مهم‌ترین مزایای قفل الکترونیکی در زندگی روزمره!!

قفل الکترونیکی درب ورودی آپارتمان

امروزه با رشد تکنولوژی، صنعت قفل و کلید‌سازی نیز همانند دیگر صنایع از پیشرفت‌های زیادی برخوردار شده است. در این راستا روی کار آمدن قفل الکترونیکی باعث یک تحول در زمینه‌ی قفل درب محسوب شده است که علاوه بر امکانات بسیار زیاد خود، سطح بالایی از امنیت را برای کاربران به وجود می‌آورد. در این مقاله علاوه بر آشنایی با قفل الکترونیکی، به مزایای آن در زندگی روز‌مره می پردازیم. با ما همراه باشید.

قفل الکترونیکی چیست؟

در حالت کلی قفل‌ الکترونیکی نمونه‌ای از پیشرفته‌ترین قفل‌ها هستند که با استفاده از جریان الکتریکی به جای کلید فیزیکی، موجب باز و بسته شدن درب‌ می‌شوند. در این راستا فناوری هوشمند به کار رفته در قفل الکترونیکی درب منزل باعث می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و از امکانات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوند.

به همین منظور افراد می‌توانند پیام‌های مربوطه را به قفل انتقال داده و یا از راه دور کنترل و نظارت خانه‌ی خود را به صورت غیر مستقیم برعهده داشته باشند. این قفل‌ها در طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی موجود است که از طریق روش‌های بیومتریک، صفحه کلید و یا RFID سطح بسیار بالایی از امنیت را برای کاربران امکان پذیر می‌کنند.

تفاوت عملکرد قفل مکانیکی با قفل الکترونیکی چیست؟

مهم‌ترین تفاوت قفل مکانیکی با الکترونیک وجود پین در این قفل‌ها می‌باشد که تا زمانی که کلید پین‌ها را به حرکت در نیاورد، مانع از باز شدن درب می‌شوند. اما در طراحی قفل‌های الکترونیکی از محرک‌هایی استفاده شده‌اند که توسط پالس الکتریکی به حرکت در می‌آیند و درب را باز می‌کنند.

حال این پالس می‌تواند از چندین طریق ایجاد شود که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به کارت خوان الکترونیکی، صفحه کلید یا سنسورهایی که کنترل را از راه دور امکان‌پذیر می‌نماید، اشاره کرد. اگر پالس الکترونیکی صحیحی بر محرک موتور وارد شود، درب باز خواهد شد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات قفل الکترونیکی

  • برخورداری از به‌روز‌ترین سیستم های امنیتی پیشرفته
  • طراحی زیبا و منحصر‌به‌فرد
  • مجهز به قابلیت‌های کنترل از راه دور
  • برخورداری از سیستم‌های هشدار برای حوادث امنیتی
  • امکان کنترل عبور و مرور به وسیله‌ی ریموت
  • مجهز به سیستم ورود پیشرفته و بدون نیاز به حمل کلید فیزیکی
  • نصب راحت و کم‌ هزینه
  • دوام و کارایی بسیار زیاد

دستگیره و قفل الکترونیکی درب چوبی

مهم‌ترین مزایای قفل الکترونیکی

  • با کلید خداحافظی کنید

یکی از مهم‌ترین مزایای قفل الکترونیکی، عدم نیاز به کلید جهت باز و بسته کردن درب است. به همین منظور کاربران می‌توانند فقط با به خاطر سپردن کد رمز (پسورد)، ثبت اثر انگشت یا استفاده از کارت، درب ورودی را باز و یا بسته کنند. همچنین بی نیاز بودن این قفل‌ها به کلید باعث بیشتر شدن ضریب امنیتی درب و در نتیجه کاهش احتمال سرقت می‌شود.

  • ضریب ایمنی بسیار بالا

ایمنی بالای قفل‌های دیجیتال یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن‌ها نسبت به قفل های معمولی در نظر گرفته می‌شود. به همین منظور کاربران می‌توانند با بهر‌مندی از بهترین قفل درب منزل، با خیال راحت منزل خود را ترک کرده و تا زمانیکه در منزل حضور ندارند، از ایمنی کامل آن مطمئن شوند. علاوه بر این نیز امکان بررسی عبور و مرور از راه دور، باعث می‌شود تا افراد بتوانند در هر لحظه و از هر مکانی که هستند از امنیت کامل منزل خود خاطر جمع شوند.

  • ویژگی ضد‌سرقت بودن قفل‌های الکترونیکی

امکان برخورداری از سیستم ضد‌سرقت یکی دیگر از موثر‌ترین امکانات این قفل‌ها است. به همین منظور این سیستم در قفل هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که با وارد کردن رمز عبور اشتباه و یا اعمال ضربه به قفل، زنگ هشدار درب به سرعت به صدا در‌آمده و صاحب منزل را از ورود افراد غیر‌مجاز مطلع می‌کند.

  • سیستم ضد‌شوک در قفل هوشمند

امروزه انواع دستگیره درب الکترونیکی به گونه‌ای طراحی شده‌ است که دارای سیستم مقاوم در مقابل ولتاژ غیر‌مجاز (شوک) بوده و در نتیجه اگر دستگیره در معرض شوک و یا ولتاژ غیرعادی قرار بگیرد، سیستم ضد‌شوک فعال می‌شود و در مقابل سیستم قفل را خاموش می‌کند تا احتمال سرقت و ورود به منزل به حد‌اقل برسد.

انواع دستگیره الکترونیکی درب منزل

  • امکان نگهداری و نصب آسان 

از دیگر مزایای قفل الکترونیکی، عمر بسیار زیاد آن‌ها است. در این راستا کاربران می توانند تا چندین سال بدون نیاز به تعویض از امکانات آن بهره‌مند شوید. همچنین در صورتی که این نمونه از قفل‌ها توسط افراد کارشناس و حرفه‌ای نصب شوند، تا مدت‌ طولانی دچار نقض و یا نیازمند تعمیرات نخواهند بود.

  • قابلیت جابه‌جایی قفل الکترونیکی

امکان جابه‌جایی و استفاده‌ی مجدد از قفل الکترونیکی از دیگر مزایای این نمونه از قفل‌ها است. به همین منظور افراد می‌توانند در صورتی که از منزل خود جابه‌جا می‌شوند، قفل هوشمند را به منزل جدید خود برده و نصب کنند. توجه داشته باشید که به منظور نصب قفل الکترونیکی، درب باید دارای استاندارد‌ها و ویژگی‌های لازم باشد در غیر این صورت امکان نصب بر روی درب وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

امروزه از قفل الکترونیکی برای افزایش امنیت و آرامش در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که پیشرفت فناوری باعث شده تا مفهوم امنیت نیز بیش از پیش اهمیت داشته باشد. در این راستا برند هوک با کمپانی‌های خارجی بطور مستقیم در ارتباط است و اقدام به عرضه انواع قفل الکترونیکی در بازار ایران و خاورمیانه نموده است.

بدین شکل برای بهره‌مند شدن از خدمات اصالت کالا و گارانتی محصولات قفل الکترونیکی، دستگیره دیجیتال، قفل و دستگیره اثر انگشتی، قفل رمزی درب ورودی و اتاق، قفل کارتی هوشمند درب به وب‌سایت هوک با آدرس www.lock.ir  مراجعه کنید. برند هوک نه تنها به حفظ امنیت شما فکر می‌کند بلکه زمینه هوشمندسازی آپارتمان و منازل امروزی را نیز فراهم کرده است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا