مزایا و معایب انواع مدل های کاغذ دیواری

یکی از راه های تغییر دکوراسیون خانه تغییر دکوراسیون دیوار هاست، شما می توانید برای تغییر دیوار از رنگ و یا کاغذ دیواری استفاده کنید، امروزه انواع کاغذ دیواری با الگو ها، رنگ ها و طرح های متفاوت عرضه می شود و به شما امکان می دهد تا رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری را می توان برای اتاق پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و حتی حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد.

مزایا و معایب کاغذ دیواری
مزایا و معایب کاغذ دیواری

در اینجا برای شما 3 مزیت استفاده از کاغذ دیواری را ارائه کرده ایم :

1- کاغذ دیواری فضا را منحصر به فرد و لوکس می کند

یکی از مزایای کاغذ دیواری این است که طرح ها، رنگ ها و بافت های متفاوتی دارد و شما می توانید برای اتاق های خانه ی خود از انواع کاغذ دیواری استفاده کنید. برای مکان هایی که دیوار ها کثیف هستند، کاغذ دیواری یک گزینه عالی است، چون علاوه بر اینکه کثیفی ها را می پوشاند سوراخ ها و لکه های گچ دیوار را پنهان می کند.

یکی از ویژگی های کاغذ دیواری این است که در برابر گرما و رطوبت و گرد و خاک مقاوم می باشد.

2- کاغذ دیواری مقرون به صرفه است

کاغذ دیواری ها دارای انواع مختلف با قیمت های متفاوت می باشند و امکان خرید آن برای همه ی افراد جامعه با درآمد های مختلف وجود دارد. به طور کلی، هزینه های اولیه و نصب کاغذ دیواری گران تر از رنگ می باشد اما کاغذ دیواری دوام بالاتری نسبت به رنگ دارد.

بیشتر کاغذ دیواری ها حداقل تا 15 سال عمر می کنند.

3- کاغذ دیواری به آسانی تمیز می شود

کاغذ دیواری به آسانی با مواد شوینده ی رایج تمیز می شود، بدون اینکه در اثر تمیز کردن های مکرر آسیب ببینند.

معایب استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری به دلیل بافت غنی تر، جذب نور بیشتر و طرح هایی که دارد می تواند فضاهای کوچک را کوچک تر از آنچه هست نشان دهد اما با یک انتخاب کاغذ دیواری مناسب می توانید این مشکل را حل کنید.

انواع مدل های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری براساس مواد به کار رفته در ساخت آن انواع مختلفی دارد، در اینجا با انواع مدل های کاغذ دیواری آشنا می شوبد :

کاغذ دیواری وینیل : کاغذ دیواری وینیل رایج ترین انواع کاغذ دیواری های موجود در بازار هستند که می توان آن ها را در اتاق های مختلف مورد استفاده قرار داد. یک طرح بر روی یک کاغذ چاپ می شود و سپس با مواد پلاستیکی وینیل پوشش داده می شود.

کاغذ دیواری وینیل آسان نصب می شود، آسان کنده می شود و قابل شستشو است.

کاغذ دیواری برجسته : این نوع کاغذ دیواری ها دارای طرح های برجسته بر روی کاغذ هستند که به راحتی نصب می شوند، آسان کنده می شود و قابل شستشو هستند.

کاغذ دیواری وینیل پارچه ای : این نوع کاغذ دیواری ها بسیار بادوام هستند، آستر آن ها از جنس پارچه بافته شده می باشد که با یک پوشش پلاستیکی وینیل پوشیده می شود.

کاغذ دیواری وینیل پارچه ای برای راهرو ها، اتاق بچه ها، اتاق بازی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و حمام مناسب هستند. این نوع کاغذ دیواری ها آسان نصب می شوند، آسان کنده می شوند و قابل شستشو می باشند.

کاغذ دیواری فویلی : در این نوع کاغذ دیواری ها طرح ها بر روی یک فلز براق چاپ می شوند. این نوع کاغذ دیواری ها بیشتر در آشپزخانه و حمام استفاده می شوند.

نصب این نوع کاغذ دیوار ها دشوار است، اما به آسانی کنده شده و قابل شستشو می باشند.

کاغذ دیواری لاینر : کاغذ دیواری لاینر دارای انواع مختلف می باشد؛ کاغذ دیواری لاینر یا کاغذی است یا فایبرگلاس. این نوع کاغذ دیواری ها بسیار آسان نصب شده و به راحتی کنده می شوند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا