7 تمرین ورزشی موثر برای رفع چین و چروک صورت در 12 دقیقه

ورزش صورت که به نام فیس بیلدینگ هم شناخته می شود نوعی متد جدید است که با تمرینات ورزشی به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

پزشکان یک آزمایش 20 هفته ای انجام دادند که در آن 16 زن با سن 40 تا 65 ساله تمرینات ورزشی ساده ای را روزانه 12 دقیقه انجام می دادند، پس از آن مشاهده شد که این تمرینات ساده به کاهش چروک پیشانی، ابرو، چشم، دهان و گردن کمک کرده است.

در واقع این تمرینات ورزشی باعث بهبود جریان خون و جریان لنفاوی در صورت شده و به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ما در این مقاله از سایت کوکا 7 تمرین ورزشی مفید و موثر برای رفع چین و چروک صورت، پیشانی، گردن، دور چشم و دور لب و همچنین جوان سازی پوست صورت در خانه را برای شما ارائه کرده ایم.

فیس بیلدینگ چیست؟

ورزش برای رفع چین و چروک صورت
ورزش برای رفع چین و چروک صورت

فیس بیلدینگ (به انگلیسی : Face building) مجموعه ای از تمرینات ورزشی است که در آن با دستان گرم شده و با ماساژ صورت به کاهش چین و چروک در قسمت های مختلف آن کمک می کند، بهتر است هر کدام از این تمرینات را 10 بار در روز انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

پس از پایان همه ی تمرینات ورزشی صورت یک حوله گرم و مرطوب را بر روی صورت خود بیندازید و 5 دقیقه آرام بخوابید.

آماده اید؟ دست ها را به هم بمالید تا خوب گرم شوند و حالا شروع کنید:

ورزش 1 : تعجب آرام

ورزش برای رفع چروک پیشانی
ورزش برای رفع چروک پیشانی

این ورزش برای رفع چین و چروک پیشانی مفید می باشد؛ انگشتان خود را روی پیشانی و انگشتان شست را پشت سر خود قرار دهید حالا به آرامی چشم ها را به حالت تعجب باز کنید و همزمان ابرو ها را با انگشتانتان به سمت بالا بکشید و بعد از چند ثانیه به پایین رها کنید.

این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

ورزش 2 : چشم های خجالت زده

ورزش مناسب برای چروک دور چشم
ورزش مناسب برای چروک دور چشم

این ورزش برای رفع چروک اطراف و دور چشم مفید می باشد؛ چشمانتان را به سمت راست بکشید. سپس آن را از سمت چپ به راست، بالا به پایین و پایین به بالا حرکت دهید. فراموش نکنید که در این تمرین فقط چشم ها حرکت می کنند.

این تمرین را 5 بار برای هر جهت تکرار کنید.

ورزش 3 : حرف O انگلیسی

ورزش برای چروک دور لب
ورزش برای چروک دور لب

این ورزش برای رفع چروک دور لب ها مناسب می باشد؛ دهان خود را به شکل حرف O انگلیسی باز کنید و پس از چند ثانیه ببنیدید.

این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

ورزش 4 : لبخند زدن

ورزش برای سفت شدن گونه
ورزش برای سفت شدن گونه

این ورزش برای سفت شدن گونه ها و رفع چروک دور لب مناسب است؛ لب های خود را به دهان بکشید، انگشتان خود را روی گوشه لب ها قرار دهید و به راحتی روی آن ها فشار دهید و سپس گوشه لب های خود را به سمت گوش ها بکشید، پس از چند ثانیه به حالت اول برگردید.

این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

ورزش 5 : زبان درازی

ورزش برای رفع چروک چانه و گردن
ورزش برای رفع چروک چانه و گردن

این ورزش به رفع چروک چانه و گردن کمک می کند، همچنین برای از بین بردن غبغب هم مناسب می باشد؛ زبان خود را بیرون بیاورید و در حالی که سر را به سمت بالا نگه داشته اید زبان را به سمت راست بچرخانید، 10 ثانیه صبر کنید به حالت اول برگردید و حالا زبان را به سمت چپ بچرخانید.

این تمرین را 5 بار برای هر جهت تکرار کنید.

ورزش 6 : مادربزرگ

ورزش برای چروک پشت لب
ورزش برای چروک پشت لب

این ورزش برای رفع چروک اطراف بینی و پشت لب موثر است؛ دهان را نیمه باز کنید، لب های خود را در پشت دندان ها پنهان کنید و کمی فشار دهید، لب ها را بیشتر به دهان بکشید 10 ثانیه نگه دارید و سپس ریلکس کنید.

این تمرین را 15 بار تکرار کنید.

ورزش 7 : پیشانی را بکشید

ورزش برای چین و چروک پیشانی
ورزش برای چین و چروک پیشانی

این تمرین کششی یک ورزش مناسب برای رفع چروک پیشانی می باشد؛ انگشتان دست خود را روی پیشانی و انگشتان شست را پشت سر بگذارید، حالا با فشار دست ها را از پیشانی به سمت عقب بکشید و همزمان دهان را به شکل حرف O انگلیسی باز کنید، 10 ثانیه نگه دارید و به حالت اول برگردید.

این تمرین را 20 بار تکرار کنید.

نکته ای که بهتر است فراموش نکنید اینکه پس از پایان هر تمرین نفس های عمیق بکشید.


در ادامه بخوانید : چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم؟


منبع : brightside