طعم و مزه گریپ فروت چگونه است؟

طعم و مزه گریپ فروت
طعم و مزه گریپ فروت

گریپ فروت از مرکبات گرمسیری بسیار پر طرفدار است که مانند همه مرکبات دیگر به دلیل خواص فراوان، ظاهر خوش رنگ و لعاب و طعم بی نظیرش شناخته شده است.

این میوه اگرچه جزو میوه های شناخته شده است که در اکثر میوه فروشی ها عرضه می شود اما مانند پرتقال و سیب میوه ای رایج و پر مصرف محسوب نمی شود و برخی افراد تا به حال طعم آن نچشیده اند.

اگر کنجکاو هستید با طعم و بافت گریپ فروت آشنا شوید در ادامه مطلب با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه گریپ فروت

یک ته مزه مشترک در همه مرکبات وجود دارد که باعث می شود با خوردن هر یک از آن ها به خودتان بگویید “اوه! بله! من این طعم رو می شناسم!” این طعم و بافت درباره گریپ فروت هم صدق می کند.

گریپ فروت از طعم و اسیدیته مشابه پرتقال برخوردار است، هر چند طعم آن بسیار ترش تر از پرتقال است و حتی به تلخی می زند. اما نوعی ته مزه گل دار نیز در گریپ فروت وجود دارد که آن را از پرتقال متمایز ساخته است.

مانند اکثر میوه ها گریپ فروت ها نیز مممکن است از نظر طعم تفاوت هایی با هم داشته باشند. گریپ فروت ها اغلب هم تلخ و هم ترش هستند اما معمولا طعم ترش در آن ها بیشتر احساس می شود.

پوست سفیدی که بین پوست خارجی و گوشت گریپ فروت قرار گرفته احتمالا بیشترین تلخی را دارد و اگر جدا شود طعم تلخی آن کاهش می یابد.

بافت گریپ فروت

گریپ فروت نه تنها از نظر طعم بلکه از نظر بافت نیز بسیار شبیه پرتقال دوست داشتنی است. گوشت داخلی گریپ فروت مانند پرتقال به به بخش های جدا که به طور منظم کنار هم چیده شده اند تقسیم شده است که بعد از جدا کردن پوست گریپ فروت می توان آن ها را یکی یکی میل نمود.

گوشت این میوه فوق العاده آب دار و گوشتالو است که یک پوست سفید و نازک اطراف هر بخش آن را پوشانده است، این پوست اندکی از پوست غشایی موجود در پرتقال سفت تر است.

بهترین روش خوردن گریپ فروت

در واقع بهترین روش برای خوردن گریپ فروت وجود ندارد و همه روش های ممکن برای خوردن آن خوشمزه هستند، با این حال برخی مردم روش خاصی را ترجیح می دهند.

بعضی افراد دوست دارند میوه را به طور کامل و با جدا کردن بخش های منظم آن میل کنند. برخی دیگر بدون گرفتن پوست خارجی، گریپ فروت را به چهار بخش برش زده و از خوردن آب آن لذت می برند. آب گیری نیز از دیگر روش های رایج خوردن گریپ فروت است.

علاوه بر این می توانید با این میوه نیز مانند انبه و آناناس رفتار کرده و آن را به سس سالسای ترش و شیرین تبدیل کنید.

چگونه طعم تلخ گریپ فروت را کاهش دهیم؟

همان طور که قبلا اشاره کردیم با جدا کردن پوست میانی و سفید رنگ گریپ فروت می توانید تا حدی طعم تلخ آن را کاهش دهید.

روش دیگر این است که از شکر یا شیرین کننده دلخواه خود استفاده کنید، اگر گریپ فروت را به صورت کامل میل می کنید ابتدا مقداری شکر روی آن بپاشید و بگذارید یک دقیقه بماند سپس آن را بخورید.

اگر از گریپ فروت برای تهیه دسر یا موارد مشابه استفاده می کنید می توانید میوه های شیرین با طعم مشابه نیز اضافه کنید، از این روش در اسموتی ها نیز می توان بهره برد.

نمک را نیز فراموش نکنید، کمی نمک تلخی اکثر میوه ها و سبزیجات از جمله گریپ فروت را کاهش می دهد.

منبع: thrivecuisine

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا