نکاتی که در مراقبت از پوست صورت آقایان باید رعایت کنید

مراقبت از پوست صورت آقایان

متاسفانه تعداد آقایانی که مراقبت و نگه‌داری از پوست صورت خود را جدی می‌گیرند، بسیار کمتر از خانم‌هاست؛ چرا که عموماً آقایان سلامت و شادابی پوست را تنها در شستشو صورت با صابون‌های معمولی می‌بینند. در صورتی که مراقبت از پوست صورت آقایان نیز بسیار پیچیده است.

هر چند لایه خارجی پوست آقایان از خانم‌ها ضخیم‌تر است، اما جهت داشتن پوستی بدون لک، جوش، مشکلات پوستی و چین و چروک، تنها کافیست که یک روتین روزانه برای استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی خود داشته باشید. البته اغلب آقایان مصرف این لوازم را، محدود می‌کنند به لوازمی که برای اصلاح صورت و بدن استفاده می‌کنند.

در این مطلب سعی داریم شما را با برخی نکات که برای شادابی پوست صورت آقایان کاربرد دارند، آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

مراحل اصلی روتین مراقبت پوست صورت آقایان

نکاتی که در روتین مراقبت از پوست صورت آقایان باید رعایت کنید، ابداً سخت و دشوار نیستند و تنها لازم است برای انجام آن‌ها، نتیجه کار که داشتن پوستی شاداب و زیباست را در نظر بگیرید.

این نکات عبارتند از:

شناخت نوع پوست صورت

به طور کل اکثر آقایان از تفاوت‌ها و تنوعی که در پوست صورت وجود دارد، مطلع نیستند و طبیعی است که این دسته افراد، حتی با نوع پوست خود نیز آشنا نباشند. در حالی که شناخت نوع پوست یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین نکات برای رسیدن به پوستی جوان، زیبا و شاداب است. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از انجام هرگونه روتین پوستی نوع پوست تان را بشناسید.

شادابی پوست صورت آقایان

شستن روزانه صورت

برخی آقایان تصور می‌کنند شستشویی که در زیر دوش داخل حمام انجام می‌دهند، برای صورت نیز کافی و مناسب است. اما از آنجایی که پوست صورت در طول روز به طور مداوم در برابر انواع آلودگی‌ و باکتری‌ها قرار می‌گیرد، پاکسازی آن به صورت کامل و دقیق، اهمیت بسیاری در شادابی پوست صورت آقایان و خانم‌ها خواهد داشت.

همچنین پوست صورت به دلیل تفاوت‌های بسیاری که با بدن دارد، قطعاً احتیاج به یک روتین شستشوی روزانه مجزا دارد. پس برای شروع روتین پوستی آقایان، در ابتدا روزی دوبار، یکبار صبح پس از بیدار شدن و یکبار پیش از رفتن به رختخواب پوست صورت خود را با محصولات شستشوی مخصوص آقایان بشویید.

لایه برداری پوست جهت شادابی پوست صورت آقایان

مرحله بعدی که بسیار در مراقبت از پوست صورت آقایان تاثیر دارد انجام لایه برداری است. چرا که این کار علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده پوست، گرد و خاک و چربی‌های اضافه پوست، به لایه‌های عمقی پوست نیز نفوذ می‌کند و عمیق‌ترین منافذ شما را از هر گونه آلودگی پاک می‌کند. بنابراین لایه برداری صورت خود را جدی بگیرید!

همچنین محصولات لایه بردار و اسکراب پوست باعث توقف انسدادهای پوستی شما و جلوگیری از ایجاد لک و جوش‌های سر سیاه نیز می‌شوند. اما حتما در هنگام انتخاب و خرید لایه بردار و اسکراب‌های صورت، باید نوع پوست تان را نیز در نظر بگیرید تا با استفاده از محصول اشتباه موجب آسیب زدن به آن نشوید.

مراقبت پوست صورت آقایان

تنظیم رطوبت صورت با مرطوب کننده‌ها

استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان باعث ایجاد یک لایه محافظی بر روی صورت شما می‌شود و علاوه بر جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، صورت شما را در برابر انواع باکتری‌های مخرب محافظت نیز می‌کند. همچنین استفاده از این محصولات شادابی و جوان ماندن پوست صورت شما را نیز به دنبال خواهد داشت.

زیرا از آنجایی که مرطوب کننده‌ها هیدراته کردن پوست و تامین مواد مغذی آن را بر عهده دارند در طی فرآیند پاکسازی و لایه برداری، باعث احیا و بازسازی لایه‌های پوست خواهند شد. البته این محصولات تنوع بسیاری دارند که هر کدام برای یک نوع پوست مناسب هستند، از این رو بهتر است برای انتخاب مرطوب کننده‌ها به نوع پوستتان و حتی فصلی که در آن قرار دارید، توجه کنید.

استفاده از ضد آفتاب‌ها

یکی دیگر از موارد ضروری روتین پوستی، که آقایان آن را جدی نمی‌گیرند ضد آفتاب‌ها هستند. متاسفانه برای بسیاری از آقایان این ذهنیت وجود دارد که استفاده نکردن از ضد آفتاب تاثیر چندانی بر پوست ندارد. اما مطابق آنچه مسلم است، همه افراد با هر سنی به هنگام قرار گرفتن در برابر آفتاب باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

زیرا تاثیراتی که اشعه خورشید بر روی پوست می‌گذارد یکی از مهم‌ترین عوامل پیری زودرس پوست می‌باشد و حتی در طولانی مدت، این تشعشعات می‌توانند باعث ایجاد سرطان پوست نیز بشوند. از این رو برای داشتن پوستی سالم و شاداب، باید همواره پیش از آنکه از خانه خارج شوید، ضد آفتاب بزنید و در طی روز نیز هر چند ساعت آن را تمدید کنید.

استفاده از کرم‌های دور چشم

استفاده از کرم دور چشم برای آقایان آنچنان جا افتاده و عادی نیست. اما این محصولات که باعث برطرف شدن مشکلات پوستی، چین و چروک‌های دور چشم و تیرگی‌های آن می‌شوند، جایگاهی طلایی در انجام روتین پوستی روزانه آقایان دارند. البته باید بدانید بهترین زمان استفاده از کرم‌های دور چشم، پس از شستشوی صورت در صبح و قبل از خواب می‌باشد.

چگونه پوستی سفید داشته باشیم اقایان

مراقبت از پوست صورت به وسیله انواع ماسک‌ها

این سوال که چگونه پوستی سفید داشته باشیم آقایان بسیاری را درگیر کرده‌است، که یکی از پیشنهادهای ما به آن‌ها، فراموش نکردن مصرف ماسک‌های صورت است. به صورت کلی محصولات بهداشتی و مراقبتی آقایان بسیار زیاد و متنوع‌اند، اما اغلب آن‌ها تنها به استفاده از صابون، انواع ژل و فوم اصلاح صورت ، دئودرانت و افتر شیو توجه می‌کنند و سایر محصولات را نادیده می‌گیرند.

یکی دیگر از محصولاتی که موجب تکمیل کردن روتین پوستی شما می‌شوند، ماسک‌های صورت هستند. زیرا این محصولات از مواد غلیظی ساخته می‌شوند که علاوه بر از بین بردن برخی مشکلات خاص، باعث پاکسازی و تسکین منافذ پوست شما نیز می‌شوند.

مصرف سرم‌های مراقبتی پوست

استفاده روزانه از سرم‌ها به دلیل تزریق مواد مغذی به عمق منافذ پوست، نسبت به سایر محصولات مراقبتی که در روتین آقایان هستند، تاثیر گذاری بیشتری دارند. زیرا با قدرت ضد لک و ضد پیری شگفت‌انگیزی خود، موجب جوانی و روشن‌تر شدن پوست شما خواهند شد. البته پیشنهاد می‌دهیم این محصولات را بعد از شستشوی صورت و پیش از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا