چگونه با خود مهربان باشیم؟ 10 راهکار ساده برای مهربان بودن با خودتان

همه ی ما زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد پرداخت صورتحساب، انجام دادن کار ها به بهترین نحو ممکن و کمک به عزیزانمان می کنیم اما اغلب اوقات خودمان را نادیده می گیریم. زمانی که با خود مهربان باشیم زندگی راحت تر می شود و روابط ما در خانواده و محیط کار بهتر می شود.

ما در این مقاله از سایت کوکا راه ها و روش های ساده ای را ارائه کرده ایم که به شما آموزش می دهد چگونه با خود مهربان باشید.

چگونه با خود مهربان باشیم؟
چگونه با خود مهربان باشیم؟

چگونه با خود مهربان باشیم؟

1. خودخواه باشید

به لحاظ علمی، خودخواهی به عنوان توانایی رفتار خوب با خودتان یا همان مهربانی با خود تعریف می شود. بهتر است یاد بگیرید که همانطور که دیگران را دوست دارید، خودتان را دوست داشته باشید، با خودتان صحبت کنید و در مواقع نیاز به خودتان دلداری بدهید.

خودخواهی مانند اکسیژنی تازه برای ذهن شما عمل می کند که باعث افزایش هورمون اکسی توسین شده و موجب احساس اعتماد، آرامش، امنیت، سخاوت و وابستگی می شود.

برای اینکه با دیگران مهربان باشید اول باید با خودتان مهربان باشید، پس فراموش نکنید قدم اول برای اینکه با خودتان مهربان باشید این است که خودخواه باشید.

2. روز خود را با کلمات مثبت شروع کنید

روز خود را با حرف های مثبت در مورد خودتان شورع کنید، بهترین پشتیبان خود شوید و به خودتان اعتماد داشته باشید تا بتوانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و زودتر به اهداف خود برسید.

هر روز صبح بعد از بیدار شدن پنج ویژگی مثبت در مورد خود یا دستاورد هایتان را پیدا کنید و با افتخار آن ها را نام ببرید، هنگامی که این ویژگی ها را عنوان می کنید رو به روی آینه باشید یا آن ها را بر روی کاغذ یادداشت کنید تا بهتر در ذهن شما بمانند.

3. یک روز را به خودتان اختصاص دهید

اکثر ما زمان زیادی را صرف کار، زندگی و رسیدگی به امور روزمره می کنیم، بهتر است یک روز در هفته یا حداقل در ماه را به خودتان اختصاص دهید و کار هایی که دوست دارید را انجام دهید.

این روز خاص را هر کاری که دوست دارید انجام دهید؛ پیاده روی کنید، غذای مورد علاقه ی خود را بپزید و بخورید، به سالن ماساژ بروید و خرید کنید. این کار ها احساس خوبی را در شما ایجاد می کند و انگیزه ی شما را بیشتر می کند.

4. برای کار هایی که انجام می دهید، به خودتان پاداش بدهید

هر وقت توانستید یک کار را به درستی به پایان برسانید خودتان را تشویق کنید و برای انجام آن به خودتان یک پاداش درست و حسابی بدهید.

خودتان را به یک سفر کوتاه، یک فنجام قهوه داغ، یک بستنی یا یک شام خوشمزه مهمان کنید.

5. اشتباهات گذشته را فراموش کنید

همه اشتباه می کنند، اما گاهی ممکن است انجام یک اشتباه در گذشته تا مدت ها ذهن شما را به خود مشغول کند، به جای سرزنش کردن بهتر است خودتان را ببخشید و از آن اشتباه درس بگیرید تا در آینده موفقیت های بیشتری را کسب کنید.

6. بدن خود را دوست داشته باشید

با بدن خود مهربان باشید؛ هر شب به اندازه کافی بخوابید، غذاهای سالم غذا بخورید و ورزش کنید. اگر احساس خستگی یا بیماری دارید، زمانی را برای استراحت کافی در نظر بگیرید و فراموش نکنید که سلامت جسم، سلامت روح را به دنبال دارد.

7. بر روی خود سرمایه گذاری کنید

هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب 15 تا 30 دقیقه از وقت خود را به خواندن یک کتاب درباره موفقیت یا گوش دادن به پادکست های انگیزشی اختصاص دهید.

برای رسیدن به موفقیت اهدافی برای خود تعیین کنید و هر روز یک قدم هر چند کوچک برای رسیدن به این اهداف بردارید.

8. هر روز یک کار مثبت انجام دهید

اگر شما احساس افسردگی دارید هر روز یک گام هر چند کوچک را به سمت چیزی مثبت بردارید تا امید و خوش بینی شما را برای رسیدن به اهداف تان کمک کند.

به عنوان مثال : کتاب بخوانید یا یک سفر تحقیقاتی داشته باشید، با یک دوست صمیمی شام بخورید و یک فنجان قهوه بنوشید و یا یک سرگرمی جدید را امتحان کنید.

9. زیاد بخندید

هر روز صبح و عصر به مدت 5 تا 10 دقیقه بخندید، یک کلیپ خنده دار ببینید، یک کتاب طنز بخوانید، جوک بخوانید و با صدای بلند بخندید. خندیدن یکی از موثر ترین کار هایی است که برای مهربان بودن با خود می توانید انجام دهید.

10. ببخشید و رها شوید

بخشش اغلب کار آسانی نیست، فراموش نکنید که برای بخشیدن دیگران اول باید خودتان را ببخشید. زمانی که خودتان را ببخشید می توانید با خودتان و دیگران مهربان باشید.


در ادامه بخوانید : چگونه خوشبخت باشیم؟


منابع : goodnetpositivityblogpossibilitychange