کارایی ساعت اپل واچ در زندگی روزمره چیست؟

موارد کاربرد اپل واچ
کاربرد اپل واچ چیست؟

اپل واچ همان طور که از نامش پیداست چیزی فراتر از یک ساعت معمولی است که روی مچ دست بسته شود.

این ساعت هوشمند برای دریافت اعلان ها، برقراری تماس، ارسال متن و اجرای اپلیکیشن ها به آیفون شما متصل می شود و به شما کمک می کند تا کاراتر عمل کرده، به تناسب اندام دلخواه خود برسید، غذا سفارش غذا دهید یا چرخه خواب خود را کنترل کنید و این تنها بخشی از کاربردها و قابلیت های بی نظیر این ابزار هوشمند می باشد.

در ادامه قصد داریم با برخی از مهم ترین کاربردهای اپل واچ آشنا شویم، توجه داشته باشید بعضی از قابلیت های ذکر شده در این لیست مانند قطب نما در اپل واچ 5 و برخی دیگر مانند ماشین حساب، فروشگاه اپل واچ یا ردیابی چرخه خواب در اپل واچ 6 اضافه شده اند.

با کوکا همراه باشید.

1. کنترل سینمای خانگی / تلویزیون اپل

حتما برای تان پیش آمده که کنترل تلویزیون را گم کرده و ساعت ها دنبال آن بگردید و کلافه شده باشید اما اگر اپل واچ دارید می توانید از آن برای کنترل تعدادی از دستگاه های سینمای خانگی استفاده کنید و نگران گم شدن ریموت دستگاه نباشید.

مثلا اگر تلویزیون اپل دارید می توانید از اپلیکیشن Remote اپل واچ برای استفاده از منوی دستگاه تلویزیون ایست و استارت پلی بک و غیره استفاده کنید یا اگر هارمونی هاب دارید می توانید با استفاده از اپلیکیشن IFTTT از اسکریپت هایی در اپل واچ برای روشن و خاموش کردن سینمای خانگی خود استفاده کنید.

2. تعامل با خودروهای هوشمند

اگر به تازگی خودروی لوکسی خریداری کرده اید احتمالا می توانید از اپل واچ روی مچ دست خود برای بررسی وضعیت خودرو و حتی ارتباط برقرار کردن با آن استفاده کنید.

در برخی خودروهای مدرن از کمپانی هایی همچون مرسدس بنز، بی ام و، پورشه و فولکس واگن این امکان فراهم شده که مواردی همچون قفل و باز کردن درهای اتومبیل، بوق زدن، کنترل سطح باتری در ماشین های الکترونیکی و حتی یافتن ماشین پارک شده با کمک اپل واچ انجام شود.

3. تناسب اندام و تمرینات ورزشی

اگر از جمله افرادی هستید که برای تناسب اندام و انجام فعالیت های ورزشی با دوستان خود رقابت می کنید و از این طریق سعی می کنید انگیزه خود را بالا نگه دارید می توانید از اپل واچ برای پیگیری و به اشتراک گذاری فعالیت های ورزشی خود و دوستان تان استفاده کنید و این کار با فعال کردن گزینه Activity Sharing امکان پذیر است.

برای افزودن دوستان خود در اپلیکیشن Activity به تب sharing رفته و روی نماد + ضربه بزنید و پس از آن هر زمان دوست داشتید فعالیت های دوست خود را بررسی کرده و پیام های مربوط به تمرینات او را دریافت کنید، از میزان کالری سوزی و مقدار تمرینات او آگاه شده و با خودتان مقایسه کنید.

4. گوش دادن به موسیقی هنگام دویدن

اگر حمل آیفون هنگام دویدن برای شما سخت است با اپل واچ روی مچ دست خود، می توانید گوشی خود را در خانه گذاشته و با خیال راحت برای پیاده روی و دویدن از منزل خارج شوید.

اپل واچ 3 دارای جی پی اس داخلی است که امکان ردیابی و یافتن موقعیتی که در آن هستید را فراهم کرده و از آن جا که می تواند به شبکه های وایرلس وصل شود بدون در اختیار داشتن گوشی آیفون خود می توانید به آن وصل شده و موسیقی دلخواه خود را گوش کنید.

5. کنترل دستگاه های هوشمند داخل منزل

امروزه در برخی منازل از وسایل هوشمندی همچون لامپ های هوشمند، کرکره های هوشمند، ترموستات هوشمند و غیره استفاده می شود اما آیا می توان همه آن ها را با یک دستگاه کنترل کرد؟ بلکه با کمک اپل واچ این امکان فراهم شده است.

برنامه Home داخلی اپل واچ به شما این امکان را می دهد که لوازم جانبی سازگار با HomeKit مانند لامپ های هوشمند فیلیپس و ترموستات هانی ول را کنترل کنید اگرچه اپلیکیشن های متعدد دیگری نیز در بازار هست، مثلا شرکت هایی همچون فیلیپس و هانی ول برنامه های خاص خود را دارند و همچنین با برخی اپلیکیشن های خانگی می توان حتی آن دستگاه های شرکت هایی همچون یانومی که HomeKit را پشتیبانی نمی کنند را نیز کنترل کرد.

6. ارسال پیام و ایمیل

همان طور که می دانید امکان دیکته کردن پیام ها و ایمیل هایی که می خواهید برای دوستان خود ارسال کنید در اپل واچ وجود دارد اما آیا می دانستید می توانید به جای دیکته کردن، پیام های خود را بنویسید؟

قابلیت Scribble اپل واچ به شما این امکان را می دهد که حروف، اعداد و نمادها را روی اسکرین ساعت کشیده و آن ها را به متن تبدیل کنید، این ویژگی به خصوص برای زمانی که در مکان هایی هستید که نمی خواهید دیگران گمان کنند در حال صحبت کردن با ساعت خود هستید عالی است.

7. کنترل چرخه خواب

قابلیت ردیابی چرخه خواب یکی از توانایی های اپل واچ 6 است که در نسخه های قبل از آن نیز با کمک اپلیکیشن ها می توان از این قابلیت استفاده کرد.

این تکنولوژی امکان بررسی الگوی خواب را به شما داده و میزان عمیق بودن خواب و موارد مشابه را ثبت می کند.

8. شنا کردن با اپل واچ

همه ما به صورت ناخودآگاه مراقب وسایل الکترونیکی خود هستیم که خیس نشوند و ساعت های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اگرچه اپل واچ از همان اولین ورژن خود ضد آب بود اما اپل در آپدیت 2016 خود این قابلیت را بهبود بخشید تا بتوان از این ساعت ها در عمق 50 متری زیر آب نیز استفاده کرد.

این قابلیت در اپل واچ 3 فراهم شده به طوری که می توانید با خیال راحت در استخر و آب های عمیق شنا کنید.

هنگام وارد شدن به آب قابلیت قفل آب اپل واچ به صورت خودکار فعال می شود، این قابلیت باعث می شود دکمه های سخت افزاری ساعت غیر فعال شده و لمس های ناخواسته ساعت در هنگام شنا مشکل زا نشود.

هنگامی که از آب خارج می شوید با چرخاندن دکمه چرخشی در خلاف جهت عقربه های ساعت می توانید این قابلیت را غیر فعال کرده تا آب اضافی از بلندگوها خارج شود.

سایر قابلیت ها و کاربردهای اپل واچ

از دیگر قابلیت های ریز و درشت اپل واچ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخ به تماس های تلفنی
  • ضبط یادداشت صوتی
  • ماشین حساب
  • قطب نما
  • چراغ قوه
  • کنترل ضربان قلب
  • ارسال ایموجی
  • پرداخت ها با Apple Pay
  • به اشتراک گذاری موقعیت مکانی
  • چک کردن ایمیل
  • استفاده به عنوان چشمی (ویوفایندر) دوربین
  • پیدا کردن آیفون گمشده
  • کرونومتر
  • دریافت هشدارهای هواشناسی
  • استفاده به عنوان مترجم
  • سفارش غذا با اپلیکشن
  • باز کردن درب گاراژ
  • چک کردن اخبار

منابع: wareable gottabemobile

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا