مشاوره کسب و کار در یزد [حضوری و اینترنتی]

مشاوره کسب و کار در یزد
مشاوره کسب و کار در یزد
برای شروع هر گونه فعالیت بیزنسی و یا گسترش کسب و کارتان بهتر است با یک مشاور مطمئن و متخصص در این زمینه مشورت کنید.
امکان دیدار حضوری در شهر یزد میسر است. همچنین برای مشاور پذیران سایر استان ها امکان جلسه حضوری و یا آنلاین فراهم شده است.
مشاور و کوچ کسب و کار، مهندس چاوش با بیش از 10 سال فعالیت در زمینه های راه اندازی کسب و کار و فعالیت های اقتصادی می باشند.
جهت مشاوره تخصصی کسب و کار در استان یزد با شماره 09131578472 تماس بگیرید.

اگر به دنبال ایجاد کسب و کار کوچک خودتان هستید یا آن را راه اندازی کرده اید و قصد دارید در آینده آن را به یک کسب و کار موفق و پر درآمد تبدیل کنید حتما با واژه بیزینس کوچ آشنا هستید یا حداقل درباره آن چیزهایی شنیده اید.

چه زمانی به بیزینس کوچ نیاز است؟

زمانی که کسب و کار کوچک خودتان را راه انداختید احتمالا خودتان به همه کارها می رسیدید، شاید یک کارآفرین همه فن حریف با یک ایده عالی و درک نسبتا خوبی نسبت بیزینس بوده اید یا صرفا کسب و کاری را که شخص دیگری به راه انداخته در دست گرفته اید، به هر گروهی که تعلق داشته باشید احتمالا در یک مورد با اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک شباهت دارید و آن این است که:

شما نیز مانند سایر صاحبان کسب و کارهای کوچک طبق دیدگاه های خود جلو می روید و سعی می کنید با تلاش زیاد کشتی کسب و کار خود را روی آب نگه داشته و به جلو حرکت دهید. احتمالا این کار را با ترکیبی از شهود و تکنیک های مدیریتی انجام داده و بر این باور هستید که بهترین تجربه ها را از اشتباهات خود گرفته اید.

در این دوره شما می دانید چه چیزی برای کسب و کارتان بهتر است چون همه چیز آن در واقع محصول دیدگاه و چشم اندازهای خودتان است اما آیا تنها و همه فن حریف بودن همیشه می تواند بهترین نتایج را برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد؟

گزارش ها نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق (94 درصد) صاحبان کسب و کارهای کوچک اهداف مالی ویژه ای برای تجارت خود در نظر می گیرند اما تنها 65 درصد آن ها مطمئن هستند به آن اهداف می رسند.

به عبارت دیگر 29 درصد صاحبان مشاغل کوچک – یعنی تقریبا 1 شرکت از هر 4 شرکت – که اهداف مالی خاصی برای تجارت خود تعیین کرده اند نمی توانند با اطمینان بگویند که به این اهداف دست پیدا می کنند.

این جا است که کوچ وارد عمل می شود.

استخدام کوچ مزیت هایی دارد که با آگاهی از آن ها نمی توانید از این موضوع به راحتی عبور کنید.

مزایای استخدام بیزینس کوچ

شما به عنوان یک کارآفرین احتمالا قبل از ایجاد کسب و کار یک ایده خوب داشته و شروع به کار کرده اید، همچنین به عنوان مالک کسب و کار کوچک خود در ابتدا خود را درگیر همه کارهای عمومی آن کرده اید که البته این شیوه تا مدتی مفید خواهد بود.

با این حال از یک جایی به بعد متوجه می شوید دیگر زمان کافی برای حضور در همه کارهای شرکت ندارید و چالش های موجود پیچیده تر از آن هستند که بخواهید به تنهایی با همه آن ها روبرو شوید. در این موقعیت می توانید به رویه سابق خود ادامه دهید یا از یک نیروی متخصص یعنی بیزینس کوچ کمک بگیرید.

1. استراتژی و برنامه ریزی

یک کوچ شما را به چالش می کشاند تا متفاوت فکر کنید و اهداف خود را بسط دهید. بی شک انتظارات زیادی از کسب و کار خود دارید اما در این میان حضور کسی که قبلا به این مسیر قدم گذاشته و می تواند نقاطی را که نیاز به تقویت هست به شما نشان دهد بسیار ارزشمند خواهد بود.

فردی با استراتژی منحصر به فرد اما اثبات شده شما را به سمت جلو پیش می برد و در عین حال رویکرد اصلی شما در مسیر را نیز حفظ می کند.

2. فناوری

فناوری در کسب و کارهای کوچک نقش رو به رشدی دارد و به مشاغل کوچک کمک می کند تا با برقراری ارتباط بهتر با کارمندان، مشتریان و چشم اندازهای آن ها، صرفه جویی در زمان و بهبود کارایی با اتوماسیون فرایندها و بهبود عملکرد تجاری از طریق تجزیه و تحلیل های کسب و کار به مزیت های رقابتی دست پیدا کنند.

در این میان بیزینس کوچ ها مهارت های لازم برای پیاده سازی موفق فناوری های جدید در کسب و کار مورد نظر، مدیریت این ادغام و مشاوره در مورد بهترین گزینه ها برای شرایط خاص را دارا هستند و تاثیر بسزایی در استفاده بهینه از فناوری ها در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهند.

3. مدیریت

کوچ ها و منتورها به بهبود مهارت های مدیریتی و رهبری صاحبان کسب و کار کوچک کمک می کنند.

هر چه کسب و کار شما رشد بیشتری داشته باشد نیاز به حداکثر ظرفیت مدیریتی شما نیز افزایش خواهد یافت. یک بیزینس کوچ کمک می کند تا مشکلات و تصمیمات دشوار تجاری را پشت سر بگذارید و به خصوص در ابتدای مسیر بتوانید طوفان های بزرگ و غیر قابل اجتناب در زمینه مدیریت را کنترل کنید.

4. مشاوره بازاریابی

در یک کسب و کار کوچک – به خصوص در ابتدای مسیر – کل استراتژی و بازاریابی روی دوش صاحبان کسب و کار است. در این مواقع حضور یک بیزینس کوچ حرفه ای که تجربه کار روی برندهای تجاری، استراتژی های بازاریابی و تاکتیک ها را دارد به شما کمک می کند تا آن چه ممکن است از دید پنهان بماند را ببینید، به علاوه فروش تان را افزایش داده و از درگیر شدن در کارهای بیهوده و اتلاف کننده جلوگیری می کند.

5. رشد کسب و کار

تا زمانی که مشخص باشد به کجا می خواهید بروید مهم نیست در کجای مسیر قرار داشته باشید.

بیزینس کوچ به شما کمک می کند تا برای اطمینان از رشد سالم کسب و کار، بخش هایی که نیاز به رشد دارند را بشناسید. شاید مهم ترین عامل ادامه مسیر، داشتن کسی باشد که در مقابلش پاسخگو باشید. یک کوچ می تواند به عنوان شریک پاسخگو عمل کرده و به شما در عبور از چالش ها برای رسیدن به اهداف تان یاری برساند.

کلام آخر

وقتی به جایی می رسید که دیگر زمان آن را ندارید که بخواهید در حین کار و کسب تجربه، درس های جدید یاد بگیرید و یا دیگر فرصتی نیست که بخواهید با آزمون و خطا و درس گرفتن از اشتباهات کار خود را جلو ببرید، احتمالا زمان آن رسیده از یک متخصص برای کسب راهنمایی و حل سریع مشکلات پیچیده استفاده کنید.

کوچینگ و منتورینگ یک خیابان دو طرفه است. وقتی حداکثر تلاش خود را در این زمینه می کنید بیشترین سود را به دست خواهید آورید. اگرچه هنوز هم این شما هستید که باید کسب و کار خود را اداره کنید و مسئولیت هر آن چه می افتد بر عهده خودتان است.

مانند هر رابطه دیگر، نمی توانید انتظار داشته باشید این روابط کاملا متناسب و بدون ریسک باشد، گاهی بیزینس کوچ ها یا منتورها صلاحیت کافی نداشته و ارزش حق الزحمه ای که به آن ها پرداخت می کنید را ندارند. بنابراین لازم است در انتخاب کوچ و منتور مناسب دقت کافی را داشته باشید.

با این حال فضای کسب و کار به طور مداوم و با پیچیدگی و سرعت بالا رشد می کند، به خاطر داشته باشید که هر چه کسب و کار شما مراحل رشد بیشتری را طی کند چالش های کسب و کار شما نیز تغییر خواهد کرد، همچنین نیاز است تشخیص دهید که چالش های جدید نیاز به تغییر در نحوه مدیریت کسب و کار از سوی شما دارند یا خیر.

اگر می خواهید در میان رشد و تغییر، سطح رقابتی خود را حفظ کنید و عقب نمانید نباید از درخواست کمک واهمه ای داشته باشید.

منبع: keap

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا