7 گیاه دوست داشتنی برای فضای داخلی رستوران ها

گیاهان مناسب رستوران
گیاهان مناسب رستوران

بدون شک استفاده از گل و گیاهان سبز در فضای رستوران تاثیر زیادی در پاکسازی هوا، زیبایی دکوراسیون و جذب مشتریان خواهد داشت، زیرا این گیاهان دوست داشتنی علاوه بر جذب دی اکسید کربن و آزادسازی اکسیژن به تصفیه هوا از مواد شیمیایی مضری همچون بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن کمک می کنند.

همچنین اکثر افراد ترجیح می دهند در رستورانی غذا میل کنند که علاوه بر غذای با کیفیت از فضای سبز و آرامش بخش به جای دکوراسیون بی روح و استرس زا بهره برده باشد.

اگر به دنبال گیاهان مناسب برای رستوران خود هستید در سری مطالب بهترین گیاهان آپارتمانی به کمک شما آمده و به معرفی گیاهان خوراکی و تزیینی زیبا و آسان رشدی پرداخته ایم که به مراقبت چندانی نیاز نداشته و انتخابی ایده آل برای رستوران محسوب می شوند.

با کوکا همراه باشید.

1. نعناع

نعناع
نعناع

نعناع گیاهی معطر و پر خاصیت است که از آن به عنوان ماده اصلی یا افزودنی طعم دهنده در بسیاری از غذاها استفاده می شود و برگ های تازه آن برای تزیین دسر و یا افزودن به کوکتل ها، آب و دمنوش کاربرد دارد.

از این سبزی می توانید برای افزودن فضای سبز به دکوراسیون رستوران خود نیز بهره ببرید زیرا تا زمانی که آب کافی دریافت کند به خوبی رشد خواهد کرد.

نعناع را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرده و از قرار دادن آن در دمای بالاتر از 21 درجه سانتی گراد و کمتر از 13 درجه سانتی گراد اجتناب کنید.

برای آبیاری این گیاه تنها زمانی که سطح خاک خشک است آن را آبیاری کرده و بین دو آبیاری مرتب به آن آب بپاشید.

2. جعفری

جعفری برخلاف نعناع در نور مستقیم به خوبی رشد می کند و بهتر است آن را کنار پنجره جنوبی قرار دهید که بتواند 6 تا 8 ساعت در روز از نور خورشید بهره مند شود.

برای این که گیاه جعفری سالم و انبوه به نظر برسد توصیه می شود برگ های نوک آن را بچینید.

3. ریحان

ریحان از سبزیجات معطری است که علاوه بر خوش طعم کردن غذا و استفاده از آن در سبزی خوردن به زیبایی و طراوت فضای رستوران کمک زیادی می کند.

این گیاه آسان رشد در محیط های بسته نیز به خوبی فضای باز رشد خواهد کرد. همانند اکثر گیاهان خوراکی دیگر ریحان را در خاک مرطوب نگهداری کنید اما از آبیاری بیش از حد که باعث پوسیدن ریشه آن می شود اجتناب کنید.

ریحان را کنار جعفری مقابل نور خورشید قرار دهید و مطمئن شوید که حداقل 6 ساعت در روز از نور مستقیم خورشید برخوردار باشد، اگر رستوران شما پنجره جنوبی ندارد می توانید از نور فلورسنت برای رشد بهتر این گیاهان استفاده کنید.

بهترین گل های زینتی برای رستوران

4. چمچه ای

گیاه چمچه ای با برگ های سبز تیره و گل های سفید ظاهر جذابی به رستوران خواهد بخشید. این گیاه یکی از بهترین گیاهان آسان رشد و بخشنده ای است که می توان در فضاهای بسته نگهداری کرد.

چمچه ای در نور کم به خوبی رشد می کند اما برای گل دادن باید در مکان روشن و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود، آبیاری بیش از حد این گیاه توصیه نمی شود و بهتر است تنها زمان هایی که خاک آن فاقد رطوبت است به آن آب بدهید.

5. گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی ظاهر جالب و انبوهی دارد و به خاطر جوانه های کوچکی که در قسمت های مختلف آن ظاهر می شوند به نام گیاه مرغ و جوجه نیز به شهرت رسیده است.

عنکبوتی به مراقبت چندانی نیاز ندارد، این گیاه عاشق نور روشن است اما قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید برگ هایش را می سوزاند و به همین دلیل در مکان های نیمه سایه رشد بهتری خواهد داشت.

گیاهان عنکبوتی همیشه تشنه هستند و هر زمان که دوست داشتید می توانید آن ها را آبیاری کنید، اگرچه بهتر است در فصول سرد سال آبیاری را کاهش داده و از قرار دادن آن ها در هوای سرد اجتناب کنید.

6. گیاه کالاتیا یا گورخری

گیاهان مناسب رستوران
کالاتیا

این گیاه با برگ های بسیار زیبا از دوست داشتنی ترین گیاهانی است که می توانید در رستوران خود نگهداری کنید. رنگ جذاب برگ ها باعث برجسته شدن دکوراسیون شده و از سوی دیگر مراقبت آن بسیار آسان است.

گیاه کالاتیا به نور روشن و غیر مستقیم نیاز دارد تا بهترین چهره خود را به نمایش بگذارد، انواع جنگلی این گیاه برای در امان ماندن از نور خورشید خود را در سایه درختان پنهان می کنند تا نور خورشید از لابه لای درختان به آن ها برسد.

این گیاه عاشق رطوبت است اما نباید بیش از حد آبیاری شود.

7. رشته مروارید یا رشته تسبیحی

رشته مروارید
رشته مروارید

گیاه گوشتی رشته مروارید همان طور که از نامش پیداست برگ های شبیه مروارید دارد که گویا به یک نخ ظریف متصل شده اند و رنگ سبز خوش رنگ و بافت جالب آن – زمانی که در سلامت کامل به سر می برد –  زیبایی خاصی به فضای رستوران می بخشد.

این گیاه عاشق نور روشن است و می توانید چند بار در روز آن را مقابل پرتوهای مستقیم خورشید قرار دهید.

از آن جا که گوشتی و آبدار است نباید در آبیاری آن زیاده روی کنید زیرا خاک سنگین و مرطوب را تحمل نمی کند، بین آبیاری ها منتظر بمانید تا خاک آن خشک شود و هرگز روی آن آب نپاشید.

این گیاه با رطوبت کم خوشحال تر خواهد بود.

در ادامه بخوانید : گیاهان مناسب محیط کار و اداره

منبع: growup.green

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا