چگونه لاک اکلیلی، ژلیش و دور ناخن ها را پاک کنیم؟

روش های پاک کننده لاک ناخن
پاک کردن انواع لاک ناخن

نحوه پاک کردن لاک الکلیلی از روی ناخن | روش پاک کردن لاک ژلیش | آموزش پاک کردن لاک اطراف ناخن

لاک ناخن از دوست داشتنی ترین لوازم آرایش است که بسیاری از زنان از دختربچه ها گرفته تا دختران جوان و خانم ها به آن علاقه خاصی داشته و از انواع و اقسام لاک در رنگ های متنوع برای مراسم مختلف استفاده می کنند.

تاثیر چشم نواز لاک روی زیبایی، ظراوت و جذابیت زنانه غیر قابل انکار است اما پاک کردن آن از ناخن به همان اندازه ممکن است دردسر ساز بوده و زمان زیادی از شما بگیرد.

در این مطلب کوکا قصد داریم درباره روش های پاک کردن سریع لاک اکلیلی، ژلیش و دور ناخن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش پاک کردن لاک اکلیلی

لاک الکیلی انتخابی جسورانه، هیجان انگیز و جذاب برای جلوه بخشیدن به ناخن ها است که علاوه بر درخشش و زرق و برق فوق العاده اش به دلیل ماندگاری بالایی که دارد طرفداران زیادی در میان خانم ها پیدا کرده و در یک کلام به جذابیت دوچندان در مجالس مختلف بخصوص مراسم شبانه کمک شایانی می کند.

اگر به لاک اکلیلی علاقه زیادی دارید حتما برای شما پیش آمده که برای شرکت در یک مراسم رسمی یا در شرایط غیر منتظره مجبور شوید هرچه سریع تر این زرق و برق های خوش رنگ و لعاب را از روی ناخن های خود پاک کنید، اما چگونه؟!

برای پاک کردن لاک اکلیلی توصیه می شود به شیوه زیر عمل کنید:

استون، توپ پنبه و فویل آلومینیومی لوازم مورد نیاز برای این کار هستند، در صورتی که به فویل دسترسی ندارید می توانید از کش موی لاستیکی برای نگه داشتن توپ پنبه روی ناخن استفاده کنید.

توپ پنبه را به استون آغشته کرده و ورق فویل را به ده تکه مستطیل شکل تقسیم کنید یا از ده عدد کش موی لاستیکی به جای فویل استفاده کنید.

توپ پنبه را از قسمتی که به استون آغشته است روی ناخن گذاشته و فشار دهید. سپس فویل را محکم دور انگشت و ناخن خود بپیچید به گونه ای که توپ پنبه جا به جا نشود و بگذارید 5 دقیقه به همین حالت بماند، این کار باعث می شود لاک راحت تر از روی ناخن پاک شود.

چگونه لاک های اکلیلی را پاک کنیم؟
چگونه لاک های اکلیلی را پاک کنیم؟

هنگام جدا کردن فویل و توپ پنبه از ناخن آن ها را همزمان با حرکت سریع و وارد آوردن کمی فشار روی ناخن بکشید به این ترتیب مقدار زیادی از لاک اکلیلی از روی ناخن پاک خواهد شد.

برای پاک کردن باقی مانده لاک توپ پنبه دیگری را به استون آغشته کرده و روی ناخن ها بمالید.

اگر پس از انجام این مراحل هنوز مقداری لاک روی ناخن ها باقی مانده توصیه می شود کاسه کوچکی را پر از استون کرده، ناخن های خود را داخل محلول قرار دهید و حدود 2 دقیقه منتظر بمانید. سپس دوباره از توپ پنبه برای پاک کردن باقی مانده آن استفاده کنید.

در صورت نیاز می توانید مجددا ناخن ها را به مدت 30 ثانیه داخل استون فرو برده و مراحل بالا را تکرار کنید.

آموزش پاک کردن لاک ژلیش

لاک ژلیش یکی دیگر از انواع لاک با ماندگاری فوق العاده بالا است که به سادگی پاک نمی شود، ترک نمی خورد و تا مدت زیادی – حتی یک ماه – روی ناخن باقی می ماند که اگرچه این مورد از مزایای عالی آن محسوب می شود اما برای خانم هایی که تنوع طلب هستند و یا به دلایل مختلف می خواهند زودتر از این زمان لاک خود را پاک کنند ممکن است دردسر ساز شود تا جایی که بسیاری افراد برای پاک کردن آن به آرایشگاه مراجعه می کنند.

برای پاک کردن لاک ژلیش توصیه می شود به شیوه زیر عمل کنید:

روش اول

ابتدا مقداری استون داخل کاسه ای ریخته و درب آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و از نوار لاستیکی برای محکم کردن آن استفاده کنید.

سپس کاسه حاوی استون را داخل کاسه بزرگ تری که با آب گرم پر شده قرار دهید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند تا استون گرم شود. از گرم شدن بیش از حد استون یا قرار دادن مستقیم آن روی حرارت اجتناب کنید زیرا استون ماده قابل اشتعال و خطرناکی است.

استون ممکن است پوست اطراف ناخن ها را خشک کرده و به آن آسیب برساند بنابراین مهم است قبل از استفاده با کمک گوش پاک کن مقداری وازلین اطراف ناخن ها بمالید، از مالیدن وازلین روی ناخن خودداری کنید زیرا اثر منفی در اثر بخشی استون خواهد داشت.

توپ پنبه را به استون آغشته کرده و روی ناخن بگذارید، سپس فویل آلومینیومی دور آن بپیچید و بگذارید 30 دقیقه بماند. در صورتی که استون باعث تحریک پوست تان نمی شود می توانید به جای این کار ناخن ها را مستقیم و به مدت 30 دقیقه (و نه بیشتر) داخل استون قرار دهید.

در مرحله بعد فویل و توپ پنبه را با وارد کردن اندکی فشار از ناخن جدا کنید. اگر هنوز باقی مانده لاک روی ناخن مشاهده می شود توپ پنبه دیگری را به استون آغشته کرده و دوباره به همراه فویل روی ناخن قرار دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند.

در صورت نیاز چندین بار این کار را تکرار کنید. اگر بعد از گذشت یک ساعت، باقی مانده لاک روی ناخن ها پاک نشود بهتر است از روش دیگری استفاده کنید.

روش دوم

با استفاده از ناخن گیر ناخن های خود را تا جایی که ممکن است کوتاه کنید و روی آن را سوهان بکشید، برای این کار از سوهان ناخن با درجه زبری بین 150 تا 180 استفاده کنید. سوهان را به آرامی روی ناخن و قسمت هایی که احساس سوزش نمی کنید بکشید.

این کار ممکن است زمان بر باشد، سعی نکنید آن را به سرعت انجام دهید و از خراشیدن ناخن طبیعی و بیش از حد سوهان کشیدن روی لاک اجتناب کنید.

در مرحله بعد از سوهان نازک تر برای پاک کردن کامل لاک های باقی مانده روی ناخن استفاده کنید.

در پایان ناخن و انگشت های خود را با روغن مرطوب کننده نرم کرده، تا چند روز آن ها را از مواد شیمیایی دور نگه دارید، توصیه می شود تا حداقل یک هفته از لاک ژلیش استفاده نکنید.

آموزش پاک کردن لاک دور ناخن

بعد از این که ناخن های خود را به طور کامل لاک زدید منتظر بمانید تا لاک خشک شود.

سپس مقداری آب گرم را با صابون مخلوط کرده و ناخن ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه داخل آن قرار دهید، بعد از این مدت خواهید دید که لاک اطراف ناخن به راحتی پاک می شود، اگر از لاک های ضد آب استفاده می کنید بهتر است زمان را به 5 دقیقه یا بیشتر افزایش دهید.

منابع: wikihow1wikihow2 wikihow3

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا