نقد و بررسی فیلم 1917 + خلاصه داستان

تحلیل و داستان فیلم 1917
تحلیل و داستان فیلم 1917

خلاصه داستان فیلم 1917 | داستان کامل | نقد و بررسی | آمار فیلم و جوایز

1917 یک فیلم حماسی جنگی انگلیسی است که در سال 2019 به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی سام مندس ساخته شده است. به گفته ی سام بخشی از داستان این فیلم براساس وقایعی که پدربزرگش، آلفرد مندس برای او تعریف کرده نوشته شده است.

در این فیلم جورج مکای و دین چارلز چپمن به عنوان بازیگران اصلی و مارک استرانگ، اندرو اسکات، ریچارد مدن، کالین فرث و بندیکت کامبربچ به عنوان بازیگران نقش مکمل به ایفای نقش پرداخته اند.

درجه فیلم: R
ژانر: درام، حماسی، جنگی
زمان فیلم: 119 دقیقه
تاریخ اکران: 25 دسامبر 2019
استودیو: یونیورسال استودیوز – دریم ورکس

خلاصه داستان فیلم 1917

این فیلم داستان دو سرباز جوان بریتانیایی را در جنگ جهانی اول روایت می کند که باید یک پیام بسیار مهم را به سربازان بریتانیایی برسانند تا در دام حمله ی آلمان ها نیفتند و …

داستان کامل فیلم

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

در 6 آوریل 1917 یکی از هواپیما های جاسوس بریتانیایی متوجه شد که ارتش آلمان از بخشی از جبهه غربی در شمال فرانسه عقب نشینی کرده اما این در واقع یک عقب نشینی استراتژیک در خط هنددنبورگ است تا به این طریق بتوانند ارتش بریتانیا را غافلگیر کنند.

در سنگر های انگلیس با قطع خطوط تلفن، دو سرباز جوان انگلیس به نام های ویلیام شوفیلد (جورج مکای) و تام بلیک (دین چارلز چپمن) به دستور ژنرال ارینمور (کالین فرث) موظف می شوند تا یک پیام را به سرهنگ مکنزی (بندیکت کامبربچ) از گردان دوم دونونشایر برسانند تا به این ترتیب جلوی غافلگیر شدن آن ها و کشته شدن 1600 سرباز گردان که ستوان جوزف بلیک (ریچارد مدن)، برادر تام هم جزو آن هاست گرفته شود.

شوفیلد و بلیک سر راه خود از سنگر های متروکه ی آلمانی ها عبور می کنند و یک پادگان زیرزمینی را کشف می کنند که در آنجا شوفیلد بر اثر انفجار نزدیک است که جان خود را دست بدهد اما بلیک او را نجات می دهد و هر دو فرار می کنند.

آن ها به یک مزرعه متروکه می رسند و در آن جا شاهد سقوط یک هواپیمای آلمانی هستند. شوفیلد و بلیک خلبان را از هواپیمای در حال سوختن بیرون می کشند با این حال، خلبان بلیک را زخمی می کند و شوفیلد او را با گلوله می کشد.

شوفیلد، بلیک را که در حال مرگ است راحت می کند و به او قول می دهد که ماموریت خود را با موفقیت به پایان برساند. پس از ترک بلیک او به یک گردان انگلیسی می رسد.

یک پل تخریب شده در نزدیکی اکوست سن ماین مانع عبور کامیون های انگلیسی می شود.

شوفیلد تصمیم می گیرد که با آن ها در ساخت پل مشارکت کند یکی از افسران یگان کاپیتان اسمیت (مارک استرانگ) به شوفیلد هشدار می دهد که سرهنگ مکنزی کسی است که ترجیح می دهد جنگ کند تا از دستورات پیروی کند.

او سپس از آنچه برای عبور از این پل باقی مانده استفاده می کند تا به تنهایی عبور کند و به سرعت توسط یک تک تیرانداز آلمانی مورد حمله قرار می گیرد. او و تیرانداز به طور همزمان به هم شلیک می کنند و تک تیرانداز کشته می شود در حالی که شوفیلد بیهوش می شود.

او شب به هوش می آید و می بیند که شهر در شعله های آتش می سوزد. سربازان آلمانی او را پیدا می کنند اما او از دست آن ها فرار می کند و در زیر زمین یک ساختمان متروکه مخفی می شود.

در آنجا یک زن فرانسوی با یک کودک شیر خوار پیدا می کند، زن به او کمک می کند تا زخم هایش را معالجه کند و به او غذا های کنسروی و شیر گاو تازه می دهد و شوفیلد با خواندن شعری نوزاد را آرام می کند.

شوفیلد باید آنجا را ترک کند. او در راه با دو سرباز آلمانی مواجه می شود که می تواند یکی را خفه کند و دیگری که مست بود را رها کرده و فرار می کند.

در این تعقیب و گریز ها او در یک رودخانه پریده و فرار می کند و صبح قبل از رسیدن به کنار رودخانه در یک آبشار می افتد. در جنگل، او به گروهی از سرباز ها می پیوندد که به سمت جبهه حرکت می کنند، شوفیلد تلاش می کند تا به سرهنگ مکنزی برسد.

او متوجه می شود که با وجود شلوغی سنگر ها به راحتی نمی تواند به مکنزی برسد و در نهایت با عبور از میدان جنگ خود را به مکنزی می رساند. مکنزی پس از خواندن پیام علی رغم میل باطنی دستور عقب نشینی می دهد اما تاکید می کند که احتمالا تا یک هفته ی آینده دستور خود را تغییر می دهد.

به شوفیلد گفته می شود که جوزف در گروه اول سربازان بوده و در نهایت بین مجروحان پیدا می شود. جوزف از شنیدن خبر مرگ برادرش ناراحت است اما از شوفیلد بخاطر تلاش هایش تشکر می کند.

شوفیلد حلقه ها و برچسب ها را به جوزف می دهد و از او می خواهد درمورد قهرمانی های بلیک برای مادرشان بنویسد که جوزف با آن موافق است.

در آخر شوفیلد را نشان می دهد که در زیر یک درخت نشسته است و به عکس های همسر و دو دخترش نگاه می کند.

نقد و بررسی فیلم 1917

فیلم تحسین منتقدان را به همراه داشته و بسیاری از منتقدان 1917 را یکی از بهترین فیلم های سال 2019 می دانند.

1917 سام مندس یک فیلم جنگی بسیار زیبا و یک شاهکار فنی است که یک ماموریت عجیب و غریب را به یک هیجان اکشن تبدیل می کند.

نکته ی جالب اینجاست که این فیلم تنها در دو شات فیلمبرداری شده است؛ یکی در طول روز و یکی هنگام غروب خورشید.

فروش فیلم 1917

فیلم 1917 با بودجه ی 90 تا 100 میلیون دلار ساخته شده است.

این فیلم در ایالات متحده آمریکا و کانادا 145.7 میلیون دلار، در دیگر کشور ها 178.1 میلیون دلار و در مجموع 323.8 میلیون دلار فروش داشته است.

دستاوردهای فیلم 1917

  • برنده ی جایزه اسکار بهترین فیلم برداری – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین میکس صدا – سال 2020
  • برنده ی جایزه ی اسکار بهترین جلوه های ویژه – سال 2020
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی – سال 2020
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام – سال 2020
  • رتبه 33 لیست 250 فیلم برتر imdb با امتیاز 8.5

منابع : wikipediatheatlantic

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا