10 عادت مهم افراد کاریزماتیک، که شما هم می توانید داشته باشید!

عادت افراد کاریزماتیک
چگونه فردی کاریزماتیک شویم؟

گاهی اوقات متعجب می شدم از اینکه چطور یک نفر به نظر می رسد که همه چیز دارد! افرادی را می دیدم که هم در برقراری ارتباط عالی هستند، هم انرژی بخش و انگیزه بخش به دیگرانند.

«کاریزما» چیزی است که شاید تعریفش کار سختی باشد اما برخی افراد از آن برخوردارند. اگر با آن آشنایی بیش تری پیدا کنید، ممکن است اثر خود را از دست بدهد!

با این حال، برخی افراد به طور برجسته ای کاریزماتیک هستند. این افراد روابط خوب را برای خود گسترش می دهند و آن ها را حفظ می کنند، و به طور مداوم، بر اطرافیان خود تأثیر مثبت می گذارند و باعث می شوند آن ها احساس بهتری نسبت به خودشان پیدا کنند. از این رو، همه دوست دارند دور و بر آن ها باشند!

کاریزما، شانس شما را برای موفقیت در تمامی جنبه های زندگی، بالا می برد. علم، مدت هاست مجذوب مفهوم کاریزما شده و ثابت کرده است که کاریزما، خصوصیتی است که هر کسی می تواند در خود توسعه دهد؛ نه این که فقط ذاتی باشد.

با بررسی ویژگی های افراد کاریزماتیک، خود ما هم می توانیم به فردی کاریزماتیک تبدیل شویم.

بر اساس گفته پروفسور رونالد ریجیو که استاد علم رهبری و روانشناسی سازمانی در دانشگاه مک کنا در کلارمونت، کاریزما دارای سه مشخصه است:

  • بیانگری: مهارت در شروع مکالمات به صورت خودجوش، و انتقال آسان احساسات.
  • کنترل: توانایی در وفق دادن شخصیت خود با روحیه و آرایش گروه اجتماعی.
  • حساسیت: موهبت شنونده بودن

در اینجا به 10 ویژگی رایج در میان افراد کاریزماتیک می پردازیم.

1. اعتماد به نفس دارند

همیشه نوعی حس اطمینان و اعتماد به نفس از افراد کاریزماتیک بروز داده می شود. طبق مجله کسب و کار هاروارد، اعتماد به نفس به قدری می تواند جذابیت ایجاد کنند، که همه افراد تمایل داشته باشند چشم بسته به فردی که دارای اعتماد به نفس است، اعتماد کنند.

افراد کاریزماتیک، به معنای واقعی کلمه وقتی در یک سالن راه می روند، آن را با اعتماد به نفس خود نورانی می کنند!

2. خوب توجه می کنند و خوب به دیگران گوش می دهند

افراد کاریزماتیک، خوب می دانند که چکار کنند تا در دیگران احساس ارزشمندی ایجاد کنند. دیگران دوست دارند دور و بر این افراد باشند زیرا آن ها به دیگران خوب توجه می کنند.

عادت های ساده ای نظیر سوال پرسیدن، حفظ ارتباط چشمی، لبخند زدن، پاسخگو بودن و یا اشارات کلامی یا غیر کلامی، برخی از مواردی هستند که این افراد به طور فعال انجام می دهند.

جای تعجبی ندارد که مطالعات نشان داده اند ارتباط چشمی، شدیدا بر روی دوست داشتنی بودن، قابل اعتماد بودن و جذابیت افراد، تأثیرگذار است. یک شنونده خوب بودن، بیش تر از توصیه و نصیحت کردن باعث می شود طرف مقابل احساس کند به او اهمیت می دهید.

3. اشتیاقی سوزان دارند و آن را به نمایش می گذارند

افراد کاریزماتیک، همیشه نسبت به باورهایشان، شور و اشتیاق دارند. این شور و اشتیاق، به اطرافیان آن ها هم انگیزه می دهد تا دست به عمل بزنند.

علم رفتاری نشان داده است که عواطف و احساسات قوی، می توانند مسری باشند. دکتر الن هاتفیلد، پژوهشگری برجسته در این زمینه، مطالعات زیادی در خصوص نحوه دریافت احساسات دیگران انجام داده است.

به عنوان مثال، اگر شما دوستی داشته باشید که دائما در حال انتقاد از دیگران است، بعد از مدتی متوجه می شوید که شما هم به یک فرد انتقادگر تبدیل شده اید!

همچنین، معاشرت با افراد پر شور و اشتیاق و مثبت اندیش، باعث می شود شما هم اینگونه باشید.

4. گرم و خوشرو هستند (به راحتی می توان به آن ها نزدیک شد)

افراد کاریزماتیک، معمولا افرادی گرم و خوشرو به نظر می رسند. وقتی از نظر دیگران گرم و خوشرو باشید، اغلب افراد ترجیح می دهند به شما اعتماد کنند و بیش تر نزدیک تان شوند.

طبق گفته دکتر رابرت زاجونیک، ماهیچه های صورت هنگام لبخند زدن منقبض می شوند و این باعث می شود جریان خون به سمت مغز افزایش یابد و در نتیجه، دمای مغز کاهش یابد و احساس شادی و نشاط در شما ایجاد شود.

مطالعات همچنین نشان داده اند که لبخند زدن، با میزان خوشرویی افراد، ارتباط تنگاتنگ دارد. اگر می خواهید کاریزمای خود را افزایش دهید، پس لبخند بزنید!

5. خود بزرگ بینی ندارند

افراد کاریزماتیک، هیچ رگی از خود بزرگ بینی در بدن خود ندارند! آن ها ساده، انتقادپذیر و بی آلایش اند.

این بدان معنا نیست که آن ها باهوش و زیرک نیستند؛ در حقیقت، آن ها چیزهای زیادی می دانند و در انتقال دانسته هایشان به دیگران، دست و دلبازند.

تنها کسانی که تحت تأثیر افراد خود بزرگ بین قرار می گیرند، آن هایی هستند که پر مدعا و متظاهرند، و خودشان هم خود بزرگ بینانه رفتار می کنند!

6. همیشه دلیل دارند

در طول قرن بیستم، مطالعه جامعه شناس مشهور، ماکس وبر در خصوص کاریزما نشان داد که فرد کاریزماتیک، یک تصویر روشن و واضح از آینده دارد و جسورانه به سمت آن حرکت می کند.

آن ها افرادی هستند که درباره رویاهایی حرف می زنند که از خودشان بزرگ تر است!

نمونه بارز این افراد، استیو جابز، بنیان گذار شرکت اپل است که هنگام استخدام جان اسکالی، مدیر عامل شرکت پپسی، آشکارا از او پرسید که آیا می خواهد تا آخر عمرش آب قندی بفروشد، یا به دنبال فرصتی برای تغییر جهان است؟

7. علاقه قلبی و واقعی به دیگران دارند

افراد دارای اعتماد به نفس و کاریزماتیک، معمولا ترجیح می دهند روی دیگران نور افکن بیاندازند! آن ها به دیگران انگیزه می دهند و مدام به آن ها می گویند که چقدر کارشان را خوب انجام داده اند.

افرادی که به شما جذب می شوند، نه تنها قدر تعریف و تمجیدهای شما را می دانند، بلکه قدردان توجهی که به کار آن ها معطوف می دارید نیز، هستند.

این امر باعث ایجاد حس پیشرفت و کمال در آن ها می شود و بیش تر احساس مهم بودن می کنند.

به عبارت دیگر، به دیگران اعتبار می بخشند و خودشان نیز اعتبار دریافت می کنند. آن ها بدون این که انتظار جبران داشته باشند، از دیگران تعریف و تمجید می کنند. حتی اگر مرتکب اشتباه شوند، هر سرزنشی را می پذیرند.

8. به خود باور دارند

اگرچه افراد در مورد کاری که انجام می دهند و توانایی هایی که دارند، دچار شک و تردید می شوند، اما افراد کاریزماتیک، اجازه نمی دهند که این شک و تردید بر تعامل آن ها با افرادی که مشغول انگیزه بخشی به آن ها هستند، تأثیر بگذارد.

9. دیگران را به خود افشایی تشویق می کنند

افراد کاریزماتیک، از دیگران سوالات بصیرتی می پرسند و آن ها را تشویق می کنند تا درباره خودشان اطلاعات بدهند.

مطالعه ای توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد صورت گرفت که ثابت کرد به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره خودمان، بر روی مغز اثر می گذارد.

همچنین تأیید شد که مغز ما از صحبت کردن و ارائه اطلاعات در مورد خودمان، لذت می برد. به طور کلی برای کاریزماتیک بودن، بیش تر از آن که خودتان مهم باشید، این که چه حسی در دیگران ایجاد می کنید مهم است.

10. سخاوتمند هستند

طبق گفته پروفسور گرانت، استاد دانشکده کسب و کار وارتون، افراد بر سه دسته تقسیم می شوند: 1. گیرنده، 2. گیرنده و دهنده و 3. دهنده.

افراد کاریزماتیک از نوع سوم هستند و سخاوتمند و نوع دوستند. آن ها بدون هیچ انتظار و چشم داشتی می بخشند.

در ادامه بخوانید : چگونه کاریزماتیک صحبت کنیم؟

منبع : addicted2success.com

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا