طعم و مزه میوه گواوا یا زیتون محلی چگونه است؟

طعم میوه گواوا
طعم میوه گواوا

گواوا که در ایران به نام زیتون محلی نیز به شهرت رسیده از میوه های گرمسیری خوشمزه است که اگرچه بومی آمریکای مرکزی است اما در حال حاضر در برخی استان های کشورمان از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان کشت و برداشت می شود.

گواوا طعم، عطر و بافت خاصی دارد که ممکن است تا به حال آن را تجربه نکرده باشید یا شاید کنجکاو باشید بدانید که آیا می توانید این میوه را به صورت خام، پخته، با هسته یا بدون هسته مصرف کنید و یا چگونه گواوای رسیده و کال را از هم تشخیص دهید؟

در ادامه مطلب قصد داریم درباره طعم و بافت میوه گواوا صحبت کرده و به سوالات رایج شما درباره این میوه پاسخ دهیم. با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه گواوا

میوه گواوا طعم گرمسیری شیرین و رایحه گلی دارد و مزه آن چیزی بین طعم گلابی، انبه و توت فرنگی می باشد.

طعم گواوای نارس کمی به تندی می زند، گواوای کاملا رسیده نیز اگرچه کمی اسیدی است اما طعم ترش ندارد.

بافت گواوا

قسمت داخلی میوه گواوا بافت خامه ای دارد که اغلب با گوشت گلابی قابل مقایسه است. بافت گواوا اگرچه نرم است اما استحکام آن به قدری است که بتوانید دندان های خود را در آن فرو ببرید.

هسته گواوا ریز و کمی سفت است به طوری که هنگام خوردن میوه می توان بافت دانه ای آن ها را احساس کرد.

آیا هسته گواوا خوردنی است؟

بله! دانه گواوا قابل خوردن است و این به خودتان بستگی دارد که تمایلی به خوردن آن داشته باشید یا خیر.

اگر ترجیح می دهید گواوا بدون هسته میل کنید می توانید به راحتی دانه ها را با کمک قاشق از میوه خارج کنید اما بسیاری از مردم این دانه ها را دوست دارند.

بزرگ ترین مشکل خوردن دانه ها بافت سفت آن ها است و حتی بعضی سفت تر از بقیه هستند، به همین دلیل حتی اگر عاشق این دانه ها باشید گاهی مجبور هستید از خوردن آن ها صرف نظر کنید!

آیا می توان گواوا را به صورت خام مصرف کرد؟

بله! می توانید گواوا را مانند سیب به صورت خام و حتی با پوست میل کنید، مهم ترین تفاوت این است که دانه های سیب برخلاف دانه های گواوا قابل خوردن نیستند.

بعضی از افراد ترجیح می دهند گواوا تازه و خام را به همراه اندکی نمک میل کنند.

آیا می توان گواوا را به صورت پخته مصرف کرد؟

بله! گواوا قابل پختن است و می توان از آن داخل سس ها، نوشیدنی های تابستانی، مرباها، دسرها، شیرینی ها و غیره استفاده کرد.

آب گواوا چه طعمی دارد؟

آب گواوای تازه از نوشیدنی های شیرین و شاداب کننده است. برای گرفتن آب گواوا می توانید از دستگاه آب میوه گیری استفاده کنید و در صورتی که آب میوه گیر در دسترس ندارید کافیست از مخلوط کن استفاده کرده و در پایان آب میوه را با عبور دادن از صافی جدا کنید.

نحوه تشخیص گواوی رسیده و کال

خوشبختانه با توجه به ظاهر گواوا می توان به کال یا رسیده بودن آن پی برد.

گواوی نارس به رنگ سبز روشن است و به مرور که بالغ تر می شود به رنگ مایل به زرد یا سایه کمرنگی از صورتی روشن تغییر می کند.

هر چه گواوا رسیده تر باشد عطر و بوی آن نیز عمیق تر و شیرین تر خواهد بود.

یکی از ویژگی های گواوا این است که بعد از برداشت نیز فرایند رسیدن آن ادامه دارد، اگر می خواهید سرعت رسیدن گواوای کال را افزایش دهید می توانید آن را به همراه یک عدد سیب یا موز داخل کیسه کاغذی قرار دهید.

منبع: thrivecuisine

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا