مزایا و معایب سفر با رزرو بلیط هواپیما

رزرو بلیط هواپیما

سفر با هواپیما شاید تاریخچه فراوانی نسبت به دیگر وسایل نقلیه نداشته باشد اما رونق زیادی در کل دنیا دارد. جدا از اینکه تمام مردم کره زمین از این وسیله نقلیه استفاده نمی‌کنند به جرات می‌توان گفت محبوبیت زیادی بین اقشار گوناگون دارد.

رزرو بلیط هواپیما به عنوان اولین اقدام برای سفر با هواپیماست که چندان سخت نیست. اما دانستن مزایا و معایب سفر با هواپیما برای هر گردشگری لازم است؛ شما چقدر با این موارد آشنا هستید؟ در این مقاله از سفرمارکت به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

مزیت‌های سفر با رزرو بلیط هواپیما چیست؟

همانگونه که می‌دانید سفر با هواپیما مزایای زیادی دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست. در ادامه به طور مفصل درباره آن‌ها به شما توضیح خواهیم داد.

صرفه‌جویی در زمان

یکی از مزایای سفر با هواپیما صرفه جویی در زمان است. بدان معنا که با هواپیما خیلی سریع به مقصد می‌رسید و دچار اتلاف وقت نمی‌شوید. این مزیت برای کسانی که عجله دارند بسیار ارزشمند است. همچنین باعث خستگی کمتر در مسافران می‌شود. در واقع شما با سوار شدن به هواپیما در مدت زمان کم به مقصد می‌رسید و می‌توانید به امورات خود رسیدگی نمایید.

سفری راحت و بی‌دغدغه

هواپیما کمک می‌کند تا بدون دغدغه سفر کنید و در طول سفر راحت باشید. سرویس‌دهی به مسافران، صندلی راحت، تهویه مناسب و مهمانداران خوش اخلاق همگی باعث می‌شوند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر داشته باشید. لذا پس از رسیدن به مقصد خستگی کمتری در خود حس می‌کنید و می‌توانید ادامه روز را به آسانی سپری کنید.

سفری با امنیت کافی

از دیگر مزایای سفر با رزرو بلیط هواپیما امنیت بالای سفر است. شاید شما قبل از سفر هیجان زیادی داشته باشید ولی سفر با این وسیله نقلیه امنیت زیادی دارد. حتی با یک بررسی کوچک متوجه می‌شوید که سفر با هواپیما کمتر از دیگر وسایل نقلیه دچار رویدادهای ناخوشایند می‌شود.

تجربه‌ای مهیج

پرواز بر فراز کوه‌ها، دشت‌ها و دریا برای هر فردی هیجان‌انگیز است. سفر با هواپیما به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در آسمان به پرواز درآیید و مزارع گوناگون را در زیر پایتان ببینید. شاید این تجربه برای افرادی محدود ترسناک باشد، ولس پس از رسیدن خاطره خوشی از سفر با هواپیما خواهید داشت.

رزرو بلیط هواپیما

چرا سفر با هواپیما راحت است؟

⦁ چون در سفرهای طولانی امکان تردد در راهروها وجود دارد.
⦁ زیرا از مسافران پذیرایی می‌شود.
⦁ در پروازهای لوکس امکان استفاده از خدماتی مانند تلویزیون، ماساژور، اینترنت و غیره مهیا شده است.
⦁ زیرا در مدت زمان کمی به مقصد می‌رسید.
⦁ در ایرلاین‌های مطرح دنیا تنوع خدمات در هواپیما وجود دارد.
⦁ صندلی‌های هواپیما راحت است و کمتر دچار خستگی می‌شوید.

معایب سفر با هواپیما چیست؟

تاکنون درمورد مزیت‌های سفر با این وسیله نقلیه صحبت کردیم و بد نیست تا با معایب آن هم آشنا شویم که در ادامه به آن پرداخته شده است.

گران بودن خرید بلیط هواپیما

اصلی‌ترین مشکلی که افراد در تهیه بلیط با آن مواجه هستند قیمت آن است. به دلیل مزایای قابل توجه هواپیما و همچنین هزینه‌های سوخت، قیمت بلیط این وسیله نقلیه نیز از قطار و یا اتوبوس بیشتر است. به همین دلیل تاثیرگذارترین عامل در خرید بلیط هواپیما را می‌توان قیمت آن در نظر گرفت.

متغیر بودن قیمت بلیط

نکته دیگر که شاید بتوان آن را از معایب رزرو بلیط هواپیما دانست متغیر بودن قیمت بلیط است. قیمت بلیط هواپیما به صورت روزانه تغییر می‌کند و در صورت تعلل در خرید شاید مجبور شوید بعدا با هزینه‌ای بیشتر بلیط مورد نیازتان را خریداری نمایید و یا از سوی دیگر ممکن است قیمت بلیط لحظه آخری کمتر باشد و شما افسوس بخورید که چرا در خرید پروازتان عجله کرده‌اید!!

کنسل کردن بلیط با جریمه

اگر بلیط هواپیمای خود را کنسل کنید دچار جریمه خواهید و تنها بخشی از پولتان به حساب شما برگشت داده خواهد شد. به همین دلیل همواره توصیه می‌کنیم که در خرید بلیط هواپیما مصمم باشید. در بعضی موارد نیز امکان کنسل کردن بلیط وجود ندارد که خود ممکن است منجر به ضرر و زیان مالی مسافر شود. برای نمونه پروازهای چارتر اینچنین هستند و گاه شما تا ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختیان مشمول جریمه می‌شوید!

اگر دچار بیماری هستید سوار هواپیما نشوید!

اگر به بیماری‌ حاد قلبی و یا تنفسی مبتلا هستید سوار شدن به هواپیما را به شما توصیه نمی‌کنیم. زیرا ارتفاع زیاد باعث بروز مشکلاتی در تنفس می‌شود و سلامت شما را به خطر می‌اندازد. در این باره بهتر است از قبل با پزشک خود مشورت کرده و نظر او را جویا شوید. همچنین بانوان باردار در بازه زمانی خاصی از دوران بارداری خود از سوار شدن به هواپیما منع می‌شوند.

تاخیر در انجام پرواز

یکی از معروف‌ترین معایب سفر با هواپیما وجود تاخیر در پرواز است. متاسفانه همه روزه شاهد تاخیر در پروازها هستیم و این موضوع می‌تواند گاهی منجر به اتلاف وقت و کلافگی شود.
همچنین بارها دیده شده است که پس از ساعت‌ها انتظار پرواز کنسل شده و مسافران وقت خود را بیهوده تلف کرده‌اند. البته معمولا کنسل شدن پرواز از چند ساعت قبل به افراد اطلاع داده می‌شود و در این باره جای نگرانی وجود ندارد.
همچنین فرایند سوار و پیاده شدن به هواپیما، فرایند زمانبری است. مثلا چند مرحله بازرسی بدنی دارد، فرایند تحویل و دریافت بار زمانبر و دشوار است. به همین دلیل گاه برای مقاصد کوتاه، مطلوبیت سوار با هواپیما کم می‌شود.

مقدار بار محدود برای مسافران

برای سفر با هواپیما تنها مقدار تعیین شده‌ای بار می‌توانید همراه خود داشته باشید. به همین دلیل افرادی که با وسایل زیاد راهی سفر می‌شوند احتمالا در این باره با مشکل رو به رو خواهند شد. همواره به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که مقدار بار را پیش از عزیمت به فرودگاه از شرکت هواپیمایی مورد نظر پرسیده و با آگاهی کامل راهی شوند. در صورت به همراه داشت بار اضافه شما باید هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنید که معمولا بر حسب وزن بار محاسبه می‌شود.

رزرو بلیط هواپیما

دیگر معایب سفر با رزرو بلیط هواپیما چیست؟

⦁ اگر ترس از ارتفاع دارید سفر با هواپیما را توصیه نمی‌کنیم.
⦁ ممکن است در طول سفر دچار پادرد و یا کمر درد شوید.
⦁ امکان بردن حیوان خانگی به کابین مسافران نیست.
⦁ فضای بسته کابین ممکن است منجر به انتقال بیماری شود.

کلام پایانی

مزایا و معایب سفر با هواپیما کم نیستند و در این مقاله به اصلی‌ترین آن‌ها پرداختیم. اگر قصد دارید تا با هواپیما سفر کنید باید قبل از هر چیز درمورد چگونگی آن مطلع شده و سپس اقدام به رزرو بلیط هواپیما نمایید.
لازم به یادآوری است که سفر مارکت با ارائه بلیط قطار و رزرو هتل و تورهای مسافرتی داخلی و خارجی بهترین خدمات سفر را با قیمت‌هایی متنوع تقدیمتان خواهد کرد. برای دریافت خدمات سفر تنها کافیست در وب سایت و اپ سفرمارکت جستجو کرده و هرآنچه را که می‌خواهید پیدا کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا