طعم و مزه انگور فرنگی چگونه است؟

طعم و مزه انگور فرنگی
طعم و مزه انگور فرنگی

انگور فرنگی یا گالش انگور از میوه های کوچک و مغذی فوق العاده مفید است که در رنگ های مختلف سبز، زرد – سفید، صورتی، قرمز یا بنفش یافت می شود.

به دلیل تشابه اسمی این میوه گرمسیری با انگور معمولی بسیاری از افراد گمان می کنند طعم آن ها شبیه هم باشد و کنجکاو هستند درباره طعم و مزه دقیق آن بیشتر بدانند.

برای آشنایی با طعم و بافت انگور فرنگی در ادامه مطلب با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه انگور فرنگی

انگور فرنگی جزو میوه های ترش مزه است که می توان از آن به عنوان انگور ترش نیز یاد کرد. این انگور در رنگ های مختلف طلایی رنگ، مایل به سبز یا مایل به قرمز یافت می شود اما همه انواع آن ترش یا ترش و شیرین هستند.

این میوه خوشمزه است و ته مزه آن شما را به یاد لیمو ترش می اندازد اگرچه طعم شیرین ملایمی نیز در آن احساس می شود که یادآور طعم میوه های گرمسیری می باشد.

بافت انگور فرنگی

بافت انگور فرنگی بسیار شبیه گوجه گیلاسی است.

پوست این میوه سفت اما نازک است که به راحتی با دندان یا چنگال سوراخ می شود و داخل آن گوشتی، آب دار و نرم می باشد.

دانه های انگور فرنگی قابل خوردن هستند اما به اندازه دانه های گوجه گیلاسی نرم نیستند، با این حال جویدن آن ها کار سختی نیست و باعث می شود بافت میوه ترد به نظر برسد.

آیا خوردن انگور فرنگی خوب است؟

بسیاری از افراد عاشق طعم ترش و جالب انگور فرنگی هستند اما همه از خوردن آن لذت نمی برند. با همه این ها می توانید حداقل یک بار طعم آن را چشیده و تجربه جدیدی به دست آورید.

از آن جا که این میوه طعم قوی دارد اغلب همانند لیمو ترش و لیمو شیرازی به سس ها و مواد غذایی شیرین افزوده می شود.

آیا می توان انگور فرنگی تازه خورد؟

بله! اگرچه خوردن انگور فرنگی خام تجربه ای شبیه خوردن یک تکه لیموی فوق العاده ترش به شما نمی دهد زیرا ترشی آن ملایم تر بوده و ته مزه میوه هایی در آن وجود دارد که در لیمو یافت نمی شود.

اضافه کردن چند عدد انگور فرنگی تازه روی سالاد راهی عالی برای بهره بردن از طعم آن در غذاها است بدون آن که مزه بیش از حد قوی به آن ها بدهد. همچنین می توانید انگور فرنگی خام را به سس سالاد اضافه کنید.

نحوه تشخیص انگور فرنگی رسیده

فصل انگور فرنگی دوره کوتاهی در تابستان (به خصوص تیر و مرداد) است.

برای تشخیص این که انگور فرنگی آماده خوردن می باشد یا خیر، می توانید با انگشت خود فشار ملایمی به میوه وارد کنید، اگر بافت آن سفت باشد احتمالا هنوز نرسیده است و اگر نرم و آب دار به نظر می رسد احتمالا کمی بیش از حد رسیده است.

هنگام خرید انگور فرنگی باید آن هایی که سفتی متوسط دارند را انتخاب کنید.

منبع: thrivecuisine

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا