شیک‌ ترین و جدیدترین مبل های تخت خواب شو

مبل تخت خواب شو
مبل تخت خواب شو

در میان انواع و اقسام مبل‌ها، مبل‌های تخت‌خواب شو از طرفداران بسیاری برخوردار هستند چرا که علاوه بر کارایی اصلی آن که به عنوان فضایی نرم و راحت جهت نشستن در فضای نشیمن و یا پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان آن را به کمک مکانیزمی به تخت‌خواب هم تبدیل نمود.

مبل تخت‌خواب شو یک گزینه بسیار مناسب و کاربردی برای مواقعی است که مهمان به خانه شما می‌آید و تخت یا فضای کافی برای خواب مهمان خود ندارید. همچنین برای خانه‌های کوچک هم این نوع مبل بسیار مناسب است.

برخی از انواع مبل تختخواب شو تنها مناسب استفاده برای یک نفر است اما در برخی دیگر از انواع آن، حتی تا سه نفر هم قابل استفاده می‌باشد که البته این نوع مبل به دلیل آنکه فضای زیادی را اشغال می‌کند تنها مناسب خانه‌ها و فضاهای بزرگ است.

مبل تخت‌خواب شو در انواع گوناگونی تولید می‌شود که در ادامه به معرفی هریک از این انواع می‌پردازیم.

مبل تخت خواب شو معمولی

این نوع مبل تخت خواب شو بدین صورت قابل استفاده است که کوسن رویی مبل طی یک مکانیزم ساده و به وسیله اتصالات فلزی از مرکز مبل و به صورت بازشوی سه مرحله‌ای به بیرون کشیده می‌شود. در این شرایط قاب کلی مبل به صورت ثابت باقی می‌ماند اما پایه‌های جلویی جهت هدایت مبل به صورت خودکار حرکت می‌کنند. در این نوع مبل تختخواب شو ضخامت تشک معمولا نصف تشک تختخواب‌های معمولی است.

مبل تخت خواب شو فوتون

مبل فوتون درواقع دارای یک قاب و اسکلت چوبی و یا فلزی است که فضای خواب را به شکل مبلمان درون این قاب جای می‌دهد. هنگام باز کردن، به کمک لولای مخصوص قسمت نشیمن و پشتی مبل به صورت افقی در کنار هم قرار می‌گیرند و یک تشک کامل تخت را به وجود می‌آورند.

اما حتما توجه داشته باشید که پیش از باز کردن مبل آن را از دیوار فاصله بدهید تا فضای کافی در اختیار داشته باشید. مبلمان فوتون به دلیل ظاهری مدرنی که دارند بسیار مناسب آپارتمان‌هایی با سبک مدرن هستند.

مبل خواب

مبل‌های خواب معمولا نوعی از مبلمان ایکیا هستند که بسیار شبیه به مبل‌های تختخواب شو فوتون می‌باشند با این تفاوت که برخی از انواع آن لولای مخصوص مبل فوتون را دارا نیستند.

برخی از انواع مبل خواب دارای پشتی و بالش قابل جابه‌جایی هستند که یک فضای دنج و مناسب برای خواب ایجاد می‌کند. برخی از انواع دیگر آن مانند مبل فوتون دارای لولا مخصوص بوده و فضای نشیمن و پشتی را در کنار هم قرار می‌دهد.

مبل خواب قابلیت تبدیل به مبل ال شکل را هم دارد. بنابراین بسته نیاز و متراژ فضای در اختیار خود می‌توانید نوع مبل خواب خود را انتخاب نمایید.

مبل تخت خواب شو کشویی

مبل تختخواب شو کشویی بدین صورت عمل می‌کند که درواقع کوسن‌های نشیمن در جای خود باقی مانده و تختخواب از زیر مبل به صورت کشویی به بیرون کشیده می‌شود. در این شرایط ظاهر مبلمان به همان شکل اولیه خود باقی می‌ماند و دیگر نیاز نیست که هر دفعه کوسن‌های مبلمان را جابه‌جا نمایید.

مبل تخت خواب شو برقی

این نوع مبل تختخواب شو دارای دکمه‌هایی جهت کنترل مبل و تبدیل کردن آن به تختخواب می‌باشد. این نوع مبل بسیار مناسب افرادی است که با باز و بسته کردن مبلمان به صورت دستی مشکل دارند.

معمولا مبلمان تختخواب شو برقی بدین صورت عمل می‌کنند که با اولین دکمه کوسن‌ها اضافه می‌شوند و با دکمه بعدی بالش‌ها هم اضافه شده و کاملا شکل تخت را به وجود می‌آورد. طبیعتا مبل تختخواب شو برقی به نسبت سایر انواع مبلمان از قیمت بالاتری برخوردار است و همچنین مصرف برق بالایی هم دارد.

مبل تخت خواب شکل

این نوع از مبل درواقع از نظر شکل ظاهری بیشتر شبیه به تخت است تا مبل، چرا که فضای نشیمن آن به قدری وسیع است که کاملا به اندازه یک تخت دو نفره می‌باشد. اما در عین حال به عنوان یک مبل راحتی هم در فضای نشیمن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع مبل دارای هیچ‌گونه مکانیزمی جهت بازوبسته کردن نداشته و به همان شکلی که هست مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید بتوان گفت نقطه قوت آن عدم نیاز به جابه‌جایی و بازوبسته کردن است اما نفطه منفی آن جای زیادی است که اشغال می‌کند که به همین علت تنها مناسب استفاده برای فضاهای بزرگ بوده و عملا برای فضاهای کوچک هیچ‌گونه کاربری ندارد.

مبل تخت خواب شو A شکل

این نوع مبل، همان طور که از اسمش پیداست مکانیزم بدین صورت است که مبل از قسمت نشیمن به صورت A شکل باز شده و گسترده می‌‍شود، در نهایت یک فضای کامل تختخواب را به وجود می‌آورد و دوباره به همان شکل بسته شده و به عنوان مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبل تخت خواب شو ال شکل

این نوع از مبل تختخواب شو دارای ساختاری ال شکل است و به همین دلیل عموما در کنج دیوار قرار می‌گیرد و بسیار مناسب خانه‌های کوچک است چرا که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و در گوشه‌ای از فضا قرار می‌گیرد.

عملکرد و مکانیزم این نوع مبل تختخواب شو ممکن است هر یک از سه حالت فوتون، معمولی و یا کشویی باشد. بنابراین شما می‌توانید مطابق با نیاز خود نوع مورد نظر را تهیه نمایید.

مبل تخت خواب شو ضربه‌ای

این نوع مبل تختخواب شو به این دلیل به این نام شناخته می‌شود که برای تبدیل شدن مبل به تختخواب تنها نیاز به وارد کردن یک ضربه است. بدین صورت که تنها با وارد کردن یک ضربه به پشتی مبل، پشتی آن به حالت خوابیده و هم‌سطح با نشیمن مبل قرار می‌گیرد و به شکل یک تختخواب در می‌آید.

مبل تخت خواب شو دارای قفل

مکانیزم این نوع مبل تختخواب شو بدین صورت است که نشیمن مبل باید به سمت بالا کشیده شود تا قفل تعبیه شده در آن آزاد شده و سپس تختخواب از زیر آن به بیرون کشیده شود.

حال که با انواع مبل تختخواب شو آشنا شدید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدامیک از این انواع برای منزل شما مناسبتر هستند. پس از انتخاب نوع مبل، نیاز است تا موارد دیگری را به هنگام خرید آن درنظر داشته باشید تا انتخابی مطمئن‌تر و دقیق‌تر داشته و از خرید خود پشیمان نشوید.

راحتی مبل تخت خواب شو

انواع گوناگون مبل‌های تختخواب شو از بالش‌ها و کوسن‌‌های متنوعی در انواع و جنس‌های گوناگون تولید می‌شوند. هنگامی که قصد خرید مبل تختخواب شو برای منزل خود دارید، در ابتدا باید درنظر بگیرید که در درجه اول قصد دارید از این نوع مبل چه استفاده‌ای بکنید.

اگر قصد دارید که از این نوع مبل جهت خوابیدن برای مدت زمان طولانی و به صورت منظم استفاده کنید، بنابراین بالش‌ها و کوسن‌ها حتما باید از یک جنس بسیار نرم و راحت باشند و به گونه‌ای موجب آزردگی کمر، شانه و گردن شما نشود.

ابعاد مبل تختخواب شو

مبل‌های تختخواب شو در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. از فوتون‌هایی که فضای کمی را اشغال می‌کنند گرفته تا مبل های تختخواب‌شویی که به قدری بزرگ هستند که تا سه نفر را در خود جای می‌دهند.

زمانی که قصد خرید دارید، باید کاملا از فضای در اختیار خود و فضایی که قرار است به مبل تختخواب شو اختصاص دهید، آگاه باشید. باید ابعاد حالت باز شده مبل را، زمانی که به شکل تختخواب قرار می ‌گیرد برآورد کنید تا حداکثر فضایی را که اشغال می‌کند بدست آورید.

کیفیت جنس و ساخت مبل تخت خواب شو

مبل‌های تختخواب شو در تنوع بالایی از نخ پنبه گرفته تا چرم تولید و ارائه می‌شوند و کلاف و اسکلت ساختاری آنها ممکن است از چوب و یا فلز باشد و سایر ساختارهای دیگر که در نهایت مکانیزم حرکتی مبل تختخواب شو را به وجود می‌آورند به شیوه‌های گوناگونی تعبیه می شوند.

هر نوع از مبل تختخواب شو را که انتخاب می‎‌نمایید بسیار مهم است که مطمئن شوید مبل مورد نظر شما از متریال بسیار باکیفیتی ساخته شده و دارای ساختار محکم و مقاومی است که در طی استفاده مداوم و طولانی مدت دچار آسیب و صدمه نمی‌شود.

همچنین قاب و اسکلت مبل باید بسیار محکم و مقاوم باشد چرا که قرار است وزن تشک، فرد و یا افرادی را تحمل کند.
به طور کلی ساختار و متریال بکار رفته در مبل باید همگی از نوع درجه یک باشند تا در طی مرور زمان شکسته نشده و دچار آسیب و خرابی نشوند.

راحتی در استفاده از مبل تخت خواب شو

درواقع خاصیت مبل تختخواب شو بدین صورت است که بنابر شرایط ممکن است در طی بازه‌های زمانی کوتاه نیاز به باز و بسته شدن و یا جابه‌جایی آن باشد، بنابراین بسیار مهم است که مکانیزم باز و بسته شدن آن به سادگی قابل انجام باشد و همچنین از وزن سبکی برخوردار باشد تا هنگام حمل و جابه‌جایی دچار مشکل نگردد.

در نهایت بسیار مهم است که شرکتی که از آن مبل خود را خریداری نموده‌اید، دارای گارانتی و همچنین خدمات مشتری مناسب باشد تا شما با خیال آسوده‌تری خرید خود را انجام دهید.

بنابراین اگر نیاز به خرید یک مبل تختخواب شو دارید باید حتما نکاتی از قبیل نوع مناسب مبل برای استفاده خود، ابعاد متناسب با فضای خود، متریال و ساختار با دوام و راحتی در استفاده را در نظر بگیرید تا در نهایت خریدی مطمئن را تجربه کنید و بتوانید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا