طعم و مزه میوه بادام هندی چگونه است؟

عکس درخت و میوه بادام هندی
عکس درخت و میوه بادام هندی

همه ما با طعم دلپذیر و دوست داشتنی بادام هندی آشنا هستیم و از آن به عنوان پای ثابت مخلوط های آجیلی سر سفره عید و شب یلدا استفاده می کنیم اما آیا تا به حال درباره میوه بادام هندی و طعم و مزه آن چیزی شنیده اید؟

بادام هندی آجیل های به دست آمده از درختی با میوه های زنگوله مانند است که به آن ها میوه بادام هندی یا سیب بادام هندی نیز گفته می شود و ظاهر عجیب و غریب و منحصر به فردی دارند.

اگر کنجکاو هستید با طعم و بافت میوه بادام هندی بیشتر آشنا شوید در ادامه مطلب با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه میوه بادام هندی

میوه بادام هندی میوه ای گوشتی است که آجیل بادام هندی در قسمت انتهایی آن رشد می کند. این میوه عطر و طعم متمایز گرمسیری دارد و اکثر مردم آن را با ترکیب طعم هایی همچون مرکبات، انبه و میوه های غیر شیرین مانند خیار و فلفل دلمه ای توصیف می کنند.

این میوه بسیار معطر است و طعم آن شیرین و گرمسیری، کمی تلخ و گس مانند و اندکی اسیدی می باشد.

بافت میوه بادام هندی

پوست میوه بادام هندی بسیار نازک با روکش مومی مانند و سطح هموار است و در زیر این پوست گوشت زرد اسفنجی، فیبری، آب دار و نرم پنهان شده که شبیه بافت هیچ میوه دیگری نمی باشد.

این میوه مانند آجیل بادام هندی بافت سختی ندارد، بافت آن نرم است اما نه به اندازه انبه و گواوا، بلکه بافت کمی جویدنی دارد که در نگاه اول انتظارش را ندارید.

آیا میوه بادام هندی خوراکی است؟

اگرچه بسیاری از ما به خوردن آجیل بادام هندی عادت داریم و تا به حال شاید حتی اسم میوه بادام هندی را نشنیده باشیم اما این میوه خوراکی است و می توان آن را به صورت تازه و پخته در غذاها استفاده کرد.

یکی از روش های سنتی رایج برای خوردن این میوه، تهیه دمنوش آن می باشد، در جامائیکا معمولا از آن آب میوه درست می کنند.

آیا میوه بادام هندی خوشمزه است؟

طعم میوه بادام هندی سلیقه ای است، افرادی که طعم انبه و میوه های غیر شیرین آب دار و سبز را می پسندند احتمالا از مزه سیب بادام هندی نیز لذت خواهند برد.

اگر قصد دارید طعم آن را امتحان کنید بهتر است این میوه را با خوراکی های مناسب مخلوط کنید، مثلا در اسموتی ها مقداری آناناس یا موز به این میوه اضافه کنید تا طعم شیرین آن را به خوبی احساس کنید.

اگر قصد پختن میوه بادام هندی را دارید نیز بهتر است طعم ترش و شیرین آن را با آب لیمو و نوعی شیرین کننده مانند شکر قهوه ای تقویت کنید.

منبع: thrivecuisine

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا