طعم و مزه گوجی بری خام و خشک چگونه است؟

طعم و مزه گوجی بری
طعم و مزه گوجی بری

گوجی بری یا دیو خار که به آن ولف بری نیز گفته می شود از انواع توت های قرمز رنگ آسیایی است که پیشینه تاریخی آن به کشور چین بر می گردد.

بسیاری از افراد کنجکاو هستند بدانند طعم این میوه کوچک خوش رنگ و لعاب که معمولا به صورت خشک در فروشگاه ها به فروش می رسد چگونه است.

برای آشنایی با طعم و بافت گوجی بری در ادامه مطلب با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه گوجی بری

گوجی بری اغلب به صورت خشک عرضه می شود و بسیاری از مردم با طعم خام آن آشنا نیستند، طعم واقعی این میوه با چیزی که اغلب افراد انتظارش را دارند متفاوت است.

طعم گوجی بری خشک شبیه ترکیب طعم کرن بری یا توت خرس خشک و گیلاس، ترش و شیرین است اما طعم گوجی بری خام کاملا متفاوت بوده و با توجه به متنوع بودن گونه های آن، با طعم های مختلف از گوجه فرنگی شیرین گرفته تا تمشک تلخ یافت می شود.

بافت گوجی بری

از آن جا که این میوه بیشتر به صورت خشک در دسترس است مردم با بافت آن آشنا هستند که بسیار شبیه کشمش است با این تفاوت که کمی خشک تر، جویدنی تر و دانه ای تر می باشد.

همان طور که احتمالا حدس زده اید بافت گوجی بری خام کاملا متفاوت است، بافت این توت ها همانند ظاهرشان شباهت زیادی به گوجه فرنگی های کوچک داشته و آب دار و گوشتالو است.

آیا گوجی بری خام قابل خوردن است؟

گوجی بری در اغلب موارد به صورت خام قابل خوردن است اما این که شما بخواهید این میوه را به صورت خام بخورید یا نه، داستان دیگری دارد!

بعضی درختان گوجی بری میوه های ترش و شیرین خوشمزه ای دارند در حالی که میوه برخی انواع بسیار تلخ و بد مزه است و از آن جا که طعم تلخ آن تا مدتی روی زبان می ماند بسیاری از مردم هرگز سراغ آن ها نمی روند و گوجی بری های خشک را ترجیح می دهند.

آیا گوجی بری خشک باید خیسانده شود؟

یکی از سوالات رایج درباره نحوه مصرف گوجی بری خشک این است که آیا باید حتما آن را قبل از مصرف در آب خیس کنیم یا خیر.

خیساندن گوجی بری خشک در آب قطعا باعث نرم شدن آن شده و بافت خشک آن را گوشتالو و لطیف می کند اما این طور نیست که لازم باشد حتما این کار را انجام دهید.

گوجی بری خشک و خیس نخورده نسبت به کشمش به مدت زمان بیشتری برای جویدن نیاز دارد و مثلا هنگامی که می خواهید از آن روی گرانول استفاده کنید کافیست یک مشت کوچک از این توت های خشک را روی گرانول بریزید به جای این که 10 دقیقه وقت صرف خیساندن آن ها بکنید.

روش های استفاده از گوجی بری 

از گوجی بری می توانید در یک کاسه اسموتی که روی آن را با گرانول، مخلوط میوه ها، اندکی کاکائو و خوراکی های دلخواه خود پوشانده اید استفاده کنید.

از دیگر موارد استفاده گوجی بری می توان به دسرهای خام و پروتئین بارها اشاره کرد.

این توت های خشک امروزه در کوکی ها، نوشیدنی ها و غلات فروشگاهی وگن نیز استفاده می شوند.

اگر به دمنوش علاقه دارید می توانید دمنوش گوجی بری در قوری چدنی دم کرده و میل کنید.

منبع: thrivecuisine

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا