طرز تهیه 7 ماسک بی نظیر زردچوبه برای رفع چروک، سیاهی و پف دور چشم

طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه برای دور چشم
طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه برای دور چشم

زردچوبه در طب سنتی به عنوان یکی از بهترین و موثر ترین گیاهان دارویی و روش های طبیعی برای رفع چروک دور چشم شناخته می شود، به دلیل خواص روشن کنندگی طبیعی که دارد به درمان سیاهی دور چشم کمک کرده و چون خواص ضد التهابی دارد برای رفع پف دور چشم مفید می باشد.

در ادامه همراه ما باشید تا با روش درست کردن بهترین ماسک های خانگی برای رفع چروک دور چشم و درمان سیاهی و پف زیر چشم بیشتر آشنا شوید؛

انواع ماسک زردچوبه برای رفع چین و چروک دور چشم

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. ماسک ضد چروک زردچوبه و عسل

زردچوبه حاوی مقادیر بالای کورکومین و آنتی اکسیدان هاست که به کاهش رادیکال آزاد کمک کرده و با بهبود گردش خون در پوست به رفع چین و چروک و جوان سازی دور چشم کمک می کند.

عسل یک آبرسان قوی است که با افزایش رطوبت پوست دور چشم به رفع چین و چروک زیر چشم کمک می کند.

1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کنید و دور چشم بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

2. کرم ضد چروک زردچوبه و روغن نارگیل

مقادیر بالای ویتامین E موجود در روغن نارگیل به رفع چین و چروک و جوان سازی دور چشم کمک می کند.

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و به مدت 15 دقیقه بر روی حرارت بگذارید، این ترکیب را از روی اجاق بردارید و بگذارید سرد شود.

هر شب قبل از خواب مقداری از ماسک را دور چشم ها بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با یک پد پنبه ای پاک کنید و روز بعد با آب سرد خوب بشویید.

3. ماسک زردچوبه و ماست

مقادیر بالای ویتامین B، کلسیم و روی موجود در ماست پوست را هیدراته و تغذیه کرده و به رفع چین و چروک دور چشم کمک می کند.

1/4 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با 1 قاشق چای خوری ماست ساده ترکیب کنید و زیر چشم ها بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

این ماسک علاوه بر رفع چروک دور چشم به درمان تیرگی و سیاهی دور چشم هم کمک می کند.

انواع ماسک زردچوبه برای درمان تیرگی و سیاهی دور چشم

4. ماسک زردچوبه و قهوه

زردچوبه به دلیل خواص سفید کنندگی و روشن کنندگی طبیعی که دارد، می تواند سیاهی دور چشم را درمان کند.

قهوه غنی از کافئین است که گردش خون را در زیر چشم بهبود بخشیده و با افزایش گردش خون در آن به روشن تر شدن سیاهی دور چشم کمک می کند.

هر شب قبل از خواب 3 قاشق غذا خوری قهوه را در یک فنجان آب جوش بریزید و 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید، یک پد پنبه ای را به این محلول آغشته کرده و به مدت 1 ساعت زیر چشم ها بگذارید، سپس پد را بردارید و زیر چشم ها را با آب سرد خوب بشویید.

5. ماسک زردچوبه و عسل

عسل دارای خواص آبرسان و مرطوب کنندگی قوی بوده و با افزایش رطوبت به درمان سیاهی دور چشم کمک می کند.

هر شب قبل از خواب 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی را با 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و زیر چشم ها بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

6. ماسک زردچوبه و آب گوجه فرنگی و لیمو ترش

1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با 1 قاشق چای خوری آرد، 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و 1 قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی تازه ترکیب کنید و دور چشم ها بمالید، بگذارید 10 دفیقه بماند و سپس با آب خوب بشویید.

ماسک زردچوبه برای درمان پف زیر چشم

7. ماسک زردچوبه و آناناس

آناناس یک مرطوب کننده طبیعی است و با افزایش گردش خون در پوست دور چشم به درمان سریع تر سیاهی و پف زیر چشم کمک می کند.

2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقداری آب آناناس ترکیب کنید و دور چشم ها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

این ماسک را هر روز استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
نسرین
نویسنده، مترجم و علاقه مند به موضوعات سبک زندگی، فرهنگ و هنر و سرگرمی