فال حافظ روز سه شنبه با تفسیر دقیق (امروز و فردا)

فال حافظ امروز و فردا روز سه شنبه
فال حافظ امروز و فردا روز سه شنبه

⭐️ برای مشاهده فال حافظ روز سه شنبه روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ آنلاین

چگونه ای سه شنبه ای پر انرژی را شروع کنیم؟

سه شنبه ای دیگر از راه رسیده است. روز پر فروغی که از تو می خواهد صبحگاهت را با تفال زدن به دیوان حافظ و مرور کردن غزلی زیبا متبرک کنی و در همان حال و هوا، تمام روزت را به نور امید و توکل و آرزوهای خوب روشنی ببخشی. دیوان حافظ منتظر توست …

دوست عزیز! هر صبح که بیدار می شوی چه حس و حالی داری؟ آیا از انرژی، سرشار هستی و خودت را برای یک روز پر تلاش و موفق آماده می کنی یا نه! به زمین و زمان غرولند می کنی و نا امیدانه سعی می کنی دقایقی بیشتر در رختخواب بمانی؟!

جزو کدام دسته افراد هستی؟ افرادی که هر صبح با شنیدن صدای ساعت فورا از رختخواب بیرون زده و در دل شان یا با صدای بلند فریاد می زنند “یه روز عالی دیگه شروع شده” یا از آن دسته افرادی که محکم بر سر ساعت کوبیده، دکمه چرت زدن را فشار می دهند و ملحفه را با خشم روی سر می کشند.

حقیقت این است که حالت اول برای بسیاری از ما به یک رویا و ایده آلی تبدیل شده که گمان می کنیم هرگز نمی توانیم به آن دست پیدا کنیم. پس به احتمال زیاد پاسخ تو نیز حالت دوم است، مانند میلیون ها نفر دیگر در این کره خاکی!

اگر بیدار شدن اول صبح با انرژی بالا برای تو نیز به یک آرزو تبدیل شده، باید بدانی این مسئله نه تنها یک آرزوی محال نیست بلکه به راحتی و با رعایت چند نکته ساده می تواند محقق شود.

کافیست به هشت نکته ای که در ادامه ذکر خواهیم کرد توجه کنی تا هر روز صبح با روحیه عالی از خواب بیدار شده و به خورشید درخشان سلام بگویی!

چگونه صبح ها با انرژی بالا از خواب بیدار شویم؟

1. به توصیه های مربوط به قبل از خواب توجه کن

برای این که سرحال از خواب بیدار شوی لازم است خواب شبانه راحتی داشته باشی، پس چه بهتر که:

  • هرگز بعد از شام کافئین مصرف نکنی زیرا این ماده محرک می تواند باعث بی خوابی شده و تو را تا پاسی از شب بیدار نگه دارد
  • از خنک بودن هوای اتاق مطمئن شوی چرا که کاهش دما تا حد مطلوب به بدن می گوید زمان خواب رسیده است
  • حوالی ساعت خوابیدن ورزش نکنی زیرا فعالیت های فیزیکی تنها باعث تحریک بدن شده و تو را بی خواب تر می کنند
  • یک ساعت قبل از خواب سراغ کامپیوتر و هر صفحه نمایش دیگری نروی زیرا نور باعث می شود مغز به اشتباه بیفتد و با گمان این که هنوز روز است تو را تا نیمه شب بیدار نگه دارد

2. همواره در یک ساعت خاص بیدار شو، حتی آخر هفته ها!

صرف نظر از این که شب قبل چقدر خوب خوابیده ای یا چه زمانی به خواب رفته ای، سعی کن حتما هر صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوی زیرا ریتم شبانه روزی بدن (فرایند بیولوژیکی که چرخه خواب و بیداری را به حرکت در می آورد) برای عملکرد درست خود به ثبات نیاز دارد.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، همه آدم ها به هشت ساعت خواب شبانه نیاز ندارند، بلکه برخی با زمان بیشتر و برخی با زمان کمتر راحت هستند. اگر زمان بیدار شدن خود را مشخص کنی، بدن سعی می کند در زمان مناسب به خواب برود تا بتواند به اندازه ای که واقعا نیاز دارد استراحت کند.

فراموش نکن داشتن یک روال کلی در این زمینه کمک می کند تا خواب با کیفیتی داشته باشی و صبح ها با انرژی بیشتر بیدار شوی.

3. فشردن دکمه چرت ساعت ممنوع!

زنگ ساعت خود را درست بر روی ساعتی تنظیم کن که باید از رختخواب بیرون بیایی و به آن ساعت پایبند باش.

این که مدام دکمه چرت ساعت را فشار دهی باعث می شود خواب پراکنده و نا منظمی داشته باشی و خسته تر از لحظه ای که به خواب رفته ای از خواب بیدار شوی که این حالت می تواند فاجعه ای برای شروع روزت محسوب شود.

اگر نگران این هستی که ناخودآگاه ساعت را خاموش کنی و خواب بمانی، بهتر است آن را جایی قرار دهی که به راحتی نتوانی خاموش کنی.

4. به محض بیدار شدن آب بنوش

بدن ما در خواب و طی فرایند تنفس مقدار زیادی مایعات از دست می دهد و متاسفانه کم آبی بدن می تواند به سستی و خواب آلودگی صبحگاهی دامن بزند.

به همین دلیل است که می گویند نوشیدن مقداری آب بلافاصله بعد از بیدار شدن به هوشیار شدن ذهن کمک زیادی می کند.

البته نیاز نیست مقدار فراوان آب بنوشی بلکه نوشیدن تنها در حد رفع تشنگی کافی است.

5. فضا را روشن کنید

می گویند نور نشانه اصلی تاثیر گذار روی ریتم شبانه روزی بدن است و ژن هایی که ساعت درونی بدن را کنترل می کنند روشن یا خاموش می کند.

بنابراین توصیه می شود به محض این که از خواب بیدار می شوی اتاق را روشن کنی. اگر اتاقت از نور طبیعی برخوردار است که چه بهتر اما اگر این طور نیست و نور آفتاب به تدریج و با طلوع خورشید آن را روشن نمی کند می توانی از یک لایت باکس استفاده کنی که سپیده دم را برای مغزت شبیه سازی کند.

اگر چنین وسیله ای در دسترس نداری می توانی از یک چراغ ساده استفاده کنی.

6. تنفس یوگا را امتحان کن

به نظر می رسد تنفس یوگا تاثیر مثبت فوق العاده ای روی افزایش انرژی ذهنی و جسمی و همچنین بهتر شدن خلق و خو دارد.

این نوع تنفس به روش های مختلف انجام می شود اما متداول ترین شکل آن به این صورت است که ابتدا از طریق بینی نفس عمیق کشیده و شکم را از هوا پر می کنی، دقیقا مانند بادکنکی که در حال باد شدن است. سپس به آرامی و به طور کامل هوا را از طریق بینی از بدن خارج می کنی.

بهتر است هر صبح شش تا ده تنفس یوگا انجام دهی.

7. هر صبح ورزش کن

می گویند بهترین زمان ورزش کردن درست زمانی است که از خواب بیدار می شوی زیرا باعث می شود بدن عادت کند تا صبح ها به طور خود به خود سرعت خود را افزایش دهد.

کافیست مدتی به یک روال ورزشی اول صبح پایبند باشی تا خیلی زود اثرات شگفت انگیز آن روی افزایش انرژی و بهبود روحیه ات را حس کنی.

دقت کن از ورزش های سخت برای این منظور استفاده نکنی. مثلا تمرینات یوگا، چی کونگ یا تای چی ملایم برای شروع کار بدن و مغز عالی هستند.

بهترین مدت زمان نیز بیست دقیقه است اما با 5 دقیقه ورزش شدید نیز می توانی همان بازدهی را داشته باشی.

8. صبحانه سرشار از پروتئین مصرف کن

آیا می دانستی پروتئین بدن هنگام صبح به دوپامین تبدیل می شود که به افزایش انرژی کمک زیادی می کند؟

پس بهتر است برای صبحانه به لوبیا، نخود، تخم مرغ، محصولات سویای فراوری شده، آجیل ها و دانه ها جواب مثبت دهی و حواست باشد مصرف کربوهیدرات ها مانند نان و غلات و مواد غذایی فراوری شده با مقدار زیادی شکر افزودنی باعث تنبلی و کرختی می شود و تو هرگز این را نمی خواهی!

در ادامه : فال حافظ روز چهارشنبه با تفسیر دقیق

منبع: businessinsider

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا