این 4 غذای محبوب فست فودی را به سادگی در خانه تهیه کنید!

غذای محبوب فست فودی

ما ایرانی‌ها معمولاً غذاهای اصلی برای پذیرایی در روز مهمانی را با وسواس خاصی انتخاب می‌کنیم. اکثر این غذاها از همان لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی انتخاب می‌شوند. غذاهایی که همگی طعمی آشنا دارند و از سال‌ها پیش توسط مادربزرگمان برای پذیرایی از مهمانان طبخ می‌شد.

آیا شما تا به حال تجربه میزبانی با غذاهای گیاهی، غذاهای بین‌المللی یا غذاهای فست فودی را داشته‌اید؟ آیا به نظر شما پیشنهاد طعم‌های جدید در روز میهمانی سنت‌شکنی‌ست؟ از آنجایی که هدف ما از این وسواس و دقت در انتخاب غذا چیزی جز رضایت قلبی مهمان‌ها نیست، به نظر شما نباید این روزها که ذائقه مردم تا حدود زیادی به سمت غذاهای فست فودی کشیده شده است، لیست اولویت بندی شده در مورد غذاهای منتخب مهمانی را کمی تغییر دهیم؟

این روزها که  لذت بردن از طعم‌های جدید غذاهای فست فودی به یکی از تفریحات رایج میان مردم تبدیل شده است، تعداد زیادی به دنبال دستورغذاهای فست فودی می‌گردند تا همان طعم‌ها را با هزینه کمتر و البته کیفیت بالاتر در خانه امتحان کنند.

خیلی از ما تصور می‌کنیم که ناهار یا شام یک مهمانی باید طبق قواعد پذیرایی ایرانی پلو و خورشت یا چلوکباب باشد، در چنین شرایطی اگر خیلی دنبال ایجاد تنوع باشیم نهایتاً به دنبال دستور تهیه ماهی و مرغ شکم پر می‌گردیم؛ اما شما حس نمی‌کنید که دورهمی های دوستانه و جمع‌های خانوادگی شما شور و نشاط یک آشپزی دست جمعی را کم دارد؟

در این مقاله قرار است دستور تهیه 4 غذای محبوب فست فودی را به شما آموزش دهیم تا پس از این در جمع‌های خانوادگی و دوستانه لذت آماده کردن فست فود خانگی را با هم سهیم شوید.

همبرگر محبوب‌ترین غذای فست فودی برای پذیرایی از مهمان

اگر قرار باشد محبوب‌ترین غذای فست فودی، یا بهتر است بگوییم محبوب‌ترین ساندویچ را برای مهمانان خود آماده کنید انتخاب شما چیست؟ اگر نظر ما را بپرسید می‌گوییم همبرگر رستورانی محبوب‌ترین ساندویچ فست فودی است که حسابی با ذائقه ما ایرانی‌ها جور درمی‌آید، طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و می‌توان آن را دسته‌جمعی آماده کرد. کافیست چند نکته را در مورد پخت این غذا رعایت کنید تا در نهایت یک همبرگر رستورانی خوش‌طعم داشته باشید.

مواد لازم

  • گوشت چرخ‌کرده گوساله ۶۰۰ گرم
  • پیاز ریز شده ۲ عدد متوسط
  • پودر نان خشک یک‌چهارم لیوان (برای تهیه پودر نان خشک می‌توانید یک نان باگت را خشک کرده و آسیاب کنید و یا به جای آن از پودر سوخاری استفاده کنید.)
  • سیر رنده شده ۲ حبه
  • نمک یک ‌دوم قاشق چای‌خوری
  • ادویه همبرگر رستورانی یک قاشق چای‌خوری
  • نان باگت گرد ۶ عدد
  • سس مایونز یک‌چهارم لیوان
  • سس کچاپ یک‌چهارم لیوان
  • گوجه‌فرنگی حلقه‌ شده به میزان دلخواه
  • پیاز بنفش یا سفید حلقه شده به میزان دلخواه
  • برگ کاهو به میزان دلخواه

طرز تهیه همبرگر

  1. برای تهیه همبرگر به شیوه رستورانی باید از گوشت گوساله استفاده کنید؛ اما اگر طعم گوشت گوسفند را می‌پسندید و دلتان می‌خواهد همبرگر چرب تری داشته باشید می‌توانید یک سوم از مقدار گوشت را با گوشت چرخ‌کرده گوسفندی جایگزین کنید.
  2. برای شروع باید مایه همبرگر را آماده کنید. گوشت چرخ‌کرده را خوب ورز دهید و سپس با پیاز آب گرفته شده، پودر نان خشک، سیر رنده شده و ادویه همبرگر مخلوط کنید.
  3. مایه همبرگر باید به خوبی ورز داده شود؛ پس خودتان را برای بیست دقیقه ورز دادن و یا صد مرتبه کوبیدن گوشت بر روی تخته کار آماده کنید. آن‌قدر ورز دهید تا مایه کاملاً یکدستی ایجاد شود. در آخر نمک را اضافه کنید و مجدد برای پنج دقیقه ورز دهید تا نمک به خوبی مخلوط شود.
  4. بهتر است مایه همبرگر را برای 20 دقیقه داخل یخچال استراحت دهید؛ اما اگر وقت ندارید ، مایه همبرگر را به شش قسمت مساوی تقسیم کرده و هرکدام را به صورت گرد پهن کنید. پهنای هر قسمت باید حدود ۱۲ سانتی‌متر و ضخامت هرکدام باید حدود ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر باشد.
  5. یک تابه یا دستگاه گریل را گرم کنید و دو طرف همبرگرها را روی شعله ملایم به مدت ۷ تا ۸ دقیقه گریل کنید.
  6. برای اینکه همبرگر شما کاملاً شبیه به ساندویچ برگر رستورانی شود کافیست دو طرف نان‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه گریل کنید. کاهو، پیاز، گوجه‌فرنگی و سس‌های خود را لایه لایه به همراه همبرگر در میان نان‌ها بچینید.
  7. ساندویچ همبرگر رستورانی شما آماده است، آن را با سس‌های مورد علاقه و نوشیدنی خنک برای مهمانانتان سرو کنید. اگر می‌خواهید ساندویچ شما به عنوان وعده اصلی کمی سنگین‌تر شود بهتر است یک سس پنیر چدار هم آماده کنید. نوش جان.

مرغ سوخاری غذایی محبوب برای کسانی که با گوشت قرمز میانه خوبی ندارند!

اگر مهمانان شما علاقه‌مند به فست فود هستند و انتخابتان برای وعده ناهار یا شام روز مهمانی گوشت مرغ است، این بار به جای زرشک پلو با مرغ و یا دستور مرغ شکم پر به سراغ طرز تهیه مرغ سوخاری بروید، مرغ سوخاری غذایی همه‌پسند، سریع، آسان و خوشمزه است که به راحتی در خانه آماده می‌شود.

این بهترین دستور غذا برای زمان‌هایی است که عجله دارید یا مهمان سر زده به خانه‌تان آمده است. در چنین شرایطی می‌توانید تنها با سه ماده اولیه شامل مرغ، تخم‌مرغ و آرد سوخاری طعم دار شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک وعده مرغ سوخاری خوشمزه تهیه کنید. مرغ سوخاری در کنار سیب‌زمینی سرخ‌کرده و قارچ سوخاری یک وعده کامل و جذاب برای پذیرایی از کسانی است که عاشق طعم‌های فست فودی هستند.

مواد لازم

  • ران مرغ ۴ تکه
  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • آرد سوخاری ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • نمک یک دوم قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه به مقدار دلخواه
  • پودر سیر یک دوم قاشق غذاخوری
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه

اگر اهل آشپزی هستید، حتماً میدانید که برای پخت هر نوع غذای فست فودی روش‌های مختلفی وجود دارد، مرغ سوخاری هم از این قاعده مستثنا نیست. شما می‌توانید برای تهیه مرغ سوخاری از دستورهای مختلفی استفاده کنید که هر کدام از این دستورها در جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند. در بعضی دستورهای سوخاری از تخم‌مرغ استفاده نمی‌شود، بعضی‌ها پیش از سوخاری کردن مرغ را می‌پزند و در بعضی موارد نیاز به پخت مرغ نیست، ادویه‌ها در دستورهای مختلف متفاوت هستند و همه‌ی این مسائل می‌تواند طعم غذای شما را تغییر دهد. ما در ادامه یکی از معمول‌ترین دستورها در طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی را برایتان نوشته‌ایم تا به بهترین شکل از مهمانان خود پذیرایی کنید.

  1. برای تهیه مرغ سوخاری طبق این دستور باید پیش از سوخاری کردن تکه‌های مرغ را به همراه یک عدد پیاز و مقداری نمک نیم‌پز کنید. به این مسئله دقت داشته باشید که مرغ‌ها نباید برای مدت زمان طولانی بپزند و خیلی نرم شوند. نیمی از مدت زمان پخت را برای سوخاری شدن نگه دارید تا بافت مرغ سوخاری شما خیلی نرم و شل نشود. اگر در این مرحله مرغ بیش از حد بپزد نتیجه کار شما یک مرغ سوخاری وا‌رفته خواهد بود. اگر مرغ‌ها یخ‌زده هستند آن‌ها را برای 30 دقیقه و در غیر این صورت به مدت 20 دقیقه بر روی حرارت ملایم بپزید. پس از اتمام زمان پخت مرغ‌ها را از آب خارج کرده و اجازه بدهید کاملاً سرد شوند.
  2. تخم‌مرغ را داخل کاسه‌ای ریخته و هم بزنید تا سفیده و زرده تخم‌مرغ یکدست شود. استفاده از زرده تخم‌مرغ به تنهایی کافی نیست؛ چرا که مخلوط زده و سفیده تخم‌مرغ می‌تواند باعث انسجام آرد سوخاری بر روی تکه‌های مرغ شود.
  3. استفاده از ادویه‌ها در طرز تهیه مرغ سوخاری به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید با کم و زیاد کردن مقدار فلفل و پودر سیر، طعم دلخواه خود را برای تهیه مرغ سوخاری ایجاد کنید. استفاده از مقداری سبزیجات معطر می‌تواند طعم جذابی به مرغ سوخاری بدهد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک‌بار امتحان کنید. در این مرحله باید آرد سفید، پودر سیر، ادویه‌های دلخواه، نمک و سبزیجات معطر دلخواه را با هم مخلوط کرده و داخل ظرفی بریزید که آغشته کردن تکه‌های مرغ به آرد راحت باشد.
  4. در مرحله بعد تکه‌های مرغ پخته و سرد شده را یکی یکی داخل آرد بغلتانید. وقتی تمام قسمت‌های آن به آرد و ادویه‌ها آغشته شد آن را به تخم‌مرغ آغشته کنید و برای لایه نهایی مرغ را به خوبی در آرد سوخاری بغلتانید، مطمئن شوید آرد سوخاری تمام سطح تکه مرغ را بپوشاند.
  5. وقتی تمام تکه‌های مرغ را به آرد، تخم‌مرغ و آرد سوخاری آغشته کردید، نوبت به سرخ کردن آن می‌رسد. داخل تابه یا دستگاه سرخ‌کن روغن بریزید و اجازه بدهید خوب داغ شود. مقدار روغن باید حدود دو سوم ظرف شما را تشکیل دهد به شکلی که روی تکه‌های مرغ را بگیرد. فراموش نکنید روغن هرچه بیشتر داغ شود، کمتر جذب تکه‌های مرغ می‌شود؛ پس زمان کافی را به داغ شدن روغن اختصاص بدهید. البته روغن باید روی حرارت ملایم داغ شود نه روی حرارت زیاد، در این صورت روغن شما می‌سوزد!
  6. تکه‌های مرغ را داخل تابه یا سرخ‌کن بیندازید و با حرارت زیاد سرخ کنید. حواستان باشد که در این مرحله به هیچ عنوان درب تابه یا سرخ‌کن را نبندید، این کار باعث کف کردن تخم‌مرغ و افت کیفیت مرغ سوخاری شما می‌شود.ا

غذای محبوب فست فودی

اگر دستور قارچ سوخاری را بلد نیستید، این بخش را بخوانید:

مواد لازم برای قارچ سوخاری

  • قارچ ۵۰۰ گرم
  • تخم‌مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید یا آرد گندم به مقدار لازم
  • پودر سوخاری به مقدار لازم
  • روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
  • پودر سیر در صورت تمایل

طرز تهیه

  1. طرز تهیه قارچ سوخاری تقریباً شبیه به مرغ سوخاری است. اگر دوست دارید سفره کامل‌تری برای مهمانانتان آماده کنید، حضور قارچ سوخاری بر سر سفره ضروری است. برای این کار ابتدا قارچ‌ها را با دستمال نم‌دار تمیز کنید و یا اگر حس می‌کنید با دستمال تمیز نمی‌شوند، پوست رویی قارچ را با چاقو به راحتی جدا کنید. برای تهیه قارچ سوخاری به هیچ عنوان قارچ‌ها را نشویید. آب به راحتی وارد بافت قارچ می‌شود و در نتیجه این کار بافت قارچ سوخاری شما را بیش از اندازه نرم و آبدار می‌کند.
  2. پس از تمیز کردن قارچ‌ها، تخم‌مرغ را در ظرفی شکسته و به مقدار کافی نمک، فلفل، پودر سیر و زردچوبه اضافه کنید. می‌توانید از یک قاشق شیر هم در این ترکیب استفاده کنید. مخلوط تخم‌مرغ و ادویه را به خوبی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.
  3. در ظرف دیگری آرد سفید یا آرد گندم را با مقدار مناسبی از ادویه‌های مورد علاقه خود مخلوط کرده و کنار بگذارید.
  4. آرد سوخاری را هم در ظرفی گود بریزید و کنار دستتان قرار دهید.
  5. قارچ‌ها را یکی‌یکی داخل تخم‌مرغ بغلتانید، سپس در ظرف آرد زده و مجدد به تخم‌مرغ آغشته کنید. بعد از اینکه قارچ‌ها را برای بار دوم به تخم‌مرغ آغشته کردید در ظرف آرد سوخاری به خوبی بغلتانید. این مراحل را به همین ترتیب را برای تمام قارچ‌ها انجام دهید.
  6. یک ظرف گود انتخاب کرده و روغن مخصوص سرخ‌کردنی را درون آن بریزید. ظرف را روی گاز بگذارید تا روغن با حرارت ملایم حسابی داغ شود. مراقب باشید روغن نسوزد که نتیجه سوخاری کردن قارچ با روغن سوخته بسیار بی کیفیت و بد طعم خواهد بود.
  7. پس از داغ شدن روغن، قارچ‌ها را درون ظرف بیندازید تا با حرارت بالا طلایی شوند. قارچ سوخاری شما آماده است.

پیتزا رست بیف پرطرفدارترین پیتزا از نظر ایرانی‌ها

نوبتی هم باشد نوبت پیتزا رست بیف است. پیتزا رست بیف چیست؟ در منو فست فودی‌ها جز ساندویچ و سوخاری بخشی هم به پیتزاها اختصاص داده می‌شود که در لیست محبوب‌ترین غذاهای فست فودی قرار دارند. همان‌طور که میدانید پیتزا انواع بسیار مختلفی دارد؛ اما نزد ایرانی‌ها نوع رست بیف آن بسیار پرطرفدار است. رست بیف یکی از سالم‌ترین و ساده‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید؛ اما رست بیف دقیقاً چیست؟

رست بیف یا گوشت رشته شده یک غذای خوشمزه انگلیسی است که آن را به تنهایی، بر روی پیتزا یا به شکل ساندویچ سرو می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که پیتزا رست بیف چطور آماده می‌شود، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم

  • گوشت گوساله ۳۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • پنیر پیتزا به میزان لازم
  • خمیر پیتزا
  • نمک و فلفل سیاه، پودر سیر، کاری، رزماری، آویشن به مقدار لازم

غذای محبوب فست فودی

طرز تهیه گوشت رست بیف

  1. برای تهیه گوشت رست بیف گوشت گوساله را به خوبی شسته و به قطعات کوچکی تقسیم کنید. گوشت را بدون هیچ افزودنی در روغن تفت دهید. وقتی گوشت‌ به خوبی سرخ شد، درب قابلمه را ببندید تا اصطلاحاً گوشت آب بیندازد.
  2. یک عدد پیاز خلالی شده را به گوشت اضافه کنید و پس از نرم شدن پیازها ادویه‌ را به گوشت اضافه کنید پودر پیاز، رزماری، آویشن، فلفل سیاه، کاری و پودر سیر بهترین ادویه‌ها برای اضافه کردن به گوشت هستند، خصوصاً اگر قرار باشد با آن پیتزا بپزید.
  3. وقتی عطر ادویه بلند شد مقداری آب جوش داخل گوشت ریخته و اجازه دهید گوشت به مدت یک ساعت با درب بسته به خوبی بپزد. پس از پایان مدت زمان پخت اجازه دهید تکه‌های گوشت کمی سرد شوند. حالا به کمک دو چنگال یا با دستتان گوشت‌های پخته شده را ریش‌ریش کنید.
  4. خمیر پیتزای آماده یا نان نیمه آماده پیتزا کارتان را حسابی راحت می‌کند، اگر از خمیر پیتزا آماده استفاده می‌کنید، روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را به قطر دلخواهتان روی سینی فر باز کنید. خمیر آماده نیازی به استراحت ندارد.
  5. فر را باید از قبل به مدت ده دقیقه با دمای ۲۲۰ درجه گرم کنید. پیتزا را به مدت یک ربع داخل فر قرار دهید. در آخر می‌توانید برای چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی پیتزای شما کمی برشته و طلایی شود.
  6. روی خمیرها را با یک لایه سس کچاپ بپوشانید. یکی لایه پنیر پیتزا رنده شده روی خمیر ریخته و سپس رست بیف‌ها را به همراه قارچ‌های ورقه شده روی پنیر بریزید. یک لایه نازک دیگر از پنیر پیتزا را روی گوشت‌ها بریزید و بعد آن را داخل فر قرار دهید. می‌توانید از حلقه‌های زیتون و گوجه گیلاسی برای تزئین روی پیتزا رست بیف استفاده کنید.

چطور خمیر پیتزا رست بیف را در خانه آماده کنیم؟

اگر بخواهید خیلی حرفه‌ای پیتزا رست بیف بپزید و حسابی در کنار جمع دوستان یا خانواده سرگرم آماده کردن غذا باشید بهتر است از خمیر خانگی استفاده کنید. طرز تهیه این خمیر اصلاً سخت نیست فقط باید از دو ساعت زودتر برای تهیه آن دست به کار شوید. مواد اولیه برای آماده کردن خمیر پیتزای خانگی هم اصلاً گران یا عجیب نیست، همه مواد اولیه جز خمیرمایه در خانه ایرانی‌ها پیدا می‌شود، خمیرمایه فوری هم می‌توان از سوپرمارکت‌های بزرگ، لوازم قنادی فروشی‌ها و نانوایی‌ها تهیه کرد.

مواد لازم

  • آرد ۳ پیمانه
  • تخم‌مرغ ۱ عدد
  • خمیرمایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ولرم ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا رست بیف

  1. برای تهیه خمیر پیتزا رست بیف در خانه ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید تا دمای آن به حدی برسد که اگر انگشت کوچکتان را داخل شیر بزنید گرمای آن را حس کنید اما دستتان نسوزد. حالا ۱ قاشق از شکر دستور را درون شیر حل کنید و سپس خمیرمایه را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید و روی ظرف را بپوشانید. آن را در محیطی گرم و تاریک مانند کابینت و یا داخل فر خاموش قرار دهید تا خمیرمایه عمل بیاید.
  2. بعد از ده دقیقه که خمیرمایه شما پف کرد و اصطلاحاً عمل آمد آن را به همراه روغن، تخم‌مرغ، باقی شکر و نمک داخل کاسه‌ای بزرگ‌تر ریخته و حسابی مخلوط کنید.
  3. حالا آرد را در سه مرحله به موادتان اضافه کنید. بهتر است آرد را در حال الک کردن به مواد اضافه کنید. با این کار خمیر باکیفیت‌تری برای پخت پیتزا رست بیف دارید.
  4. زمانی که دیگر احساس کردید هم زدن خمیر با قاشق امکان ندارد با دست شروع به ورز دادن خمیر کنید. هر چند دقیقه یک‌بار صفحه کار را کمی آرد پاشی کنید و به ورز دادن خمیر ادامه دهید. حدود ۸ دقیقه برای ورز دادن کافی است و پس از آن خمیر به آن لطافت موردنظرمان می‌رسد.
  5. خمیر را داخل کاسه‌ای که کمی چرب شده قرار دهید و روی آن را ابتدا با سلفون و بعد با یک پارچه تمیز بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در جایی گرم استراحت دهید.
  6. بهتر است این مراحل را زمانی که منتظر پخت اولیه گوشت هستید انجام دهید تا خمیر پیتزا و رست بیف‌تان هم‌زمان باهم آماده شوند.

حالا که فهمیدید پیتزا رست بیف چیست و چطور در خانه آماده می‌شود، حتماً یک روز تعطیل را برای پخت دسته‌جمعی این غذای لذیذ فست فودی وقت بگذارید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا