واکنش افراد سرشناس به استفاده از chatgpt

چت جی پی تی

پیشرفت علم چقدر خطرناک است، هوش مصنوعی می‌تواند برای انسان تهدید باشد. یا نه فرصتی است برای بهبود زندگی بشر، این روزها تب هوش مصنوعی از هر دورانی داغ‌تر است. تقریبا هر کسی به هوش مصنوعی یک واکنش نشان داده است. از این میان نظرات متخصصین و افراد سرشناس قابل توجه‌تر است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید افراد سرشناس چه واکنشی نسبت به استفاده از chatgpt دارند، با ما همراه باشید.

چرا چت جی پی تی ترسناک است؟

یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته می‌تواند ترسناک باشد چرا که می‌تواند مورد استفاده‌های منفی قرار گیرد. هوش مصنوعی می‌تواند قدرت تخریب بسیار زیادی به دست آورد، این قدرت تخریب می‌تواند در زمینه‌های زیادی زندگی انسان را از مدار عادی خارج کند. تصور کنید در آینده نزدیک یک بدافزار با قدرت هوش مصنوعی تولید شود و انسان توان پاسخگویی به آن را نداشته باشد. واکنش انسان در چنین مواقعی با چه چیزی باشد؟ ساخت یک هوش مصنوعی مثبت؟ و بعد ببیند دو هوش مصنوعی با هم می‌جنگند و درکی از ماهیت جنگشان هم نمی‌توان داشت؟ همین چیزهاست که انسان را از chatgpt می‌ترساند.(اگر هنوز نمی‌دانید چت جی پی تی چیست اینجا کلیک کنید.)

ایلان ماسک و استفاده از chatgpt

چت جی پی تی

برای دانستن نظرات افراد سرشناس می‌توان به یکی از بنیان گذاران chatgpt یعنی ایلان ماسک بپردازیم، مردی که خبرسازترین فرد دنیای تکنولوژی در چند سال اخیر بوده است. اما ایلان ماسک نسبت به شرکتی که در آغاز از شرکای آن بوده است و از آن جدا شده چه می‌گوید؟ شرکتی که بعد از جدایی از ایلان ماسک پیشرفت زیادی کرد و ارزشش 29 برابر روز تاسیس آن است.

ایلان ماسک و استفاده از : chatgptایلان ماسک زمانی که توییتر را خرید گفت که اوپن ای آی  شرکت سازنده chatgpt از اطلاعات توییتر استفاده کرده است و آن را نقص قوانین آن دانست. ایلان ماسک انگیزه خود از مشارکت در ساخت openai چنین دانست.

او گفت در آغاز گوگل به امنیت هوش مصنوعی توجه نمی‌کرد. وی مدعی شد که در آغاز openai را به عنوان سرویسی اوپن سورس و غیر انتفاعی عرضه کردند. و با همین هدف هم اقدام به تاسیس اولیه openai کردند. او از سیاست گذاری مدیران openai  که این سرویس را تبدیل به سرویسی کلوز سورس کرده و در اختیار شرکت مایکروسافت قرار دادند، اظهار نارضایتی کرد.

او اکنون دوباره می‌خواهد وارد دنیای هوش مصنوعی شود، دنیای که خودش در سال 2018 آن را ترک کرد. ایلان ماسک برای این کار به سراغ شرکت‌های رقیب اوپن ای آی می‌رود. همانطور که می‌دانید علی رغم اینکه openai گوی سبقت را از دیگران ربوده است ، اما رقبایی هم مثل Deepmind دارد. برای اینکار ایلان ماسک به یکی از متخصصین Deepmind با نام ایگور بابوشکین متوسل شده است. در واقع می‌توان گفت که ماسک به دنبال به چالش کشیدن openai و ساخت رقیبی برای استفاده از chatpgt است.

نظرات نیل داگراس تایسون در مورد استفاده از chatgpt

نیل داگراس تایسون اخترفیزیکدان آمریکایی که معمولا ویدئوهای زیادی می‌سازد و در مصاحبه‌های زیادی شرکت می‌کند، نظر مثبتی به استفاده از chatgpt دارد. او در مورد احتمال جانشینش مشاغل در صورت کیفیت بالای پاسخ‌های chatgpt بحث می‌کند، اینکه آیا استفاده از  chatgptجای برنامه‌نویسان و دیگر مشاغل سیلیکون ولی را می‌گیرد یا خیر؟

تایسون استفاده از chatgpt برای دادن پاسخ‌های تخصصی را با تقلب در آزمون‌های دانشگاهی مقایسه می‌کند. او بر این باور است که ما با دو انگیزه تحصیل می‌کنیم، یا برای نمره و عدد یا برای آموختن. و این را مشکل نظام آموزشی می‌داند که به نمره بیش از یادگیری اهمیت می‌دهد. او اشاره می‌کند که یادگیری مهم است و تقلب با چت بات‌ها نمی‌تواند جای یادگیری را بگیرد.

برت واینشتاین و استفاده از chatgpt

چت جی پی تی

برت واینشتاین پادکستر و استاد سابق زیست شناسی تکاملی نظر بسیار منفی نسبت به استفاده از chatgpt دارد. او می‌گوید نگرانی‌هایی که امروز در مورد چت جی پی تی است، کافی نیست و باید بسیار نگران‌تر از این حرف‌ها بود، او بر این باور است که قضیه وحشتناک‌تر از این حرفها است.

او بر این باور است که ما در حال حاضر برای تغییرات و آنچه در ادامه خواهد آمد اصلا آماده نیستیم. حالا به سرعت هم دیتاست‌های قوی‌تر و هوشمندانه‌تری هم می‌آید. او معتقد است ما در حال حاضر هم در درک جهانی که در آن زندگی می‌کنیم به مشکل خورده‌ایم. حالا چت جی پی تی این عدم درک ما از جهان پیرامونی را بیشتر هم خواهد کرد. در واقع مثل این می‌ماند که خانه‌ای در آتش میسوزد و ما روی آتش در حال سوختن بنزین بریزیم.

سخن آخر

واکنش‌ها به استفاده از chatgpt ضد و نقیض است. گروهی نظر مثبت ، گروهی نظر منفی و گروهی نظر خنثی دارند. اما می‌توان گفت همگان تا حدی از هوش مصنوعی احساس خظر می‌کنند و به دنبال راهکار‌هایی برای کنترل این موضوع هستند.

همچنین با ورود غول‌های بیشتری به رقابت در حوزه هوش مصنوعی احتمالا این حوزه بیش از پیش رقابتی شود و احتمال دارد که دولتمردان و سیاسیون هم وارد آن بشوند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا