فواید برگ کاری برای افزایش رشد موها + طرز تهیه ماسک

خواص پودر کاری برای مو
خواص برگ کاری برای تقویت موهای سر

ریزش مو از مشکلات شایع و آزار دهنده ای است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند و سعی می کنند به روش های مختلف از جمله استفاده از شامپوهای مختلف ضد ریزش مو، روش های خانگی یا ماسک های مو این مشکل را برطرف کنند.

ریزش مو معمولا با سلامتی فولیکول های مو در ارتباط است، فولیکول ها به دلایل مختلف مانند چرب بودن پوست سر، آلودگی ها یا تجمع باقی مانده محصولات مو روی پوست سر مسدود می شوند و این مسئله تحریک پوست سر، خارش، شوره و ریزش مو را به دنبال خواهد داشت.

در این مطلب کوکا قصد داریم به معرفی یکی از بهترین مواد طبیعی یعنی برگ کاری برای درمان ریزش مو و افزایش رشد موها بپردازیم. با ما همراه باشید.

آیا برگ کاری از ریزش موها جلوگیری می کند؟

برگ کاری سرشار از ترکیبات مغذی و مفید است و می تواند به رشد بهتر موها و درمان ریزش مو کمک کند زیرا:

  • این برگ ها سرشار از آنتی اکسیدان هایی می باشند که علاوه بر از بین بردن فولیکول های مرده، پوست سر را مرطوب می کند
  • منبع خوب پروتئین ها و بتاکاروتن است که هر دو از ریزش و نازک شدن مو جلوگیری می کنند
  • منبع خوب اسیدهای آمینه می باشد که به تقویت و سلامت فولیکول ها کمک می کند

بهترین ماسک و تونیک برگ کاری برای ریزش مو

هشدار : پوست برخی افراد به برگ کاری حساسیت دارد، قبل از استفاده از محصولات خانگی زیر ابتدا اندکی از آن ها را روی بخشی از پوست خود تست کنید تا از عدم حساسیت مطمئن شوید. دانه های کاری سمی هستند، از خوردن آن ها اجتناب کنید.

1. تونیک مو برگ کاری و روغن نارگیل

مواد مورد نیاز

  • یک مشت برگ کاری تازه
  • 2 تا 3 قاشق غذا خوری روغن نارگیل

طرز تهیه

روغن نارگیل را داخل تابه ای بریزید و برگ های کاری را به آن اضافه کنید.

شعله گاز را روشن و روغن را گرم کنید تا زمانی که اطراف برگ ها سیاه شود، در این مدت از تابه فاصله بگیرید تا روغن داغ به صورت شما نپاشد.

در پایان تابه را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود.

تونیک آماده است، آن را از صافی عبور دهید و به آرامی با نوک انگشت ها روی پوست سر ماساژ دهید، برای این کار بیشتر روی ریشه و نوک موها متمرکز شوید.

بگذارید تونیک 1 ساعت روی مو بماند سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

این تونیک برای موها مفید است زیرا :

روغن نارگیل به دلیل خاصیت نفوذ آن داخل پوست به عنوان روغن مو شناخته شده و موها را تغذیه و مرطوب نگه می دارد.

هنگامی که روغن نارگیل با مواد مغذی موجود در برگ ها به خصوص ویتامین B6 ترکیب می شود مخلوط حاصل ضمن مهار ریزش مو به تقویت ریشه و شفت موها – قسمتی از مو که از پوست سر خارج شده و قابل مشاهده است – نیز کمک می کند.

چند بار در هفته؟

هفته ای 2 یا 3 بار قبل از حمام رفتن از این تونیک مو استفاده کرده و موهای خود را ماساژ دهید تا طی یک ماه تغییرات قابل توجه آن را ببینید.

روغن زدن و تحریک منظم پوست سر به تقویت رشد موها کمک می کند.

2. ماسک مو برگ کاری و ماست

مواد مورد نیاز

  • یک مشت برگ کاری
  • 3 تا 4 قاشق غذا خوری ماست

طرز تهیه

برگ های کاری را داخل مخلوط کن ریخته تا خمیر غلیظی به دست بیاید.

یک قاشق غذا خوری خمیر برگ کاری را به 3 تا 4 قاشق غذا خوری ماست – بسته به طول موها – اضافه کنید.

این دو ماده را به خوبی با هم مخلوط کرده تا خمیر یک دست شود.

ماسک حاصل را به پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و مطمئن شوید که به تمام قسمت های مو از ریشه تا نوک موها اعمال شود.

بگذارید ماسک 30 دقیقه روی سر بماند و سپس موها را با شامپو بشویید.

نکته: می توانید از 2 قاشق غذا خوری شیر به جای ماست استفاده کنید.

این ماسک برای موها مفید است زیرا :

ماست به عنوان مرطوب کننده پوست سر عالی عمل کرده، سلول های مرده پوست و شوره را از بین می برد و پوست سر و موها را نرم و تازه می کند.

برگ کاری نیز حاوی مواد مغذی فراوانی است که نا خالصی ها را از پوست سر پاکسازی کرده، به سلامت فولیکول ها کمک می کند و از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند.

چند بار در هفته؟

هفته ای یک بار از این ماسک مو استفاده کنید تا سلامت پوست سر تقویت شده و موها نرم و براق شوند.

برگ کاری در رژیم غذایی

مراقبت از مو به همان اندازه که به ماسک های تقویت کننده و محصولات مغذی موضعی نیاز دارد به رژیم غذایی فرد نیز بستگی دارد.

یک روش ایده آل برای بهره بردن از خواص بی نظیر برگ های کاری برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد موها گنجاندن آن در رژیم غذایی است.

انجام این کار می تواند به سادگی اضافه کردن پودر برگ های کاری به برنج باشد یا در صورت تمایل می توانید ترکیبی از برگ های نعناع خرد شده و برگ های کاری را به همراه شیر یا باتر میلک میل کنید.

در طب آیورودا، پیتا (فاکتور گرما) مسئول ریزش مو است و گفته شده برگ کاری این توانایی را دارد که بین پیتا و تنظیم سوخت و ساز بدن تعادل ایجاد کند.

فواید برگ کاری برای مو

1. برگ کاری با از بین بردن سلول های مرده پوست و پاکسازی آلودگی و خاک به سلامت فولیکول های مو کمک می کند. این برگ ها حاوی مواد مغذی فراوانی هستند که ریشه موها را تقویت و تغذیه کرده و از ریزش مو جلوگیری می کنند.

2. استفاده موضعی از برگ کاری باعث تحریک پوست سر شده و فشار خون را بهبود می بخشد که به دفع سموم و تقویت رشد موها کمک می کند.

3. تجمع باقی مانده محصولات مورد استفاده یکی از بزرگ ترین علل تحریک پوست سر است. محصولات مو باعث ایجاد رسوباتی در زیر کوتیکول های شفت مو شده، موها را افسرده و بی روح می کنند و با وز کردن مو به ژولیدگی و شکستگی موها منجر می شوند در حالی که استفاده از برگ کاری از این مشکلات جلوگیری و پوست سر و موها را تازه و سالم و با طراوت می کند.

4. برگ کاری منبع غنی ویتامین B است که از ویتامین های ضروری برای موها محسوب شده و کمبود آن در بدن مستقیما با ریزش مو ارتباط دارد. این ویتامین به رشد موهای جدید کمک کرده و موها را قوی و سالم نگه می دارد.

5. با افزایش سن موها شادابی خود را از دست داده و ضعیف می شوند و با کاهش رنگدانه در فولیکول ها رنگ موها کم کم سفید می شود، اگرچه این اتفاق ممکن است به دلایل مختلف در دوران جوانی نیز رخ دهد. خبر خوب این که محتوای ویتامین B موجود در برگ کاری از سفیدی زودرس موها جلوگیری کرده و به زیبایی طولانی مدت آن ها کمک می کند.

6. برگ کاری سرشار از آنتی اکسیدان ها است که به حفظ سلامت مو و پوست سر کمک می کنند.

7. برگ کاری خاصیت ارتجاعی و استحکام کششی موها را بهبود می بخشد. زمانی که موهای آسیب دیده به اندازه کافی تغذیه شده و مرطوب شوند قدرت و درخشش قبلی خود را به دست می آورند. استفاده از برگ کاری به همراه روغن نارگیل برای آب رسانی پوست و تغذیه موهای آسیب دیده مفید است.

8. ویتامین B6 موجود در برگ کاری به عنوان تنظیم کننده هورمون ها عمل کرده و ضمن تقویت ریشه مو سلامت کلی آن ها را نیز بهبود می بخشد.

منبع: stylecraze

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا