طعم و مزه برنج قهوه ای چگونه است؟

طعم و مزه برنج قهوه ای
طعم و مزه برنج قهوه ای

همه ما با برنج سفید و طعم دلپذیر آن که از مواد غذایی اصلی رژیم غذایی اکثر مردم است آشنا هستیم اما به دلیل مضرات احتمالی مصرف برنج سفید، بسیاری از کارشناسان تغذیه توصیه می کنند برنج قهوه ای را جایگزین آن کنیم.

اگر احساس می کنید وقتش رسیده برنج قهوه ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید بهتر است قبل از خرید و پخت این ماده غذایی با طعم و بافت آن آشنا شوید.

برای آشنایی با طعم و بافت برنج قهوه ای در ادامه مطلب با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه برنج قهوه ای

به طور کلی طعم برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید که اغلب طعم لطیف و گُلی ملایم دارد، آجیلی و خاکی بوده و ته مزه شبیه نان گندم کامل می دهد.

انواع مختلف برنج قهوه ای از نظر طعم و مزه با هم تفاوت های خاصی دارند، به عنوان مثال برنج قهوه ای دانه کوتاه کمی به شیرینی می زند در حالی که برنج قهوه ای دانه بلند طعم چوبی و مزه غلات برجسته تری دارد.

بافت برنج قهوه ای

برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید که کرکی و نرم است، سنگین تر و جویدنی تر می باشد.

اگر به بافت برنج سفید علاقه دارید توصیه می کنیم برنج قهوه ای دانه کوتاه را نیز امتحان کنید، این برنج مرطوب، ابریشمی و کمی چسبنده به نظر می رسد اگرچه هنوز کمی فیبری است.

برنج قهوه ای دانه بلند حتی پس از پخت نیز خشک تر از برنج قهوه ای دانه کوتاه است و بر خلاف برنج دانه کوتاه که بیشتر برای سوشی گیاهی و ریزوتو کاربرد دارد در تقریبا هر غذای برنجی می توان از آن استفاده کرد.

خوشمزه ترین نوع برنج قهوه ای کدام است؟ 

این که کدام نوع برنج قهوه ای عطر و طعم بهتری دارد به سلیقه افراد بر می گردد اما برخی مردم برنج قهوه ای مناطق خاصی از جهان را به دلیل طعم متفاوت آن ها ترجیح می دهند.

به عنوان مثال بعضی افراد به برنج قهوه ای باسماتی هندی یا پاکستانی علاقه دارند که نوعی برنج قهوه ای دانه بلند است و به دلیل رایحه و خصوصیات گل دار تا گیاهی اش به شهرت رسیده است و برخی دیگر برنج دانه کوتاه را به دلیل طعم شیرین آن می پسندند.

بهترین افزودنی ها برای پخت برنج قهوه ای کدام است؟

مانند هر غذای دیگر روش پخت و افزودنی های مورد استفاده برای برنج قهوه ای تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد اما برای خوشمزه تر کردن برنج قهوه ای توصیه می کنیم آن را به جای آب با سبزیجات بپزید و از ادویه جات، گیاهان و روغن های معطر استفاده کنید تا خوش طعم تر شود.

منبع: thrivecuisine

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا