نقد و بررسی فیلم بیل را بکش : بخش اول + خلاصه داستان

عکس  بازیگر زن فیلم بیل را بکش
داستان و نقد فیلم بیل را بکش 1

خلاصه داستان فیلم بیل را بکش : بخش اول | داستان کامل | نقد و بررسی | آمار فیلم و جوایز

بیل را بکش: بخش اول (Kill Bill: Volume 1) فیلمی در ژانر درام و اکشن به کارگردانی کوئنتین تارانتینو، کارگردان مشهور آمریکایی است و از ستارگان آن می توان به اوما تورمن و لوسی لیو اشاره کرد.

جالب است بدانید بیل را بکش در ابتدا یک فیلم کامل بود اما به دلیل زمان زیاد فیلم (حدود 4 ساعت) سازندگان تصمیم گرفتند آن را به صورت یک سری دو قسمتی آماده اکران کنند.

درجه فیلم: R
ژانر: درام، اکشن
زمان فیلم: 111 دقیقه
تاریخ اکران: 10 اکتبر 2003
استودیو: میرامکس فیلمز

خلاصه فیلم

گروهی تبهکار به دستور شخصی به نام بیل، تمامی افراد حاضر در یک مراسم عروسی را به قتل می رسانند. عروس که خود نیز زمانی عضو این گروه بوده، تنها کسی است که به طرز معجزه آسایی زنده مانده و بعد از چهار سال شروع به انتقام از قاتلان می کند …

داستان کامل فیلم

خطر اسپویل و لو رفتن داستان:

یک زن با لباس عروسی در کلیسای ال پاسو تگزاس به شدت مجروح شده، صورت او غرق در خون است و نگاه هراسانش بین حمله کنندگان که گروهی خطرناک و تبهکار هستند می چرخد.

او به رهبر گروه که بیل نام دارد می گوید که از او باردار است اما دیگر دیر شده و بیل به سر او شلیک می کند.

چهار سال بعد، عروس که به طرز معجزه آسایی زنده مانده به خانه ورنیتا گرین می رود و قصد دارد او را بکشد. ورنیتا جزو گروهی بود که کشتار خونین مراسم عروسی را به راه انداختند.

اکنون و بعد از چهار سال ورنیتا زندگی عادی اش را در حومه شهر می گذراند که عروس از راه می رسد. آن ها با هم درگیر می شوند اما با ورود نیکی، دختر کوچک ورنیتا، هر دو چاقو ها را پنهان می کنند.

بعد از آن که نیکی به اتاقش می رود، عروس و ورنیتا گفتگوی عادی را شروع می کنند و عروس موافقت می کند که بعدا ورنیتا را ملاقات کند تا موضوع را حل کنند اما وقتی ورنیتا به طور ناگهانی سعی می کند او را با تفنگی که در پاکت غلات مخفی کرده بکشد عروس در یک عکس العمل تقریبا غیر ارادی چاقو را به سینه ورنیتا پرتاب کرده و او را به قتل می رساند.

نیکی شاهد این قتل است و عروس به او می گوید که اگر بخواهد می تواند روزی برای انتقام قتل مادرش به دنبال او بیاید.

چهار سال قبل … پلیس در حال تحقیق در مورد قتل عام در کلیسا است. کلانتر که جسد عروس را بررسی می کند در کمال ناباوری متوجه می شود او زنده است.

ال درایور یکی از افراد تبهکاری که در کشتار حضور داشته به بیمارستان می رود تا با تزریق آمپول به عروس که اکنون در کما است او را بکشد اما بیل در آخرین لحظه دستور توقف ماموریت را می دهد و به ال می گوید که کشتن عروس آن هم در حالی که نمی تواند از خودش دفاع کند کار شرم آوری است.

عروس بعد از چهار سال در بیمارستان از کما خارج می شود و از این که دیگر باردار نیست وحشت زده می شود. او مردی را که بدون اطلاع از به هوش آمدن او قصد آزار و اذیتش را دارد و همچنین یک کارگر بیمارستان که بدن او را می فروخته به قتل می رساند.

عروس سوئیچ کارگر را برداشته و با ویلچر به سمت ماشین می رود. زمانی که او در حال بهبود وضعیت سلامتی اش است در یک انیمیشن کوتاه با گذشته شخصیت اورن ایشی (یکی از پنج تبهکاری که در قتل عام کلیسا دست داشت) و این که چطور در پی انتقام قتل پدر و مادرش بوده آشنا می شویم. اورن ایشی، فردی به نام یاکوزا را می کشد و خود جایگزین او می شود.

عروس برای کشتن اورن ایشی راهی ژاپن می شود، او ابتدا نزد استاد افسانه ای شمشیر ساز رفته و از او می خواهد تا برایش شمشیر بسازد،. هاتوری هانزو با این که قسم خورده دیگر شمشیر نسازد اما درخواست او را می پذیرد.

در رستوران برگ های آبی توکیو، عروس به محل اقامت اورن ایشی هجوم می برد و پس از یک درگیری شدید و خشن با محافظان، طی یک دوئل اورن ایشی را می کشد.

عروس برای کسب اطلاعات در مورد بیل، صوفی فتال، مترجم اورن را شکنجه و تهدید کرده و در میان برف ها رها می کند.

در پایان فیلم، بیل از صوفی می پرسد که آیا عروس می داند دخترش زنده است؟

نقد و بررسی فیلم

بیل را بکش: بخش اول اثری نسبتا متفاوت از دیگر کارهای تارانتینو است، او در این فیلم صحنه های اکشن و خشونت را تا حد سرسام آوری بالا برده تا حدی که دیگر مجال چندانی برای شخصیت پردازی وجود ندارد، با همه این ها بی شک با یک اثر ستودنی روبرو هستیم.

مانند دیگر کارهای تارانتینو موسیقی فیلم بسیار زیبا و کاملا مناسب حال و هوای اکشن فیلم است، به عنوان مثال صحنه ورود اورن ایشی به مهمان خانه درست مانند یک موزیک ویدئوی سرگرم کننده است.

فیلمبرداری بیل را بکش از نکات مثبت فیلم است به خصوص در صحنه هایی که به صورت یکپارچه فیلمبرداری شده است اما فیلمنامه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما فیلم آن چنان تحت سلطه اکشن و موسیقی است که کسی اهمیتی به شخصیت ها و منطقی بودن وقایع نمی دهد.

به عنوان مثال در صحنه کشتار خونین مهمان خانه این سوال ممکن است به ذهن تماشاگر خطور کند که آیا از بین آن همه محافظ حتی یک نفر هم اسلحه گرم با خود نداشت؟ آیا همه آن ها باید با ابزار آلات جنگی که 100 سال پیش مرسوم بوده به جان هم بیفتند؟

به طور کل می توان گفت بیل را بکش: بخش اول، اثری قابل احترام است که اکشن و روایت متفاوت آن تا مدت ها در ذهن بیننده باقی می ماند.

فروش فیلم

فیلم بیل را بکش: بخش اول، در ایالات متحده آمریکا و کانادا 70 میلیون دلار، در سایر کشورها 110.9 میلیون دلار و در مجموع 180.9 میلیون دلار فروش داشته است.

منابع : wikipedia

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا