فروش اولین توییت جک دورسی

فروش اولین توییت جک دورسی
فروش اولین توییت جک دورسی

اگر از طرفداران پر و پا قرص شبکه اجتماعی توییتر باشید بی تردید درباره جک دورسی (بنیان گذار توییتر) و اولین توییت کوتاه و مشهورش شنیده اید، توییت کوتاهی که دورسی در مارس 2006 و بعد از راه اندازی توییتر به عنوان اولین پست خودش منتشر و با نوشتن “just setting up my twttr” رسما تولد توییتر را به جهانیان اعلام کرد.

چند روزی است که توییت مشهور دورسی بار دیگر در راس اخبار دنیای دیجیتال قرار گرفته و توجه دنیا را به خود جلب کرده است، این توییت قرار است به قیمتی هنگفت از طریق بازار توکن های غیر قابل تعویض (NFT) به فروش برسد!

خبرها حاکی از آن است که جک دورسی مدتی قبل، اولین توییت خود را برای فروش در وب سایت Valuables Cent – که در زمینه فروش توییت ها با NFT فعالیت می کند – به مزایده گذاشته و تا روز شنبه رقم 2.5 میلیون دلار (2.1 میلیون یورو) آخرین پیشنهاد قیمت برای این توییت چند کلمه ای بوده است.

این حرکت جالب دورسی از علاقه او به دنیای بلاک چین حکایت دارد و این رقم هنگفت، بی شک پتانسیل عالی فناوری بلاک چین برای احراز هویت و فروش مجازی اشیا را به رخ می کشد.

پیشنهادات قیمتی ثبت شده نشان می دهد این توییت در دسامبر سال 2020 به مزایده گذاشته شده اما از روز جمعه که دورسی لینک خرید آن را از سایت Valuables Cent در حساب توییترش به اشتراک گذاشت این حراج تاریخی شتاب بیشتری به خود گرفته است.

بالاترین قیمت پیشنهادی تا این لحظه توسط سینا استوی، مدیر عامل کمپانی Bridge Oracle ثبت شده است، ناگفته نماند تا قبل از این پیشنهاد قیمت 2 میلیون دلاری جاستین سان، بنیان گذار کمپانی ترون، پیشتاز بوده است.

حتما این سوال ذهن تان را مشغول کرده که بعد از فروش توییت مشهور دورسی چه بر سر آن خواهد آمد؟!

در پاسخ باید بگوییم خریدار در واقع با خرید این توییت یک گواهی دیجیتال تایید شده توسط دورسی دریافت کرده و رسما مالک توییت خواهد شد اما خوشبختانه حتی پس از فروش، تا زمانی که دورسی در توییتر فعالیت می کند این پست نیز در حساب توییتر او باقی خواهد ماند مگر آن که توییتر و دورسی بخواهند به هر دلیل آن را حذف کنند.

NFT چیست؟

احتمالا با شنیدن اخبار مربوط به فروش توییت دورسی کنجکاو شده اید درباره NFT و ساز و کار آن بیشتر بدانید، این شاید راز حرکت هوشمندانه دورسی باشد که با این ترفند توانست نگاه جهانیان را بیش از پیش به دنیای بلاک چین و قدرت جادویی آن خیره کند!

NFT ها که به نام توکن (رمز) غیر قابل تعویض یا توکن غیر مثلی نیز شناخته شده اند در واقع پرونده های دیجیتالی رمز نگاری شده هستند که به عنوان امضای دیجیتال برای تایید مالکیت شخصی رسانه های آنلاین عمل می کنند.

به گفته سایت Valuables Cent خرید یک توییت، مستلزم خرید یک گواهی دیجیتال خاص برای آن می باشد. این گواهی، مدرک منحصر به فردی است که توسط سازنده توییت امضا و تایید می شود و تنها یک نسخه از آن برای رسانه مورد نظر صادر می شود که نشان می دهد خریدار بعد از خرید، برای همیشه مالک آن خواهد بود.

این ایده دیجیتالی به خصوص طی ماه های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده و تاکنون خریدهای متعدد بر اساس آن انجام شده است که از جمله آن ها می توان به مزایده ماه فوریه در خانه حراج کریستی (کریستیز) اشاره کرد که طی آن یک اثر هنری کاملا دیجیتالی به فروش رسید.

منبع: dw

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا