تغییر قواعد بازی در صنعت هتلداری به وسیله هوش مصنوعی

فناوری هایی نظیر هوش مصنوعی برای تداوم رشد پایدار و سود و بازده بیشتر، ضروری هستند. هتلداران در تلاشند تا با استفاده از روشهای جدید به مشتری دسترسی پیدا کنند، آنها را بهتر بشناسند و کاری کنند تا اعتمادشان را برای رزرو هتل جلب کنند.

صنعت هتلداری به وسیله هوش مصنوعی
صنعت هتلداری به وسیله هوش مصنوعی

اگر شما هتلدار هستید بهتر است بدانید که هر چه زودتر طرز استفاده از فناوریهای هوشمند را فرا بگیرید، برای موفقیت خودتان بهتر است.

در حال حاضر، ردپای هوش مصنوعی در کسب و کارهای متنوعی مشاهده میشود و صنعت هتلداری نیز در حال تطابق سریع خود با این روند و گرایش رو به افزایش است. از آنجا که صنعت هتلداری همین حالا هم بازار پررقابتی است، هتلداران باید خلاق باشند تا در این رقابت پیروز شوند.

فناوری هایی نظیر هوش مصنوعی برای تداوم رشد پایدار و سود و بازده بیشتر، ضروری هستند. هتلداران در تلاشند تا با استفاده از روشهای جدید به مشتری دسترسی پیدا کنند، آنها را بهتر بشناسند و کاری کنند تا اعتمادشان را جلب کنند.
اگر شما هتلدار هستید بهتر است بدانید که هر چه زودتر طرز استفاده از فناوریهای هوشمند را فرا بگیرید، برای موفقیت خودتان بهتر است.

چه چیزی بهتر از این است که هر بار بهتر از انتظار مشتریان ظاهر شوید؟ از آنجا که دست مشتریان این دوره زمانه در انتخاب بازتر است و توقعات فراوانی دارند، هوش مصنوعی به شما کمک میکند تا راحتتر خدمات شخصی سازی شده را ارائه دهید و هتل خود را به عنوان “هتلی هوشمند” معرفی کنید.

هوش مصنوعی با اتوماسیون گره خورده است و این روزها، میتوان از فناوری برای اجرای کارهای گسترده ای استفاده کرد. هرچه که خواسته مشتریان بیشتر شود، توجه شما به جزئیات، سود بیشتری برای شما به همراه دارد.

از آنجا که خدمات مشتریان گزینه مهمی برای صنعت هتلداری است، در اینجا به اختصار به توانایی های هوش مصنوعی در این صنعت میپردازیم.

هوش مصنوعی برای هتلهای هوشمند

ربات های سخنگو و امکان گفتگو در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته

معمولا آنچه که مشتریان شما درباره شما میگویند، میتواند شروعی برای موفقیت هتل شما باشد. الویت همیشه با بی نقص بودن خدمات مشتریان است. رقابت میان هتلداران در شهرهای توریستی همچون مشهد بسیار بالا است.

بنابراین آن دسته از هتل هایی که در ارائه خدمات به مشتری بهتر عمل کنند گوی سبقت را از رقبای خود خواهند ربود. این خدمات از زمان رزرو هتل در مشهد آغاز شده و تا انتهای اقامت مشتری تمام درخواست های او را شامل می شود.

یکی از رایج ترین مشکلات در این حوزه، عدم توانایی پاسخگویی فوری به سوالات مشتریان است مخصوصا در زمان های شلوغی. در این مورد، رباتهای سخنگو وارد میدان شده اند تا بصورت 24 ساعته پاسخگوی فوری مشتریان باشند. رباتهای سخنگو هم در زمان صرفه جویی میکنند و هم نیاز به 24 ساعته شیفت بودن کارکنان را کم میکند.

بعلاوه، مشتریان عاشق انعطاف پذیری و سازگاری هستند.مشتریان از طریق موبایلهای هوشمندشان و با استفاده از اپلیکیشن های موبایل مربوط به هتلها میتوانند تنظیمات درجه حرارت اتاقها را تنظیم کنند، غذا سفارش دهند و بسیاری کارهای دیگر.

مشتریان با استفاده از اپلیکیشنهای موبایل میتوانند با رباتهای سخنگوی مبتنی بر هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند و بدون نیاز به هماهنگی با مسئول پذیرش، کارهایشان را برنامه ریزی کنند، تاکسی رزرو کنند و بسیاری کارهای دیگر انجام دهند.

خدمات مشتریان با رابط های مبتنی بر هوش مصنوعی

صنعت هتلداری به وسیله هوش مصنوعی
صنعت هتلداری به وسیله هوش مصنوعی

در حال حاضر، رابط هوش مصنوعی قابل استفاده است و جنب و جوشی در میان مسافران به را ه انداخته است. شما میتوانید با استفاده از هوش مصنوعی به مشتریانتان خدمات حضوری ممتاز بدهید.

هتلهای زنجیره ای هیلتون با همکاری شرکت IBM در پروژه ای آزمایشی درباره رباتهای رابط، رباتی به نام “کنی” اختراع کرده اند. کنی به مشتریان این امکان را میدهد تا رابط مبتنی بر هوش مصنوعی را تجربه کنند، مثلا مشتریان پیش این ربات می آیند، سوال میپرسند، محل رستوران و پارک را پیدا میکنند و جواب سوالهای خود را فوری دریافت میکنند.

بدین ترتیب، کنی کارهای ابتدایی را انجام میدهد و به کارکنان هتل اجازه میدهد تا با فراغ بال به نیازهای مشتریان توجه کنند و مهمانان هتل را با تجربیات و حس های برتر و باکیفیت تری آشنا کنند. در ضمن، هتل به کلیه سوالاتی که مشتریان پرسیده اند نیز دسترسی دارد و برای ارتقای خدماتشان میتوانند بفهمند که مشتریان به چه چیزی نیاز دارند. این دستیار سخنگو، در حال حاضر، تجربه ای ماورایی برای مشتریان رقم زده است.

جمع آوری و استفاده از اطلاعات

شما برای خلق تجربه ای استثتایی و منحصربفرد برای مهمانانتان به چه چیزی احتیاج دارید؟ اطلاعات مهمانان. آینده صنعت هتلدای وابسته به این است که شما تا چه اندازه مشتریان خود را میشناسید.
این شناخت میتواند درست از زمانی شروع شود که مشتری از وبسایت هتل بازدید میکند، یا زمانیکه پذیرش میشود یا زمانی که غذایی خاص سفارش میدهد. راههای زیادی برای سازمان دهی این اطلاعات وجود دارد تا از آنها بعنوان راهکارهای عملی و قابل پیش بینی برای ایجاد تجربه ای بینظیر و فوق العاده در مشتریان هتل خود استفاده کنید.

هوش مصنوعی میتواند این حجم عظیم اطلاعات را غربال کند و رفتار مشتریان را متوجه شود. شما میتوانید به آسانی، اطلاعاتی که در حین رزرواسیون، پر کردن فرم های آمارگیری، تراکنشهای مالی و سایر اتفاقات بدست می آید، مشاهده کنید.

هوش مصنوعی میتواند در پردازش و تحلیل سریع این اطلاعات کمک کند تا نتایج هوشمندانه ای بدست آید و شخصیت مشتریان مشخص شود.

امیدواریم کشور ما نیز در آینده ای نزدیک از این تکنولوژی های کاربردی هرچه بیشتر بهره ببرد و روزی را شاهد باشیم که اکثر هتل های تهران، شیراز، یزد، اصفهان، مشهد و تمامی شهرهای توریستی کشورمان از هوش مصنوعی برای پاسخ دهی هرچه بهتر به نیاز مشتری استفاده کنند.

پتانسیل های هوش مصنوعی نامحدود است. از تشخیص چهره گرفته تا توانایی تحویل اتاق و تمیز کردن و تعمیر اتاقها. هوش مصنوعی فناوری هوشمندی است که به هتلها کمک میکند تا توانایی های کلی خودشان را ارتقا داده و به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهند.

آنچه که در اینجا اهمیت دارد، فهمیدن شکافهایی است که در عملکردهای روزانه، مدیریت، خدمات مشتری و سایر موارد وجود دارد. فهمدن این موضوعات به شما اجازه میدهد تا در راه صحیح قدم بردارید و در این رقابت پیشتاز بمانید.