چگونه به عنوان طراح لوگو، مشتری پیدا کنم؟

آیا یک طراح لوگو مستعد و خلاق هستید، اما در جذب مشتریان جدید با شکست مواجه می‌شوید؟

آیا به مهارت‌های خودتان شک کرده‌اید؟ و به این فکر هستید که: «شاید به اندازه کافی، کارم خوب نیست؟»

به احتمال زیاد، بی استعداد و بی مهارت نیستید، اما کارتان توسط مشتری بالقوه دیده نمی‌شود!

در دنیایی زندگی می‌کنیم که در هر ثانیه، حجم باورنکردنی محتوا در آن منتشر می‌شود؛ بنابراین مبارزه با انبوه اطلاعات برای جلب توجه مشتری در حکم یک چالش واقعی است. خوشبختانه راه‌های زیادی برای دستیابی به مخاطبان هدف وجود دارد.

در اینجا فهرستی از مکان‌هایی برای پیدا کردن مشتریان طراحی لوگو را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

سایت‌های پورتفولیو (Portfolio)

وب سایت‌های پورتفولیو راهی فوق العاده برای به اشتراک گذاری نمونه کار و رشد شبکه ارتباطی یک طراح لوگو هستند. اگرچه این سایت‌ها در اصل برای برقراری ارتباط با طراحان و الهام بخشیدن به آنها طراحی شده‌اند، اما صاحبان آژانس‌های برندینگ و مشتریان باهوش هم در این پلتفرم‌ها به دنبال یافتن طراح برای کار روی لوگو یا پروژه بعدی خودشان هستند.

Dribbble

سایت Dribbble در سال 2009 با هدف تشکیل جامعه‌ای از طراحان و متخصصان خلاق از سراسر جهان تأسیس شد. در اینجا کارهای طراحی خودتان را به اشتراک بگذارید، از کارهای دیگران الهام بگیرید، آموزش دیده و فرصت‌های شغلی را مشاهده کنید. سایت Dribbble به برترین جامعه جهانی برای طراحان حرفه‌ای تبدیل شده است.

فریلنسرهایی مثل ایروئن ون اردن، سایت Dribbble را منبع درآمد عالی می‌دانند. او اکثر مشتریان برجسته خودش (مانند گوگل، یاهو و دیزنی) را از طریق این پلتفرم پیدا کرده است. او هفته‌ای 3 تا 4 عکس از لوگوهای در حال طراحی خودش را پست می‌کند. بنابراین این پلتفرم در طول سال‌ها به مجموعه واقعاً بزرگی از طراحان تبدیل شده که در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دارند.

Behance

سایت Behance، به عنوان بخشی از خانواده Adobe، به یکی از بزرگترین و مهم ترین پلتفرم‌ برای نمایش نمونه کار طراحی شما تبدیل شده است. بنابراین شما را به شرکت‌های جهانی متصل می‌کند. شرکت‌ها هم راحت‌تر می‌توانند طراحان لوگوی متناسب با نیازهایشان را از سراسر جهان پیدا می‌کنند.

با کمک Behance در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی، به خوبی تفکر و فرآیند کاری خودتان را به نمایش بگذارید. در نتیجه، به لیدها و فرصت‌های شغلی بیشتری خواهید رسید.

سایت‌های فریلنسینگ

وبسایت های فریلنسینگ و دورکاری همانند کارلنسر، معمولا دارای بخشی برای آپلود نمونه کارهای فریلنسرها هستند. طراحان لوگو می‌توانند نمونه کارهای طراحی لوگو خود را به همراه توضیحات در پروفایل خود در این سایت‌ها آپلود کنند تا نظرات کارفرمایان را جلب کنند.

سایت‌های فریلنسینگ

وب سایت شخصی خودتان

با داشتن وب سایت شخصی خودتان، آزادانه نمونه کارها، برند و داستان خودتان را به هر شکلی که می‌خواهید، نمایش دهید. بعلاوه، هنگامی‌که مشتری وارد وب سایت شما می‌شود، دیگر مثل سایت‌های پورتفولیو، طراحان دیگری برای وسوسه کردنش، حضور ندارند.

شما مالک وب سایت خودتان هستید و کنترل کاملی رویش دارید و اگر به درستی برای موتورهای جستجو (مانند گوگل) بهینه شود، مشتریان هم در هنگام جستجو کردن، شما را پیدا خواهند کرد.

راه‌های زیادی برای طراحی سایت خودتان وجود دارد، اما پلتفرم‌های مناسب برای طراحان شامل WordPress و SquareSpace  هستند.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است. برای راه اندازی وب سایت خودتان باید‌ هاست و نام دامنه تهیه کنید. اگر کاملاً در این زمینه مبتدی هستید، کمی ‌طول می‌کشد تا سر در بیاورید.

هزاران تم وردپرس مناسب و کم هزینه برای طراحان وجود دارد. یک مکان خوب برای جستجوی تم‌های وردپرس، سایت ThemeForest است.

SquareSpace

در حالی که وردپرس نسبتا وقت گیر و کمی ‌فنی است، اما SquareSpace به شما امکان می‌دهد تا بدون دانش زیاد در حوزه طراحی وب، سریع و آسان کارتان را شروع کنید.

قالب‌های ارائه شده در SquareSpace زیبا هستند و ابزارهای بصری برای ایجاد صفحات وب سایت شما، راه اندازی سریع وب سایت نمونه کارها را بسیار آسان می‌کند.

SquareSpace

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

داشتن وب سایت اختصاصی که مشتریان آن را نمی‌بینند، بی فایده است.

مشتریان در هنگام پیدا کردن طراح لوگو، معمولاً به موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ مراجعه می‌کنند. برای بالا آمدن در نتایج جستجوی گوگل باید وب سایت خودتان را بهینه کنید. به این فعالیت، بهینه سازی موتورهای جستجو یا به اختصار سئو می‌گویند.

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یک استراتژی بلند مدت است، اما زمانی که به درستی انجام شود، می‌توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی

این روزها پلتفرم‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که همگی فرصت‌های منحصر به فردی برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند.

اینستاگرام

شاید استفاده از شبکه‌های اجتماعی کاملاً بدیهی به نظر برسد، اما دقیقاً چگونه می‌توان از آن برای هدایت مشتریان بالقوه استفاده کرد؟

اینستاگرام ابزاری عالی برای یافتن مشتریان جدید است، زیرا بر محتوای بصری متمرکز است. با این حال، این تکنیک‌ها نیازمند فداکاری، زمان و صبر هستند و برای همه مناسب نیستند، اما افرادی که از آن استفاده می‌کنند می‌توانند مخاطبان خودشان را افزایش دهند.

چهار عنصر شامل ثبات، کیفیت، استفاده از هشتگ و تعامل، موفقیت شما در اینستاگرام را تعیین می‌کنند. در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم دارد.

ثبات

ابتدا باید نوع محتوا و یک برنامه زمان بندی مشخص کنید.

اگر بتوانید هر روز پست بگذارید عالی است، اما این کار برای بیشتر مردم عملی نیست. مهم نیست که در یک هفته چند پست تهیه کنید، ولی حتما به یک برنامه زمانبندی پایبند بمانید. به این ترتیب مخاطبان شما متوجه خواهند شد که چه زمانی محتوای جدید در راه است.

کیفیت

اگر از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می‌کنید، پس داشتن محتوای باکیفیت کاملا ضروری است. محتوای باکیفیت به طور حرفه‌ای و جذاب ساخته می‌شود. در حوزه طراحی لوگو یعنی به محتوایی شفاف و شیک برای توصیف فرایند کاری خودتان نیاز دارید. پس عکس‌های عالی بگیرید و حرفه‌ای ادیت کنید. تا حد امکان بالاترین استاندارد کیفی را در تولید محتوا لحاظ کنید.

هشتگ

احتمالاً از هشتگ‌ها استفاده می‌کنید، اما دقیقاً چگونه می‌توانید بیشترین استفاده را از آن‌ها در کسب و کارتان ببرید؟

حداکثر 25 تا 30 هشتگ در پست‌های خودتان استفاده کنید. در غیر این صورت، دسترسی به حساب کاربری خودتان را محدود می‌کنید. شاید تهیه مجموعه‌ای از هشتگ‌های مناسب برای کسب‌وکار و جایگاه شما، مشکل است، اما به حساب‌های کاربری دیگر در فضای کاری خودتان توجه کنید و فهرستی از هشتگ‌ها را تهیه نمایید.

تعامل

شاید برقراری تعامل، بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما در واقع یکی از مهم‌ترین جنبه‌های جذب فالور و مشتریان بالقوه است. بنابراین، باید با جامعه مشتریان خودتان تعامل برقرار کنید.

به نظرات پاسخ دهید. نگاهی به پست‌های برتر بیندازید و یک نظر دقیق بنویسید. به یاد داشته باشید که در حال ساختن تصویر برند خودتان هستید و مردم می‌آیند تا نظر و محتوای شما را ببینند.

تعامل

گروه‌های فیسبوکی

فیسبوک یکی دیگر از گزینه‌های منطقی با صدها گروه تجاری است که طراحان از سراسر جهان، مشاوره حرفه‌ای، بحث خلاقانه و سایر موارد را پوشش می‌دهد. مهمتر از همه اینکه می‌توانید مشتریان بالقوه خودتان را در این گروه‌ها پیدا کنید.

ارجاعات و تبلیغات دهان به دهان

یافتن مشتری در پلتفرم‎های آنلاین، حرف ندارد. اما اگر خوب طراحی کنید و مشتریان هم راضی باشند، تعریف کارتان دهان به دهان می‌چرخد.

ارجاعات و تبلیغات شفاهی، موفقیت آمیز است. زیرا وقتی مردم به دنبال طراح لوگو می‌گردند ترجیح می‌دهندتا با شخصی قابل اعتماد کار کنند و روی او سرمایه گذاری کنند.

اگر با مشتریان خودتان روابط خوبی برقرار کنید، آنها شما را به دوستانشان توصیه می‌کنند. این روابط مثل یک گلوله برفی بزرگ می‌شوند و اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توانید زمان کمتری را صرف بازاریابی و زمان بیشتری را صرف طراحی لوگو کنید.

رویدادهای شبکه سازی

شرکت در جلسات و رویدادهای شبکه سازی یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ارتباطات و ملاقات با صاحبان کسب‌وکار واقعی و تبدیل افراد عادی به مشتری است.

ارتباطات دنیای واقعی برخلاف روابط مجازی در شبکه‌های دیجیتال، سطح بالایی از اعتماد را ایجاد می‌کند.

ساخت شبکه محلی خودتان، بسیار مهم است. به مردم کمک کنید تا برای کار، با شما تماس بگیرند. صحبت کردن با مردم، دادن بازخورد، صادق بودن و گاهی اوقات خوردن یک قهوه در کنارشان بسیار تاثیرگذار است. همچنین، اگر مشتریانی دارید، از آنها بپرسید که آیا مشتریان دیگری را می‌شناسند که به کمک شما نیاز دارند؟

اگر هرگز در یک رویداد شبکه سازی شرکت نکرده‌اید، برای یافتن رویدادهای منطقه خودتان، به جستجوی گوگل روی آورید. قبل از حضور در جلسه، چند کارت ویزیت چاپ کنید و ملاقات با مشتریان بالقوه را شروع کنید!

در نهایت…

همانطور که می‌بینید، راه‌های زیادی برای نشان دادن مهارت‌ها و شبکه سازی به منظور جذب مشتریان بالقوه وجود دارد. اما هر رویکردی نیازمند سختکوشی، تمرکز و از خودگذشتگی بسیار است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا