طعم و مزه آب آلوئه ورا چگونه است؟

مزه آب آلوئه ورا
مزه آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا مایعی غلیظ و چسبنده است که از گوشت برگ های آلوئه ورا به دست می آید و معمولا از آن به صورت موضعی برای درمان آفتاب سوختگی استفاده می شود اما نوشیدن آن نیز فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

همه ما درباره فواید برگ های آلوئه ورا شنیده ایم اما بسیاری از ما هنوز طعم ژل و آب آلوئه ورا را نچشیده ایم، اگر این طور است حتما کنجکاو هستید بدانید این مایع پر خاصیت چه طعمی دارد.

برای آشنایی با طعم و بافت آب آلوئه ورا در ادامه مطلب با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه آب آلوئه ورا

همان طور که احتمالا انتظار دارید این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان طعم سبزیجات برجسته ای دارد. برای توصیف طعم دقیق آب آلوئه ورا باید بگوییم مزه آن کمی تلخ است و کیفیت اسیدی دارد اما ته مزه شیرین نیز در آن احساس می شود.

به طور کلی طعم آب آلوئه ورای خالص برای بسیاری از افراد جالب نیست و معمولا آن را به آب میوه های دیگر اضافه کرده یا با شیرین کننده هایی همچون استویا شیرین می کنند تا اسیدیته آن کاهش یابد.

بافت آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا بافتی منحصر به فرد دارد که اگرچه بی شباهت به پالپ ژلاتینی و غلیظ برگ آلوئه ورا نیست اما غلظت آن به مراتب کمتر شده است.

در کل می توان گفت بافت آب آلوئه ورا تازه بسیار شبیه آب میوه های دیگر است.

به آب آلوئه ورا تجاری معمولا تفاله آلوئه ورا نیز افزوده می شود که باعث افزایش غلظت شده و حتی گاهی کیفیت آن را نیز بهبود می بخشد.

آیا آلوئه ورا ممکن است برای انسان سمی باشد؟

نوشیدن آب آلوئه ورای تصفیه نشده ممکن است باعث بروز ناراحتی های سیستم گوارشی از جمله گرفتگی معده و اسهال شود که می تواند کم آبی بدن، درد شدید و کمبود الکترولیت ها را به دنبال داشته باشد.

عوارض جانبی این نوشیدنی به آنتراکینون موجود در آن بر می گردد که اگرچه به طور طبیعی در برگ آلوئه ورا یافت می شود اما سمی بوده و باید از مصرف آن اجتناب شود.

هنگام خرید آب آلوئه ورا به دنبال محصولات تصفیه شده، بی رنگ شده و ارگانیک باشید.

رایحه آب آلوئه ورا

بعضی افراد متوجه رایحه آب آلوئه ورا نمی شوند اما برخی دیگر آن را حس می کنند که شبیه عطر برگ های تازه برش خورده آلوئه ورا می باشد و رایحه مشک و رطوبت می دهد.

اگر بوی آب آلوئه ورا را دوست ندارید می توانید قبل از مصرف آن را با آب میوه یا مایعات دیگر مخلوط کنید تا رایحه آن محو شود، حتی اندکی آب نارگیل هم برای از بین بردن بوی آب آلوئه ورا می تواند موثر باشد.

منابع: thrivecuisinehealthline

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا