چرا شمال پاتوق تهرانی ها است؟

سفر به شمال و جاده چالوس

سفر تهرانی ها به شمال چیزی است که به یک عادت تبدیل شده است. مردم تهران در بسیاری از تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات رسمی چمدان سفر بسته و عازم شمال می شوند. اجاره ویلا چالوس اغلب توسط تهرانی ها انجام می شود تا چند روز از دود و آلودگی پایتخت دور باشند. در این مطلب می خواهیم بیشتر به این سوال پاسخ دهیم که چرا شمال پاتوق تهرانی ها است؟

آمار بالای مسافرت تهرانی ها به شمال

همه ما اخبار مختلفی راجع به مسافرت تعداد زیادی از اهالی تهران به شمال را می دانیم اما آیا دقیقا می دانید این تعداد چقدر است؟ جالب است بدانید آمارها نشان می دهد که به طور سالیانه 20 میلیون تهرانی خود را به یکی از شهرهای شمالی رسانده و تعطیلات خود  را در این شهرها سپری می کنند. بدون شک این آمار مسافر برای تنها یک مبدا و مقصد آمار بسیار بالایی به شمار می رود. اما علت این استقبال چیست؟

فرار از آلودگی و شلوغی

همان طور که همه ما می دانیم تهران یکی از شلوغ ترین و آلوده ترین شهرهای دنیا است که در برخی از روزهای سال شاخص آلودگی در آن به حالت بحرانی می رسد. هیچ چیز بهتر از آب هوای عالی و مطلوب شمال نمی تواند این آلودگی را از تن به در کرده و به ریه ها جانی دوباره بدهد! از این رو بسیاری از تهرانی ها همین که چند روز هفته تعطیل می شوند، از آلودگی وذشلوغی تهران به شمال پناه می برند.

نزدیکی تهران به شمال

یکی دیگر از علت های سفر زیاد از تهران به شمال نزدیکی آن ها به یکدیگر است. در شرایط عادی و بدون ترافیک شما تنها ظرف کمتر از 3 ساعت می توانید خود را از تهران به شمال برسانید. البته این زمان صرف شده در روزهای شلوغ و پر ترافیک می تواند به 7 تا 10 ساعت نیز برسد!

سفر به شمال و جاده چالوس

داشتن ویلای شخصی

اغلب تهرانی ها در یکی از شهرهای شمالی سال های پیش یک ویلا ساخته اند تا بتوانند راحت تر در روزهای تعطیل در شمال اوقات خود را بگذرانند. داشتن ویلا و محل اقامت باعث می شود که سفر شما به هر شهر بسیار راحت باشد و شما بتوانید در آرامش کامل چند روز را ریلکس کنید.

زیبایی جاده و مسیر

زیبایی جاده چالوس بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما می دانیم لذت بردن از زیبایی مسیر سفر نیز بخشی از مسافرت است. از آن جا که سفر از لحظه خروج از منزل شروع می شود، با نزدیک شدن به بخش های شمالی، زیبایی های جاده و مسیر و البته آب و هوای مرطوب و خوشایند شمال شروع شده و لذت مسیر را چند برابر می کند.

در طول مسیر تهران به شمال اقامتگاه های رفاهی و رستوران های زیادی وجود دارد که شما می توانید چند ساعت یا دقیقه ای را در آن ها گذرانده و خود را به یک آش خوشمزه و یا چایی آتیشی دعوت کنید. زیبایی این مسیر و شهر باعث شده که این شهر بیش از شهرهای شمالی دیگر درخواست اجاره ویلا چالوس داشته باشد.

جاذبه های گردشگری شمال

بدون شک علت اصلی سفر به شهر و کشور، لذت بردن از جاذبه های گردشگری و توریستی آن است. شمال یکی از مقاصد گردشگری برای تمام ایرانیان است که در کنار داشتن دریا و جنگل هایی سرسبز و زیبا جاذبه های گردشگری زیادی دارد.

ماسوله

ماسوله یکی از جاذبه های گردشگری شمال بوده که تاکنون توریست های داخلی و خارجی بسیاری را به چشم دیده است. این روستای پلکانی ساختاری پلکانی و سنگی داشته و بازدید از آن بدون شک شما را سر ذوق خواهد آورد.

سفر به شمال و جاده چالوس

قلعه رودخان

یک قلعه قدیمی با بیش از 2 هزار پله که در بالای کوه بنا شده است. اگر بالا رفتن از این تعداد پله شما را خسته نمی کند، به شما توصیه می کنیم بازدید از این جاذبه گردشگری بسیار زیبا جا مانده از دوران ساسانیان را حتما جز برنامه های سفر خود قرار دهید.

لاهیجان

یکی از شهرهای معروف و بسیار زیبای گیلان که بسیاری از افراد تنها برای بازدید از آن شمال را انتخاب می کنند، لاهیجان است. در لاهیجان می توانید از شیطان کوه زیبا، استخر لاهیجان، بقعه شیخ زاهد گیلانی و موزه چای دیدن کرده و از طعم گرم و خوشمزه کلوچه های معروف نادی و یا کوکی لذت ببرید. برای اجاره ویلا در لاهیجان می توانید به صورت آنلاین هر نوع وسلا استخر دار، کلبه ای و جنگلی یا رو به دریا را از علی بااب رزرو کنید.

متل قو

متل قو بیش از هر چیز برای تهرانی ها نامی آشنا است. در این مکان توریستی می توانید در اقامتگاه های لوکس ساکن شوید، به مراکز خرید شیک و بین المللی بروید و یا از تفریحات آبی متنوع لذت ببرید.

دهکده ییلاقی فیلبند

تماشای جنگل ابر در روستای توریستی و بسیار زیبای فیلبند یکی از کارهایی است که حداقل یک بار باید در زندگی خود انجام دهید. با توجه به ارتفاع بالای این روستا در آن مه و ابر زیادی به خصوص در ابتدای صبح وجود دارد که شما را به دنیایی از ابرها خواهد برد.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا