مزایا و معایب لمینت دندان

مزایا و معایب لمینت دندان به صورت کامل پیش از انجام آن به بیمار گفته می شود تا در صورتی که بیمار انتظاری کمتر یا بیشتر از آن دارد رفع شود.

در واقع لمینت های دندان پوسته و روکش های بسیار نازکی هستند که برای کاربردهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و برای مشکلات جزئی و ظاهری دندان می توانند جایگزین خوبی برای ارتودنسی باشند.

امروزه با استفاده از تکنولوژی های متنوع و پیشرفته تری این روند درمانی زیبایی انجام می شود تا بتواند معایب گذشته خود را پوشش داده و به مزایای خود بیافزاید.

لمینت دندان

اگر بخواهیم از نظر کیفیت به این روند درمانی زیبایی نکاه کنیم باید بگوئیم کیفیت ونیر های لمینت دندان نسبت به دیگر روش های و مواد مورد استفاده بالاتر است.

برای ساخت و طراحی لمینت های سرامیکی نیاز به هنر و دانش دندان پزشکی است و باید در لابراتوار های مخصوص ساخته و توسط یک دندان پزشک زیبایی با مهارت و متخصص بر روی دندان بیمار نصب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت لمینت دندان

مزایای لمینت دندان

پیش از آن که بخواهید لمینت دندان انجام دهید بهتر است با مزایا و معایب آن به خوبی آشنا شوید سپس اقدام به کاشت لمینت دندان نمائید. دقت داشته باشید پیش از لمینت دندان باید هر گونه مشکلی که دندان و دهان شما دارد را درمان کرده سپس اقدام به لمینت نمائید زیرا لمینت قابل ترمیم نیست و باید به صورت کامل تعویض شود.

روشی مناسب برای اصلاح طرح لبخند است.

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم لمینت دندان یکی از بهترین روش هایی است که برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. زیرا افرادی که دندان هایشان زرد شده است، دچار شکستگی دندان شده اند و یا دندانشان کج درامده باشد می توانند عیوب ظاهری دندان را به صورت کامل رفع کنند. با استفاده از لمینت می توان تصویر کامل و زیبایی از یک لبخند جذاب را فراهم کرد.

لمینت دندان

روشی کم تهاجمی در مقایسه با روش تاج دندان است.

زمانی که روش تاج دندان را انتخاب می کنید باید دور تا دور دندان شما تراشیده شود تا یک فضای مناسبی برای وارد کردن تاج دندان فراهم شود. این در حالی است که برای نصب لمینت دندان کافی است تنها همان دندان های مورد نظر به صورت سطحی تراشیده شوند تا مینای دندان با روکش لمینت بتواند پیوند مستحکم و خوبی برقرار کند. نمی توان گفت روش لمینت دندان تهاجمی نیست اما می توان گفت از روش تاج دندان کم تهاجمی تر است.

روشی است که دارای ظاهری طبیعی است و در برابر زرد شدن بسیار مقاوم است.

لمینت دندان در برابر زرد شدن و تغییر رنگ بسیار مقاوم است و دچار تغییر رنگ نخواهد شد. در صورتی که به درستی مراقبت های لمینت دندان را انجام دهید قطعا تا پایان عمر خود درخشان  سفید باقی می ماند و دچار تغییر رنگ یا کدر شدن نخواهد شد.

دلیل آنکه می گویند لمینت دندان ظاهری طبیعی دارد این است که می تواند به خوبی نور را بازتاب کند که از خاصیت های مهم سرامیک است. ضخامت روکش لمینت آن قدر کم است که بسیار شفاف بر روی دندان های قرار داده می شود و ظاهر طبیعی دندان را حفظ می کند.

روشی با طول عمر و ماندگاری بالا است.

در صورتی که دندان پزشک بتواند با مهارت و ظرافت کامل روکش لمینت را بر روی دندان شما نصب کند. ماندگاری لمینت دندان بیشتر از 15 سال است که بستگی به میزان مراقبت و نگهداری شما از دندان دارد.

دقت داشته باشید که زمانی که لمینت دندان استفاده می کنید باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و نباید استفاده از مسواک و نخ دندان را فراموش کنید. در صورتی که دندان های شما دچار آسیب شود قطعا روکش لمینت نیاز به تعویض دارد زیرا قابل ترمیم و تعمیر نیست.

روشی است که دارای انعطاف بسیار بالایی است و نتیجه آن به زودی قابل مشاهده است.

یکی دیگر از مزیت های لمینت دندان انعطاف پذیری آن است بدین منظور که دارای رنگ های بسیار متنوعی است و می توانید رنگی را انتخاب کنید که با دیگر دندان ها ی شما هم خوانی داشته باشد. برخی از افراد دارای فرم زیبای دندان هستند اما از رنگ دندان خود راضی نیستند که در این صورت بهتر است از رنگ های روشن تر استفاده کنند.

لمینت دندان

بلافاصله بعد از آن که روکش دندان را نصب می کنند  لبخند بیمار اصلاح می شود و نیازی به دوره نقاهت و ریکاوری نیست. تنها موردی که باید رعایت شود مراقبت های لازم از روکش لمینت در هفته اولیه است.

لمینت دندان و معایب آن

معایب لمینت دندان که بهتر است آن ها را عوارض لمینت دندان نامید زیرا مدت زمان حل شدن مشکل متفاوت است و اغلب در زمان کوتاهی حل می شوند تعداد بسیار کمی است. در کنار مزیت های هر روش قطعا معایب هم وجود دارد که ممکن است برخی عوارض بلند مدت و برخی دیگر دوره کوتاه مدت باشد .

روشی دائمی و غیر قابل بازگشت است.

برای آن که بتوانید لمینت را به دندان پیوند دهید باید مینای دندان به اندازه ضخامت روکش تراش داده شود تا بتوان پیوند محکم و مقاومی بین روکش و دندان ایجاد کنید. به همین علت در صورتی که بخواهید آن را از روی دندان خود بردارید نمی توانید زیرا روی ظاهر دندان شما خراشیده شده است.

به همین علت لمینت دندان برگشت ناپذیر است و باید تا پایان عمر خود دندان هایتان لمینت داشته باشد. معمولا اگر به خوبی از دندان خود مراقبت کنید بیش از 15 سال می توان بدون ترمیم و تعویض از آن استفاده نمائید.

ممکن است دندان هایتان کمی حساس شود.

پس از آن که دندان های شما برای نصب روکش تراشیده شد ممکن است کمی به غذاهای بسیار داغ یا مایعات بسیار سرد واکنش نشان دهد و کمی احساس درد داشته باشید. جای نگرانی نیست زیرا به مرور زمان این حساسیت دندانی رفع می شود و به حالت طبیعی دندان باز می گردید.

درست است که این روش بسیار مقاوم و با دوام است اما در صورتی که غذاهای سفت و سخت را بجوید یا گاز بزنید ممکن است آسیب ببیند برای مثال افرادی که دچار استرس و عصبانیت می شوند و دندان های خود را به یک دیگر فشار می دهند قطعا در بلند مدت آسیب های زیادی به لمینت می رسانند. اگر نمی توانید از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید بهتر است برای زمان خواب و شب های خود از نایت گارد استفاده کنید.

در صورتی که در بلند مدت کمی احساس درد هنگم جویدن مواد غذایی داشتید باید بدانید اراتفاع روکش تراز نبوده و نیاز به ترمیم دارد پس باید در اولین زمان ممکن به پزشک خود مراجعه کنید. البته هفته ال ممکن است کمی درد را داشته باشید تا عادت کنید و طبیعی است اما اگر این درد طولانی تر شد بهتر است به پزشک خود برای انجام معاینه و معالجات بیشتر مراجعه کنید.

روشی  طولانی مدت در فرایند درمان است

برای آن که بتوانید از زیبایی لمینت دندان لذت ببرید باید حداقل دو الی سه جلسه به دندان پزشک مراجعه کنید  تا قالب گیری دندان انجام شود، طراحی لمینت توسط لابراتوار صورت گیرد سپس دندان های شما آماده سازی شود و در آخر روکش بر روی دندان شما نصب شود.

این پروسه تقریبا یک الی دو ماه به طول می انجامد اما روش کامپوزیت دندان در یک الی دو جلسه به صورت کامل پایان می پذیرد. زمانی که دندان شما تراشیده می شود از یک ونیر موقت برای دندان های شما استفاده می شود زیرا ممکن است از نظر ظاهری دندان تراشیده شده شما را اذیت کند. پس از آماده شدن روکش دائمی دیگر نیازی به روکش موقت نبوده و آن را از روی دندان های شما برمیدارند.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا