اداری

راهنمای تهیه وسایل برای دفتر کار خانگی و اداری

خرید وسایل و ملزومات اداری از مراحل مهم راه‌اندازی یک دفتر کار مجهز است. برخی از افراد نیز دفتر کار مخصوص خود را در منزل دارند و بخش زیادی از فعالیت‌های اداری خود را آنجا انجام می‌دهند. قبل از هر اقدامی برای خرید، بهتر است لیست کاملی از وسایل موردنیاز اداری را تهیه کنید تا زمان شما هنگام خرید هدر نرود. در ادامه راهنمای تهیه وسایل برای دفتر کار خانگی و اداری  و مطالبی جهت آشنایی با انواع ماشین‌های اداری شرح داده ‌می‌شود.

وسایل دفتر کار اداری

تمام سازمان‌ها و ادارات برای انجام فعالیت‌های خود به ابزارها و لوازم اداری مختلفی احتیاج دارند. نوع فعالیت اداره تأثیر زیادی در انتخاب وسایل دارد و هنگام خرید تنها باید وسایل موردنیاز و ضروری خریداری شوند.

میز و صندلی

اولین و ضروری‌ترین وسیله‌ای که برای هر نوع دفتر کار اداری و خانگی باید آن را خریداری کنید، میز و صندلی است. اگر خودتان به تنهایی در اتاق کار یا منزل کار می‌کنید، تهیه یک میز و صندلی کافیست. اما در حالت‌هایی که مراجعه کننده دارید، می‌توانید از چندین صندلی برای این منظور در نظر بگیرید.

لوازم التحریر

لوازم التحریر نیز از ضروری‌ترین وسایل برای انجام کارهای اداری در هر محیطی هستند. تنوع لوازم التحریر بسیار زیاد است، اما ممکن است همه آن‌ها ضروری نباشد و شما می‌توانید از لیست زیر مهم‌ترین وسایل را خریداری کنید.

  • خودکار
  • ماژیک هایلایتر و وایت برد
  • مداد و مداد‌تراش
  • غلط‌گیر
  • پاک‌کن
  • دفتر
  • دفتر یادداشت
  • خط‌کش
  • پوشه

لیست لوازم رومیزی

لیست لوازم رومیزی

برخی از لوازم نیز وجود دارند که اغلب روی میز قرار گرفته و ممکن است در طول روز چندین بار به آن‌ها نیاز داشته باشید. این وسایل بسیار ضروری هستند و روند انجام کار را سرعت می‌بخشند. داشتن چک لیست برای تهیه این وسایل می‌تواند بسیار کمک کننده بوده و از هدر رفتن زمان برای خریداری آن‌ها جلوگیری کند.

  • استند نگه‌دارنده لوازم التحریر
  • ست ملزومات اداری
  • زیر‌دستی
  • پایه چسب
  • دستگاه پانچ
  • مهر
  • تمبر
  • دستمال کاغذی
  • فایل رومیزی
  • کاغذ
  • گیره کاغذ
  • سوزن ته گرد
  • کاربن

لوازم برقی موردنیاز در اداره

در بین موارد گفته شده یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل، لوازم برقی موردنیاز هستند. این وسایل تنوع بسیار بالایی داشته و برای انجام کارهای مختلف در حجم کم تا زیاد در بازار موجود هستند. هرچه حجم کاری شما در اداره بیشتر باشد، به وسایل بزرگ‌تر و پیشرفته‌تری احتیاج خواهید داشت.

علاوه بر حجم کاری باید به هزینه در دسترس برای خرید این لوازم نیز توجه داشته باشید. هر چه بودجه شما بیشتر باشد، وسایل به‌روزتر و کاربردی‌تری تهیه می‌کنید. البته توجه داشته باشید خرید این وسایل در طولانی مدت از نظر هزینه‌ای بسیار به صرفه‌تر است. با خرید یک دستگاه پرینتر دیگر نیازی به مراجعه روزانه به دفاتر چاپ یا کافی نت‌ها برای پرینت برگه‌های موردنیاز ندارید.

لیست انواع لوازم برقی و ماشین‌های اداری موردنیاز در زیر آمده است.

  • کامپیوتر یا لپ تاپ (با توجه به حجم کاری کامپیوتر یا لپ تاپ به تعداد تمام کارمندان تهیه می‌شود.)
  • چاپگر (این وسیله نیز در انواع مختلف لیزری، رنگی و سیاه سفید در برندهای مختلف وجود دارد.)
  • اسکنر
  • تلفن
  • وسایل گرمایشی و سرمایشی
  • دستگاه کپی
  • هدست
  • کاغذ خردکن
  • محافظ برق به تعداد وسایل موجود در دفتر
  • دوربین مداربسته
  • گاوصندوق
  • تجهیزات امنیتی
  • چای ساز
  • کلید اصلی و یدک دفتر
  • هارد اکسترنال
  • پروژکتور

از میان تمام وسایل گفته شده برخی از وسایل مانند چسب، کاغذ و … مصرفی هستند و شما باید هر چند وقت یکبار آن‌ها را تهیه کنید. اما برخی از اقلام و وسایل تمام شدنی نیستند و مگر در طول سال‌ها استفاده فرسوده شده و به تعمیر یا تعویض نیاز پیدا کنند. از جمله این وسایل می‌توان به میز، صندلی، کامپیوتر اشاره کرد.

وسایل دفتر کار خانگی

در یک دفتر کار خانگی نیز همانند دفترهای اداری به وسایل ضروری نیاز دارید و بدون آن‌ها نمی‌توانید فعالیت مفیدی انجام دهید. البته نوع فعالیت شما در این زمینه بسیار مهم است و بسیاری از وسایل گفته شده برای دفتر اداری را نیاز نخواهید داشت. می‌توانید با توجه به فضا و هزینه در دسترس وسایل موردنیاز را اولویت بندی کرده و ضروری‌ترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

دفتر کار خانگی نیز در اولین قدم به میز و صندلی احتیاج دارد. می‌توانید از میز جمع و جور در کنار قفسه‌ای کاربردی استفاده کنید تا فضای اطرافتان نیز بیش از حد شلوغ نشود. سعی کنید فضایی در منزل را برای راه اندازی دفتر کار انتخاب کنید که آرام و به دور از سرو صدا باشد.

وسایل دفتر کار خانگی

نور اتاق بسیار مهم است. از چراغ‌های مناسب استفاده کنید تا حین کار به چشمان شما آسیب وارد نشود و دچار خواب آلودگی نشوید. برخی از وسایل برای دفتر کار خانگی اولویت ندارند و می‌توانید از خرید آن‌ها صرف نظر کنید. برای انجام فعالیت‌های خانگی تمام وسایل برقی و ماشین آلات گفته شده لازم و ضروری نیستند و می‌توانید از یک دستگاه جمع و جور چند کاره استفاده کنید.

خرید لوازم التحریر ضروری و وسایل رومیزی گفته شده در دفتر کار خانگی نیز با توجه به نوع شغل شما قابل انتخاب هستند. برخی از شغل‌های دورکار مانند فعالیت‌های مرتبط با کامپیوتر، نیازی به وسایل زیاد ندارند در نتیجه می‌توانید تمام فعالیت خود را با یک لپ تاپ یا کامپیوتر انجام ‌دهید. با وجود تقویم‌ها و دفترچه یادداشت‌های موجود روی رایانه یا گوشی همراه به خرید این وسایل نیز نیاز ندارید.

در نهایت یک دفتر کار خانگی نیز تا حد امکان و با توجه به نوع فعالیت باید وسایل گفته شده فوق را داشته باشد، تا بتوانید فعالیت خود را به صورت منظم انجام دهید.

خرید ملزومات موردنیاز برای راه اندازی دفتر اداری یا خانگی باید با دقت و توجه زیادی انجام شود. در بالا به طور کامل با این وسایل آشنا شدید و می‌توانید آن‌ها را قبل از شروع فعالیت خریداری کنید. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که متناسب با نیاز خود و نوع شغل و فعالیت باید این وسایل را خریداری کنید. خرید تمام وسایل گفته شده و وسایلی که هیچ کاربردی برای شما ندارند، تنها باعث صرف هزینه و شلوغ شدن بیش از حد محیط کاری می‌شوند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا