وضعیت رنگ های هشدار کرونایی یعنی چه؟

وضعیت هشدار کرونا چه رنگی است؟
وضعیت هشدار کرونا چه رنگی است

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به توصیه های ایمنی منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشتی در سطح کشور اهمیت زیادی دارد.

در این میان برای راحت تر شدن تشخیص وضعیت کلی هر شهر در مورد سطح شیوع بیماری کرونا و میزان کنترل این بیماری از رنگ ها استفاده شده است که یکی از بهترین و موثرترین روش ها در این زمینه می باشد و مقامات بهداشتی با کمک رنگ ها و برچسب زدن یک رنگ خاص به یک منطقه یا شهر خاص به مردم اعلام می کنند وضعیت کنترل کرونا در آن شهر در چه سطحی قرار دارد.

اگرچه با توجه به اپیدمی شدن این بیماری و عدم دسترسی به واکسن آن، مردم در هر وضعیت و شرایطی موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند و وضعیت های اعلام شده در واقع مشخص کننده این است که آیا علاوه بر موارد روتین مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نیاز به وضع قوانین خاص نیز می باشد یا خیر.

این قوانین معمولا شامل محدودیت های سفرهای بین شهری، فعالیت یا عدم فعالیت برخی مشاغل، تعطیلی مدارس و ادارات و غیره می باشد.

لازم به ذکر است برچسب رنگی برای هر شهر معمولا موقتی می باشد و به میزان تعهد مردم آن ناحیه به توصیه های بهداشتی و رعایت همه جانبه قوانین اعمال شده بستگی دارد. به عنوان مثال وضعیت یک شهر که در حال حاضر قرمز و در حالت هشدار قرار دارد می تواند بعد از مدتی با همکاری هر چه بیشتر مردم و مسئولان شهری به رنگ های کمتر هشدار دهنده مانند نارنجی یا زرد تغییر کند و بالعکس!

ناگفته نماند تقسیم بندی رنگی مناطق گاه با سه رنگ سبز، زرد و قرمز، گاه با چهار رنگ سبز، زرد، نارنجی و قرمز و گاه با پنج رنگ سبز، سفید، زرد، نارنجی و قرمز انجام می شود.

وضعیت هشدار و قرمز کرونا یعنی چه؟

برچسب وضعیت قرمز به شهرهایی داده می شود که شیوع بیماری کرونا در آن ها تا حد زیادی بالا بوده و کنترل آن به رعایت کامل پروتکل ها و توجه دقیق به قوانین وضع شده توسط مسئولان نیاز دارد.

در شهرهایی که وضعیت قرمز و هشدار دارند روزانه بیش از 25 مورد ابتلای قطعی جدید به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت شهر گزارش می شود و روند اپیدمی در حال افزایش می باشد.

نکته: برخی منابع از رنگ سیاه برای شرح وضعیت برخی شهرها استفاده می کنند، این نواحی در واقع در لیست سیاه کرونا قرار دارند و تعداد موارد بستری و فوتی آن ها بسیار شدید بوده و شیب صعودی تندی دارد.

وضعیت نارنجی کرونا یعنی چه؟

برچسب رنگ نارنجی به شهرهایی داده می شود که تعداد مواد ابتلای قطعی جدید به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 10 تا 24 مورد می باشد و روند کلی اپیدمی افزایشی می باشد.

وضعیت زرد کرونا یعنی چه؟

برچسب زرد برای شهرهایی استفاده می شود که تعداد موارد ابتلای قطعی جدید کرونا به ازای هر 100 نفر جمعیت، 1 تا 9 مورد می باشد. در این مناطق خطر در حد قابل انتظار توصیف می شود.

وضعیت سفید کرونا یعنی چه؟

برچسب سفید به شهرهایی داده می شود که طی دو هفته گذشته دو شرط را به طور همزمان دارا باشند:

1. متوسط میزان موارد بستری در روز به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت حداکثر 1 مورد باشد. به عنوان مثال در شهری که 200 هزار نفر جمعیت دارد به طور متوسط در روز 2 نفر بستری شوند.

2. متوسط تعداد موارد بستری روزانه طی دو هفته حداکثر 1 مورد باشد. به عنوان مثال در 14 روز حداکثر 14 مورد بستری (شامل موارد مشکوک و قطعی) وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است در شهرهایی که وضعیت آن ها سفید اعلام می شود مردم همچنان موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند و این رنگ به معنای بی خطر بودن شهرستان تلقی نمی شود.

وضعیت سبز کرونا یعنی چه؟

شهرهایی که به آن ها برچسب سبز زده می شود مناطقی هستند که طی 4 هفته گذشته هیچ مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا در آن ها گزارش نشده یا به ازای هر 100 هزار نفر کمتر از یک مورد مثبت وجود داشته است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا