چگونه در ایام کرونا با فال حافظ سرگرم شویم؟

فال حافظ برای کرونا
فال حافظ اورجینال

😍 برای گرفتن فال حافظ بر روی دکمه زیر کلیک فرمایید.

فال حافظ

مدت ها است از شیوع کرونا در ایران و سراسر جهان می گذرد، اگرچه به تازگی خبرهای خوبی درباره واکسن این بیماری شنیده ایم اما به نظر می رسد طی ماه های آینده همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از شست و شوی منظم دست ها، رعایت فواصل اجتماعی و عدم حضور در اماکن عمومی بهترین راه پیشگیری از ابتلا می باشد.

در این روزهای کرونایی همه ما برای حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان مجبور هستیم مدت زمان بیشتری را در خانه بگذرانیم، کنار آمدن با این شرایط به خصوص برای افرادی که در گذشته زمان زیادی از اوقات خود را در خارج از منزل می گذراندند سخت بوده و ممکن است دچار خستگی، کسالت و افسردگی شوند.

روی آوردن به سرگرمی های فرح بخش و پر کردن اوقات فراغت یکی از بهترین کارهایی است که به بهبود روحیه در این دوران کمک خواهد کرد. در ادامه به برخی از این سرگرمی ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین سرگرمی ها برای روزهایی کرونایی

1. شعر و فال حافظ برای کرونا

ایام کرونا فرصت بسیار خوبی برای مطالعه اشعار شاعران بزرگ و همچنین علاقه مند کردن فرزندان به ادبیات ایران زمین می باشد.

همان طور که می دانید اجداد ما در گذشته اغلب شب ها به شعر خوانی و شاهنامه خوانی می پرداختند و اشعار حافظ را مرور می کردند، به همین دلیل بسیاری از بچه های آن دوران با ادبیات ایران تا حد زیادی آشنایی داشتند و حتی اشعار زیادی را حفظ می کردند.

امروزه به دلیل مشغله کاری والدین و تغییر سبک زندگی بسیاری از خانواده ها، بچه ها از چنین برنامه های سالم و مفیدی محروم هستند. توصیه می شود از این به بعد هر شب زمانی را به خواندن داستان های شاهنامه و گرفتن فال حافظ در حضور بچه ها بگذرانید.

2. بازی های خانوادگی

بازی های گروهی با اعضای خانواده می تواند تاثیر خوبی در حفظ روحیه شما و اعضای خانواده تان داشته باشد. برای این منظور می توانید بازی ها و سرگرمی های ساده ای همچون اسم فامیل، منچ یا بازی های پیچیده تر مانند کلمات پانتومیم، جرات یا حقیقت، طرح چیستان و غیره را امتحان کنید.

مزیت این بازی ها این است که همه گروه های سنی را سرگرم می کنند.

3. آشپزی

آشپزی یکی از کارهایی است که اکثر خانم های ایرانی به آن علاقه دارند اما شاید مشغله های مختلف مانع از این شود که به آن به عنوان یک سرگرمی و نه صرفا یک وظیفه نگاه کنند.

اگر عاشق آشپزی هستید ایام کرونا فرصت خوبی است تا غذاهای جدیدی که تا به حال درست نکرده اید را امتحان کنید، حتی می توانید غذاهای فرهنگ یا کشور خاصی را یاد گرفته و در آن حرفه ای شوید. به علاوه با مشارکت بچه ها در آماده سازی مواد غذایی نه تنها خودتان بلکه اعضای خانواده روحیه بهتری پیدا خواهند کرد.

برای این منظور می توانید از برنامه های آشپزی تلویزیون، آموزش های آشپزی آنلاین در اینترنت یا بهترین کتاب های در این زمینه کمک بگیرید.

4. یادگیری

بسیاری از ما علایق و استعدادهایی داریم که به دلایل مختلف به خصوص عدم وقت کافی در طول روز، نتوانسته این به آن ها بپردازیم، بدون شک روزهای کرونایی اوقات فراغت بیشتری ایجاد کرده که باید از آن به بهترین شکل ممکن در مسیر پرورش استعدادهای خود استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید یادگیری هنر مانند نقاشی، خوشنویسی، عکاسی یا نوازندگی را شروع کنید، در کلاس های آنلاین رشته خاص شرکت کنید، زبان جدید یاد بگیرید یا درباره موضوع خاصی که به آن علاقه دارید به تحقیق بپردازید.

5. باغبانی 

اگر به باغبانی علاقه دارید می توانید از باغچه کوچکی در حیاط منزل خود یا فضاهای اضافی داخل منزل برای درست کردن باغچه سبزیجات استفاده کنید، مطمئن باشید کودکان شما نیز از کارهایی که با گل و کندن خاک ارتباط داشته باشند لذت زیادی خواهند برد.

به علاوه در دوران کرونا که خرید سبزیجات از فروشگاه ها با استرس زیادی همراه است، داشتن باغچه شخصی راهی عالی برای کاهش خرید مواد غذایی همچون سبزیجات از خارج از منزل می باشد.

6. اوقات فراغت مجازی با دوستان

اگرچه رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران کرونا اهمیت زیادی دارد اما این مسئله نباید شما را از روابط اجتماعی محروم کرده و به انزوا بکشاند.

برای این منظور می توانید به صورت مجازی با دوستان و افراد فامیل در ارتباط باشید و با گفتگوهای گروهی یا چت های تصویری در شبکه های اجتماعی ساعات خوشی را با هم گذرانده و از حال و احوال هم جویا شوید.

7. تغییر دکوراسیون منزل

اگر مدت هاست به فکر تغییر دکوراسیون خانه خود هستید اما هر بار به دلایل مختلف امکانش فراهم نشده، توصیه می کنیم از این روزها نهایت استفاده را برای این منظور ببرید و دستی به سر و روی خانه خود بکشید.

برای سرگرم شدن بچه ها می توانید از کمک آن ها نیز تا حد امکان استفاده کنید.

8. کارهای دستی

کارهای دستی یکی از بهترین راه ها برای سرگرم شدن در این روزها است. بافتنی، قلاب بافی و نمد دوزی همگی برای این منظور مناسب هستند، همچنین می توانید از ایده های جدید اینترنتی نیز بهره ببرید.

اگرچه این کار در ابتدا حکم سرگرمی دارد اما ممکن است بعد از مدتی در آن مهارت کافی پیدا کرده و بتوانید کارهای دستی خود را در شبکه های اجتماعی به فروش بگذارید.

علاوه بر موارد ذکر شده، تماشای بهترین فیلم های تاریخ سینما و مطالعه بهترین کتاب های دنیای ادبیات برای افرادی که تا به حال فرصت کافی برای این موارد نداشته اند جذاب و لذت بخش خواهد بود.

منبع: clickorlando

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا