20 کاربرد باورنکردنی جوش شیرین در خانه داری، آشپزخانه و سرویس بهداشتی

کاربرد جوش شیرین
کاربرد جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین تمیز کننده ها و پاک کننده های خانگی محسوب می شود که عوارض جانبی شوینده های شیمیایی را ندارد و می توان از آن برای تمیز کردن یخچال، سینک ظرفشویی، فرش ها، مبلمان و ظروف آشپرخانه استفاده کرد.

کاربرد های جوش شیرین در خانه داری

1. جوش شیرین و لکه فرش

جوش شیرین یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی برای فرش محسوب می شود و علاوه بر آن عوارضی برای کودکان و حیوانات خانگی به دنبال ندارد.

بر روی لکه های فرش خود مقداری پودر جوش شیرین بریزید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، حالایک اسپری را از ترکیب مقدار مساوی آب و سرکه تهیه کنید و بر روی سطح مورد نظر بریزید، بگذارید تا خشک شود و سپس بر روی آن جارو برقی بکشید تا لکه تمیز شود.

2. جوش شیرین برای تمیزی مبل

شما می توانید یک فنجان جوش شیرین را با یک فنجان آب ترکیب کنید و از آن برای تمیز کردن مبلمان خانه استفاده کنید؛ ترکیب آب و جوش شیرین را با یک اسفنج بر روی مبل ها بمالید تا لکه ها را از بین ببرد و باعث تمیز تر شدن آن ها شود.

3. نرم کننده طبیعی لباس

جوش شیرین به دلیل خواص قلیایی که دارد، یکی از بهترین مواد طبیعی برای پاک کردن لکه های لباس است و علاوه بر این به عنوان یک نرم کننده هم عمل می کند. به شما پیشنهاد می کنیم که از جوش شیرین برای شستن لباس های نوزاد خود استفاده کنید.

فقط یک فنجان پودر جوش شیرین را به لباس های لباسشویی اضافه کنید و آن ها را بشویید.

4. سفید کننده نقره

3 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک قاشق غذا خوری آب ترکیب کنید و بر روی نفره جات خود بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس آن را به آب بشویید.

5. جوش شیرین برای شیشه

یک پارچه ی نخی مرطوب را در پودر جوش شیرین بزنید و از آن برای تمیز کردن شیشه ها استفاده کنید.

6. رفع بوی بد کفش

جوش شیرین یک دئودورانت طبیعی است و گفته می شود که اگر مقداری از آن را درون کفش ها بریزید در عرض چند دقیقه به رفع بوی بد کفش کمک می کند.

7. تمیز کردن جای خواب حیوانات خانگی

جوش شیرین می تواند برای تمیز شدن و رفع بوی بد جای خواب حیوانات خانگی استفاده شود؛ مقداری پودر جوش شیرین را با چای سبز ترکیب کنید و جای خواب را با آن بشویید تا هم تمیز شود و بوی بد آن رفع گردد.

8. کاربرد های جوش شیرین در آشپزخانه

پودر جوش شیرین را با یک تکه اسفنج برای تمیز کردن کاشی و سرامیک آشپزخانه، اجاق گاز و کابینت ها استفاده کنید. اگر می خواهید به خوشبو شدن محیط آشپزخانه کمک کنید، جوش شیرین را با چند قطره لیمو ترش تازه و همچنین روغن اسطوخودوس ترکیب کنید.

9. تمیز کردن فر و مایکروویو با جوش شیرین

یک قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را با یک اسفنج مرطوب درون فر بمالید و خوب بسابید، این ترکیب به تمیز کردن روغن و لکه های غذا کمک می کند.

10. پاک کردن اجاق گاز با جوش شیرین

یک فنجان پودر جوش شیرین را با نصف فنجان آب یا سرکه سفید ترکیب کنید و بر روی اجاق گاز بریزید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با یک اسفنج پاک کنید تا گاز تمیز شود.

11. تمیزی ظروف آشپزخانه

جوش شیرین یکی از بهترین جایگزین های طبیعی مایع ظرفشویی شناخته می شود که به تمیز کردن و از بین بردن لکه های ظروف آشپزخانه کمک می کند؛ یک چهارم فنجان پودر جوش شیرین را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و درون ظروف مورد نظر بریزید، بگذارید تا 1 ساعت بماند و سپس خوب بشویید.

12. آتش سوزی در آشپزخانه

جوش شیرین زمانی که گرم می شود، دی اکسید کربن تولید می کند و به همین دلیل می تواند به خاموش شدن سریع آتش سوزی که ممکن است در اثر آشپزی رخ داده باشد، کمک کند.

13. رفع بوی بد یخچال و فریزر

جوش شیرین یک خوشبو کننده طبیعی است که می تواند به رفع بوی بد یخچال کمک کند؛ یک فنجان پر جوش شیرین را درون یخچال بگذارید تا بوی آن را از بین ببرد.

14. شستن میوه و سبزی

یک قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را به یک ظرف بزرگ آب اضافه کنید و میوه ها و سبزیجات خود را در آن بشویید تا آلودگی های آن ها را از بین ببرد.

15. جوش شیرین برای ماشین لباسشویی و ظرف شویی

جوش شیرین برای تمیز کردن ماشین لباسشویی و ظرف شویی مناسب می باشد؛ قبل از استفاده از لباسشویی و ظرف شویی مقداری پودر جوش شیرین را در آن ها بریزید و بگذارید یک دور کار کند تا آلودگی را از بین ببرد.

جوش شیرین برای سرویس بهداشتی

16. جوش شیرین و سرکه برای فاضلاب

مخلوط جوش شیرین و سرکه به تمیز شدن فاضلاب و باز شدن گرفتگی آن کمک می کند؛ ترکیب جوش شیرین و سرکه را در لوله فاضلاب بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

17. تمیزی حمام و توالت

جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کننده و سفید کننده طبیعی است و به تمیز کردن سطوح حمام و توالت کمک می کند؛ پودر جوش شیرین را بر روی سطح مورد نظر بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با یک اسفنج آن را خوب بسابید و بشویید.

18. جایگزین طبیعی شامپو

جوش شیرین یکی از بهترین جایگزین های طبیعی شامپو محسوب می شود؛ جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است و به کاهش چربی پوست سر کمک کرده و مو ها را شفاف و درخشان تر می کند.

شستشوی ماشین

19. جوش شیرین برای رادیاتور ماشین

جوش شیرین یکی از بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن رادیاتور و باتری ماشین از روغن های اضافی محسوب می شود؛ 3 فنجان جوش شیرین را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بر روی باتری و رادیاتور بمالید و بلافاصله پاک کنید تا از خوردگی آن ها جلوگیری کند.

20. شستن ماشین با جوش شیرین

جوش شیرین به تمیز شدن بدنه ی ماشین کمک می کند؛ یک چهارم فنجان پودر جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و با یک تکه اسفنج بر روی ماشین (لاستیک ها، چراغ ها، دنده، صندلی ها و شیشه ها) بمالید و سپس با آب بشویید.

در ادامه بخوانید : خواص ماسک جوش شیرین برای صورت

منابع : care2

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا