نقد و بررسی 3 عطر معروف دیور

عطر معروف دیور

حضور مقتدر، پیوسته و ناب برند دیور بعد از تقریبا یک قرن در عرصه عطر و مد به آن اندازه‌ای است که همه این نام را می‌شناسند. در بسیاری از مواقع، خانم‌ها و آقایان سخت‌گیر و شیک‌پوش با استفاده از عطرهای این برند تمایز و خاص بودن خودشان را مطرح کرده‌اند. در این مطلب با هم مروری خواهیم داشت بر 3 عطر بی اندازه خوشبو و معروف دیور.

ادوپرفیوم زنانه میس دیور

ادوپرفیوم زنانه میس دیور، یک شگفتی خارق‌العاده در دنیای عطر و ادکلن به حساب می‌آید، ترکیبی از رایحه‌هایی که یک زن مدرن امروزی را برای عشق آماده می‌کند! ادوپرفیوم زنانه میس دیور توسط عطار بنام و بزرگ دنیای عطر و ادکلن، یعنی فرانسوا دماشی خلق شده و کمپانی دیور، این عطر را در دو نسخه اصلی در سال 2012 و نسخه ادیشن در سال 2017 به بازار عرضه کرد. هر دو نسخه‌های ادوپرفیوم زنانه میس دیور در زمان عرضه خود با استقبال بسیار گسترده‌ و عجیبی در سراسر دنیا روبرو شدند.

نسخه ادیشن ادو پرفیوم میس دیور توسط ناتالی پورتمن، این بازیگر سرشناس دنیای هالیوود، به دنیا عرضه شد و شعار آن «میس دیور برای عشق» و «دیور برای عشق» بود و این شعار برگرفته از پایه اصلی سری ادیشن ادو پرفیوم میس دیور، یعنی رایحه گل رز داماسنا و رز سنتیفولیا است که نمادی از عشق، آزادی و زنانگی می‌باشند.

این دو نژاد گل یعنی دامنسیا و سنتیفولیا بسیار کمیاب هستند و یکی از مکان‌هایی که بستر مناسب و خارق‌العاده‌ای برای رشد آنها فراهم می‌کند سرزمین گراس فرانسه است. از این رو ادو پرفیوم میس دیور را سرشتی عصاره گیری شده از کشور عشق و رومنس، یعنی فرانسه می‌دانند.

این ترکیب رایحه که میس دیور نام گرفته، توسط کمپانی‌های بزرگ دیگری نیز در درصد اسانس‌‌های مختلف به قالب ادکلن و ادوتویلت و .. نیز به بازار ارائه شده و سبب نام آوری دیگر کمپانی‌های عطر و ادکلن نیز گشته است.

شکل و شمایل بطری این عطر دیور ، در هر دو سری ادوپرفیوم زنانه یکسان است، یک شیشه مکعب مستطیل شیک که محتویات صورتی رنگ ادو پرفیوم میس دیور را در خود جای داده و سری استوانه‌ای دارد که مزین به یک پاپیون است و این امر زیبایی و جذابیت آن را دوچندان می‌کند. شمایل عطر به خوبی گویای محتویات عطر و حسی که از رایحه‌های آن می‌توان دریافت کرد، می‌باشد.

ادوپرفیوم زنانه میس دیور 2012

عطر معروف دیور

نسخه اصلی و اولیه ادو پرفیوم میس دیور که در سال 2012 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد، آمیزه‌ای بهشتی از رایحه‌های غالب گلی و مدیترانه‌ای است که شما را همان وهله اول مجذوب و مدهوش خواهد کرد. نت ابتدایی میس دیور رایحه‌ای میوه‌ای مرکباتی را با خود همراه دارد که برگرفته از عصاره پرتقال، این میوه شگفت انگیز و خوش بو است که جایگاه ویژه‌ای در دنیای عطر و عطرسازی دارد.

وجود عصاره پرتقال در نت ابتدایی این عطر دیور موجب ایجاد حس سرخوشی و سرحالی می‌شود و انرژی خاصی را به شما منتقل خواهد کرد و برگرفته از دنیای سرسبز و سرزنده مرکبات است. نت میانی ادو پرفیوم میس دیور ترکیبی از رایحه‌ گل‌های رز و یاس است، شما را با خود به رویایی دور و خوشایند دعوت می‌کند و به شما حس شکوفایی و زنده شدن دوباره خواهد بخشید.

اما در نت‌های پایانی این عطر ترکیبی از رایحه شرقی و ادویه‌ای وجود دارد که ماندگاری و گرمای این ادوپرفیوم را تضمین می‌کند. در نت پایانی، مشک، این تحفه بهشتی دنیای شرق که هرکسی را مدهوش می کند، با رایحه نعناع هندی آمیزه‌ای خارق‌العاده را رقم می‌زنند که توجه هرکسی را به خود جلب خواهند کرد.

ادوپرفیوم زنانه میس دیور 2017

عطر معروف دیور

ادیشنی از میس دیور اصلی که در سال 2017 به دنیای عطر عرضه شد و با استقبال بی‌نظیری مواجه گشت! این عطر دیور در تمام ذرات سرشت خود شما را به دنیای عشق می‌خواند. رایحه غالب میس دیور جدید نیز همچون میس دیور 2012 سرشتی گل فام، ترکیب شده با دنیای آبی و نسیم خنک مدیترانه دارد که حسی ناب و سرزنده را به شما القا خواهد کرد.

اسانس اولیه میس دیور 2017 ترکیبی از رایحه‌های میوه‌ای، مرکباتی و ادویه‌ای است که شامل: ترنج، این معجزه دنیای مرکبات که حس سرزندگی و انرژی بخشی خود را به سرزمین عطر و ادکلن نیز هدیه کرده است، نارنگی ماندارین، پرتقال، لیمو ترش و فلفل است. نت ابتدایی میس دیور به ناگهان شما را با حجمی از انرژی بسیار روبرو خواهد کرد و به کلی مدهوش این جذابیت خواهید شد.

نت میانی ادو پرفیوم میس دیور، رایحه‌ای خاص و گلفام دارد و به واقع سرشت و بنیان اصلی آن به حساب می‌آید و ترکیبی از رز دامنسیا، سنتیفولیا و عطر گل یاس است که با تمام قدرت عشق را فریاد می‌زنند و شما را نیز فرامی‌خوانند؛ بدین سبب است که شعار این عطر «میس دیور برای عشق» نامگذاری شده است.

نت پایانی ادوپرفیوم زنانه میس دیور، ترکیبی خاص از رایحه‌های ادویه‌ای و گلی شامل نعناع هندی و اقاقیای پالیساندر است که ترکیبی تند و ملایم را به وجود می‌آورند و در نتیجه این آمیزه متناقض شاهد یک هارمونی خاص و بینظیر در دنیای عطر خواهیم بود.

هردو عطرهای ارائه شده میس دیور از کمپانی فرانسوی دیور، ادو پرفیوم هستند و بنابراین درصد الکل پایین و درصد اسانس بالا و فوق‌العاده‌ای دارند که ماندگاری آنها را بی‌همتا خواهد کرد و با استفاده از چند پاف آن، روزهای متمادی این بوی خوشایند را به همراه خواهید داشت.

ادوپرفیوم میس دیور با رایحه خنک خود، عطری مناسب برای روزهای گرم تابستان و بهاری سال است و رایحه مرکباتی آن انرژی شما را در روزهای گرم و پر هیاهو به خوبی حفظ خواهد کرد.

اگرچه ادوپرفیوم زنانه میس دیور به قدری خاص و جذاب است که به عنوان امضای شخصیتی بسیاری از بازیگران و سلبریتی‌ها به حساب می‌آید؛ شما نیز می‌توانید از ادو پرفیوم میس دیور به عنوان یک امضا شخصیتی متفاوت و خاص بهره ببرید.

پرفیوم مردانه فارنهایت دیور

عطر معروف دیور

یک انقلاب متفاوت در دنیای عطر و ادکلن مردانه! ادو تویلت مردانه فارنهایت توسط دو عطار میشل آلمیراک و ژان لوییس سوزاک، با خلاقیتی بینظیر و شجاعتی بی‌همتا برای در نظر نگرفتن حد و مرز دنیای عطر ترکیب و خلق شد.

ادوتویلت مردانه فارنهایت در سال 1998 توسط کمپانی فرانسوی دیور به بازار عطر و ادکلن عرضه شد و به عنوان نمادی از انقلاب و تناقض در سرزمین عطر، مورد استقبال بی نظیری در سراسر دنیا قرار گرفت.

بطری عطر فارنهایت شکلی تقریبا استوانه‌ای دارد با دربی مشکی رنگ، ساده وشیک. طراحی این بطری عطر دیور کاملا کلاسیک، اصیل و ساده انجام شده که در عین سادگی نمادی از اصالت و جذابیت است. اما آنچه که در طراحی این عطر به چشم می‌آید رنگ شیشه آن است که از نارنجی کمرنگ، تا قهوه‌ای سوخته و کاملا تیره با هم ترکیب شده‌اند.

این ترکیب رنگ از طرفی هارمونی جالبی با اساس و پایه رایحه‌های عطر دارد. ترکیب رنگ رایحه چرم که تیره و قهوه‌ایست و نارنگی ماندارین که در رسیده‌ترین حالت خود نارنجی و درخشان است در طراحی شیشه آن به چشم می‌خورد.

از طرفی دیگر این ترکیب رنگ را می‌توان با توجه به اینکه از نارنجی تا قهوه‌ای، در یک راستا به کار رفته، به عنوان نوعی بلوغ و اصالت درنظر گرفت؛ همان هدف و غایتی که این عطر بر پایه آن بنا گذاشته شده است.

ادوتویلت مردانه فارنهایت به طور کلی عطری گرم و تلخ است و ترکیبی از رایحه‌های چوبی، شرقی و گلی به حساب می‌آید. نت ابتدایی ادوتویلت مردانه فارنهایت ترکیبی از رایحه گلی، ادویه‌ای، میوه‌ای و مرکباتی شامل: ترنج، نارنگی ماندارین، لیموترش، اسطوخودوس، سدر، زالزالک، جوز هندی و بابونه است. وجود ترنج در نت ابتدایی ادوتویلت مردانه فارنهایت نهایت تازگی و سرزندگی را تداعی خواهد کرد.

نارنگی ماندارین اساس و پایه نت ابتدایی این عطر دیور مردانه را تشکیل می‌دهد که نمادی از رشد و اصالت است. نت ابتدایی پرفیوم فارنهایت ترکیبی از نارنگی ماندارین سبز، زرد و نارنجی است، دقیقا تمام مراحلی که این میوه برای رشد و رسیدن به بلوغ و کمال پشت سر می‌گذارد در این عطر به خصوص جای داده شده است.

این میوه خاص در تمام سرزمین‌های مدیترانه‌ای رشد می‌کند، اما بهترین نوع آن متعلق به سیسیل است که عصاره نارنگی ماندارین به کار رفته در ادوتویلت مردانه فارنهایت نیز جز همین دسته است.

ترکیب رایحه نت ابتدایی آن سبب ایجاد یک شگفتی خواهد شد، آن هم به این شکل که هر کسی بنابر قدرت و حس بویایی خود در اولین برخورد با این عطر، ممکن است رایحه متفاوتی را تجربه کند. نت ابتدایی بخش بزرگی از پایه و اساس این عطر را تشکیل می‌دهد و در کمتر عطری شاهد وجود چنین ویژگی هستیم.

نت میانی پرفیوم دیور فارنهایت ترکیبی از رایحه ادویه‌ای گلی چوبی متشکل از: سدر، چوب صندل سفید، میخک صدپر، یاس، گل برف، برگ بنفشه و یاس امین الدوله است.

رایحه برگ بنفشه موجود در نت میانی که در آمیزش با یاس و چوب صندل سفید است، نقطه عطف این قسمت از عطر دیور فارنهایت به شمار می‌آید. وجود عصاره برگ بنفشه در نت میانی، احساس هوس انگیز و مدهوش کننده را با خود به همراه می‌آورد و هرکسی را مجذوب خود خواهد کرد.

اما در آخر، نت پایانی پرفیوم مردانه فارنهایت که ترکیبی چوبی ادویه‌ای و چرمی دارد متشکل از: دانه تونکا، مشک، کهربا، نعنا هندی، خس خس و چرم است و پایه و اساس این نت را رایحه غالب چرم روسی تشکیل می‌دهد. بوی چرم روسی دقیقا خواستار تداعی کردن اصالت، مردانگی، ایستادگی و قدرت یک مرد است.

چرمی که عصاره آن در ساخت نت پایانی ادوتویلت فارنهایت به کار برده شده، دقیقا همان جنس چرمی است که سربازان روسی در قرون وسطی و عصر امپراتوری تزارها از آن استفاده می‌کرده‌اند.

پردازش و دباغی چرم روسی در آن زمان با استفاده از چوب درخت قان انجام می‌شده که در این عطر نیز شاهد وجود رایحه‌ای دودی چوبی حاصل از سوختن چوب درخت قان هستیم که ترکیبی منحصر به فرد و گرم را به عطر هدیه خواهد داد.

عطر فارنهایت دیور، در دسته پرفیوم قرار می‌گیرد و دارای قدرت پخش بوی بسیار بالایی بوده و خط عطر فوق‌العاده‌ای را نیز از خود به جا خواهد گذاشت و در هر مکانی که قرار بگیرید، عطر شما تا چند ساعت در آنجا ماندگار خواهد بود و یادآور حضور شما می‌شود.

طبع این عطر به طور کلی گرم و تلخ است و با توجه به این موضوع، عطری مناسب برای روزهای سرد سال در پاییز و زمستان به حساب می‌آید. اگرچه تناقض و افسونگری خاص این عطر، فارغ از فصل و روز مناسب برای استفاده کردن، می‌تواند یک امضای شخصیتی نیز به حساب بیاید که نمادی از یک مرد اصیل، آزاد و رها از مرزها خواهد بود.

برای تهیه نسخه اورجینال و مطمئن انواع عطر و ادکلن‌های برند افسانه ای دیور، به فروشگاه اینترنتی روژا شاپ سر بزنید و با خیال راحت از میان صدها مدل عطرهای مردانه و زنانه، خریدی آسان و آنلاین داشته باشید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا