چرا ثروتمند نمی شوید؟ چه چیزی جلوی پولدار شدن شما را می گیرد؟

چرا ثروتمند و پولدار نمی شوید؟
چرا ثروتمند و پولدار نمی شوید؟

بسیاری از مردم درباره ی ثروتمند شدن صحبت می کنند، و در عین حال تنها درصد کمی از آن ها به آن دست پیدا می کنند. چه چیزی باعث می شود مردم به ثروت دست پیدا نکنند؟

پاسخ این سوال دانش دست یابی به ثروت نیست. چون اطلاعات زیادی درباره ی نحوه ی ثروتمند شدن در اینترنت و کتابخانه ها وجود دارد که بابت آن باید سپاسگزار بود. اگر شما علاقه مند به تجارت، املاک و مستغلات، و یا بازار سهام باشید، اطلاعات بسیاری زیادی توسط کارشناسان متخصص آن رشته وجود دارد که شما را در طول مسیر راهنمایی می کند.

بزرگ ترین دلیل ثروتمند نشدن بیش تر مردم

مهم نیست کدام مسیر را برای ثروتمند شدن انتخاب کرده باشید، یک عامل بسیار مهم وجود دارد که موفقیت یا شکست شما را تعیین می کند…

“مدیریت مالی”

تعریف این موضوع اساسا یعنی توانایی کم تر خرج کردن نسبت به در آمدی که دارید. در حالی که از این تفاوت برای افزایش پس انداز یا ثروت خود استفاده می کنید.

چگونه بیش تر مردم امور مالی خود را مدیریت می کنند؟

دوستی دارم که مشاور مالی است، او متوجه شده است که بیش تر مردم درگیر مشکلات مالی هستند. مهم نیست که درآمد مشتری او 30،000 دلار یا 500،000 دلار در سال باشد، آن ها شیوه ی زندگی شان را همراه با در آمدشان افزایش داده اند.

او داستان زنی را می گوید که درآمد 10،000 دلاری در ماه داشت، و هزینه هایش را در “حدود 3000 دلار در هر ماه” تخمین میزند. این زن زمانی که دوستم از او درباره ی حساب بانکی اش که ماهیانه مبلغ 7000 دلار پس انداز کرده بود پرسید، خجالت زده شد. البته که حساب بانکی وجود نداشت و آن زن واقعا ماهی 10،000 دلار را خرج کرده بود!

و این واقعیت درباره بیش تر ما صدق می کند… ما تمام درآمد خود را خرج می کنیم. این سوال پیش می آید که آیا این مخارج برای مواردی است که واقعا در زندگی به آن نیاز داریم؟

چگونه ثروت خود را بسازیم؟

یک سنت قدیمی که اغلب نادیده گرفته می شود، قاعده ی کلی درباره ی امور مالی شخصی است، این قاعده ” اول به خودت پرداخت کن” نامیده می شود. این ایده به شما می گوید که 10 درصد از درآمد خود را به محض دریافت کنار بگذارید. این پول روانه ی حساب مالی مستقل شما می شود و می توانید از این طریق به سادگی سرمایه خود را ایجاد کنید.

حالا قبل از این که سر کامپیوتر خود فریاد بزنید : ” من نمی توانم 10 درصد از درآمدم را کنار بگذارم ” به من گوش کنید. زمانی که شما در دانشگاه بودید و یا حقوق کاری کمی داشتید همان مبلغ کم را مدیریت می کردید و با آن درآمد زندگی می کردید.

سپس هر چه درآمدتان در طول سال افزایش یافت، هزینه های شما نیز با آن افزایش پیدا کرد.

پرورش عادت های استقلال مالی

” اول به خودتان پرداخت کنید ” یک عادت جدید است و زمانی که آن را شروع می کنید به آرامی تبدیل به یک رفتار طبیعی می شود. و بعد از مدتی شگفت زده می شوید که نه تنها 10 درصد از حقوق خودتان را از دست نداده اید بلکه حساب مالی شما نیز رشد کرده است.

مبلغی که در نظر می گیرید مهم نیست، مهم شکل گیری این عادت در شماست. اگر فکر می کنید 10 درصد زیاد است می توانید با 1 درصد شروع کنید و سپس آن را افزایش دهید. من شنیده ام بعضی از افراد فقط با چند دلار در هفته شروع کرده اند اما شکل گیری این عادت به آن ها اجازه داده بود حساب مالی مستقل خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

چگونه پیشرفت شما متوقف می شود و هرگز ثروتمند نمی شوید؟

بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به خودتان بگویید این عادت را زمانی شروع می کنم که پول بیش تری به دست آوردم. اما اگر نتوانید این موضوع را درباره ی پولی الان دارید به کار ببرید بعدا درباره ی در آمد بیش تر هم نخواهید توانست. همه مسائلی که گفته شد با شکل گیری عادت درباره مبلغی که الان دارید امکان پذیر است.

همان طور که این مبلغ افزایش پیدا می کند، باید نظم و انضباط بیش تری داشته باشید و حساب مالی مستقل خود را بدون خرج کردن آن برای قرض ها و یا حتی خرید حفظ کنید، و یا حتی زمانی که احساس می کنید واقعا به یک مسافرت نیاز دارید به حساب تان دست نزنید. ( برای مسافرت یک حساب دیگر باز کنید.)

شما می توانید تصمیم بگیرید که راه صحیح را انتخاب کنید یا راه دیگری

می توانید تصمیم بگیرید که ثروتمند باشید یا نه شبیه بیش تر مردم درگیر مشکلات مالی باشید. هر تصمیمی که بگیرید خوب است و کاملا به خودتان بستگی دارد.

با این حال اگر می خواهید ثروتمند باشید، همین حالا باید حساب مالی مستقل خودتان را شروع کنید. این روش آسان ترین و ساده ترین روش برای تضمین ثروتمند شدن شما در زندگی تان است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا