19 تکنیک موثر برای اینکه همیشه انگیزه داشته باشیم

چگونه همیشه انگیزه داشته باشیم؟
روش های حفظ و تقویت انگیزه

برای موفقیت در عصر مدرن و محیط های کاری رقابتی که در آن به سر می بریم یکی از بزرگ ترین منابع بکری که معمولا به خوبی از آن استفاده نمی کنیم یا آن را دست کم می گیریم انگیزه شخصی است.

حتما می دانید اگر در حین انجام یک پروژه مهم و حیاتی نتوانید انگیزه لازم برای انجام آن را بیابید یا نتوانید در طول پروژه یا حتی کارهای روزمره زندگی خود انگیزه تان را حفظ کنید چه اتفاقی می افتد.

برای پیشرفت و موفقیت و دستیابی به اهداف خود باید انگیزه را کشف کنیم اما کجا دنبال آن بگردیم؟

پاسخ این سوال درون خودمان است. انگیزه در درون ما انسان ها یافت می شود و چیزی که باعث ایجاد انگیزه در هر کس می شود منحصر به خود او می باشد که باید آن را کشف کند. بی تردید هرچه بیشتر خودمان را بشناسیم تلاش های ما نیز نتیجه بهتری خواهد داشت.

در ادامه به 19 تکنیک ساده برای ایجاد و حفظ انگیزه اشاره خواهیم کرد. با کوکا همراه باشید.

روش های ایجاد و حفظ انگیزه برای تحقق اهداف

 سوخت جت انگیزشی
روش های افزایش انگیزه

1. چرایی را درک کنید

گاهی اوقات چرایی یک مسئله یا موضوع – هدف اصلی پشت کارهایی که انجام می دهیم – از این که چه چیزی یا چطور اتفاق بیفتد اهمیت بیشتری دارد.

اگر می خواهید برای انجام کاری یا رسیدن به هدفی تلاش کنید چرایی آن را برای خودتان شفاف کنید، این کار باعث می شود در ادامه مسیر انگیزه خود را به خوبی حفظ کنید.

2. هدف خود را تعیین کنید

هدف گذاری باعث می شود ایده های ما در وضعیت اقدام قرار بگیرند. مرحله تعیین هدف گام حیاتی بین برنامه ریزی و انجام آن است.

3. چشم انداز واضحی از هدف داشته باشید

اگر می خواهید موفق شوید باید چشم اندازی واضح و متقاعد کننده داشته باشید که بتوانید با آن را رابطه برقرار کرده و به حفظ انگیزه شما در طول مسیر کمک کند.

چشم اندازی که با قلب شما ارتباط برقرار نکند نمی تواند تا رسیدن به هدف، انگیزه شما را حفظ کند. عالی ترین چشم انداز ممکن را ایجاد کنید زیرا ما تنها به چیزی می رسیم که با چشم خود آن را دیده باشیم.

4. برنامه ریزی کنید

بعد از هدف گذاری، این برنامه است که چشم انداز شما از مسیر را گرفته و آن را به مراحلی تقسیم می کند تا بتوانید یکی یکی آن ها را پشت سر بگذارید.

فراموش نکنید هدف بدون برنامه رویایی بیش نیست.

5. به دنبال تصویر بزرگ تر باشید

یک تصویر بزرگ تر از هدف خود ایجاد کنید تا در طول مسیر زمانی که انگیزه تان تحلیل رفت به آن فکر کنید و انگیزه بگیرید.

منظور از تصویر بزرگ تر این است که مشخص کنید چطور هدف شما نه فقط به شما بلکه به دیگران هم کمک می کند؟ چطور می توانید در انجام یک کار بزرگ تر سهیم باشید؟ در چه زمینه هایی می تواند تفاوت ایجاد کند؟

اگر می خواهید به چیزهای بیشتری برسید باید بزرگ تر فکر کنید.

6. مثبت بمانید

افکار مثبت به اقدامات مثبت منجر می شود و جملات تاکیدی مثبت به شما کمک می کند تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

برای این کار لازم است نحوه فکر کردن، احساسات و اقدامات خود را کنترل کنید. مثبت بودن به شما کمک می کند تا با انتخاب های درست به هدف خود دست پیدا کنید.

7. روش های جدید را امتحان کنید

گاهی اوقات قسمت سخت کار فقط شروع آن است، یک رویکرد متفاوت می تواند به شما دیدگاه جدید و انرژی بیشتری بدهد.

8. اهداف را به کارهای قابل مدیریت تقسیم کنید

یکی از کلیدهای مهم موفقیت این است که بتوانید هدف خود را به واحدهای کاری کوچک تر و کوتاه مدت بشکنید و همه چیز را تحت مدیریت خود بگیرید.

9. سازمان دهی داشته باشید

مطمئن شوید که محیط کارتان چندان شلوغ و به هم ریخته نباشد تا در حین انجام کار ذهن شما بتواند به صورت سازمان دهی شده باقی بماند. یک محیط آرام باعث می شود کارآمدتر و پر بارتر عمل کنید.

10. بهانه نیاورید

بهانه جویی نکنید و برای توجیه شروع نکردن کار خود دلیل و منطق نیاورید. به جای آن سعی کنید علت واقعی تعلل خود را کشف کرده و سریع اقدام کنید. بهترین راه برای شروع یک کار، فقط شروع آن است.

11. قدرت تعیین مهلت را دست کم نگیرید

تعیین محدودیت زمانی برای یک کار شما را قادر می سازد تا منابع و لوازم مورد نیاز خود برای انجام آن را – که ممکن است بدون آن ها کارتان را شروع نکنید – جمع آوری کنید.

12. چند وظیفه ای را کنار بگذارید

هرگز در یک زمان روی چند کار تمرکز نکنید بلکه همیشه سعی کنید به هر واحد کاری به طور کامل و جداگانه پرداخته و روی آن تمرکز کامل داشته باشید، با این تکنیک شانس موفقیت افزایش می یابد.

13. حواس پرتی خود را مهار کنید

برای این که اطرافیان، سایر فعالیت ها و وسایل الکترونیکی مانند موبایل یا تلویزیون باعث حواس پرتی شما نشوند هر کاری که لازم است انجام دهید و از تکنیک هایی استفاده کنید که به شما در شروع و تکمیل کار بدون هر گونه حواس پرتی یا وقفه کمک کنند.

14. محیط کار مناسب ایجاد کنید

هنگامی که در محیطی با شرایط مناسب کار می کنید بسیار کاراتر و پر بازده تر عمل خواهید کرد. به دنبال راهی باشید تا محیط را برای کار خود آماده کرده و تا پایان پروژه آن را حفظ کنید.

15. تصمیم بگیرید که موفق شوید

تصمیم بگیرید که در کارتان موفق شوید، به تصمیم خود متعهد بمانید و با ایجاد یک تصویر ذهنی از این موفقیت احتمال موفق شدن خود را افزایش دهید.

16. آن را سرگرم کننده کنید

اگر واقعا می خواهید در طول انجام کار انگیزه خود را حفظ کنید پس راهی پیدا کنید تا از انجام کار لذت ببرید. لذت بردن در طول کار نه تنها چیز بدی نیست بلکه یک محرک بزرگ برای ادامه مسیر محسوب می شود.

17. خوش بین باشید

این که باور داشته باشید می توانید کاری را انجام دهید برای به ثمر رساندن آن حیاتی است. خوش بینی زیر بنای پیشرفت است.

18. به خودتان پاداش بدهید

وظیفه سنگینی به عهده دارید و ممکن است دشواری آن شما را در میانه راه از پا در آورد؟ پیشنهاد می کنیم از سیستم پاداش استفاده کنید و بعد از گذراندن هر مرحله با موفقیت به خودتان جایزه ای بدهید.

19. موفقیت را تجسم کنید

تجسم تکنیکی قدرتمند است که می تواند به شما در تمرکز، حفظ انگیزه و رسیدن به اهداف کمک کند. با ایجاد تصویر ذهنی از موفقیت خود در تکمیل یک کار، حتی سخت ترین قسمت های کار نیز می تواند به بخشی از پروسه دستیابی به چیزی بزرگ تر تبدیل شود.

منبع: inc

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا