طرز تهیه روغن فلفل قرمز تند در منزل

طرز تهیه روغن فلفل قرمز
طرز تهیه روغن فلفل قرمز

در میان روغن های گیاهی خوراکی روغن فلفل چیلی یا روغن فلفل تند به دلیل طعم آتشین خوشمزه ای که به غذاهای مختلف از جمله ماکارونی، سیب زمینی سرخ کرده، ریزوتو و غیره می بخشد به شهرت رسیده است.

روغن فلفل تند اگرچه در بسیاری از فروشگاه ها به فروش می رسد اما خودتان در خانه نیز می توانید اقدام به تهیه آن کرده و به راحتی روغن فلفل تند خانگی درست کنید.

چگونه روغن فلفل قرمز درست کنیم؟

برای آشنایی با طرز تهیه روغن فلفل تند در منزل در ادامه مطلب کوکا را همراهی کنید.

مواد لازم

  • روغن زیتون ( یا روغن بادام زمینی یا روغن نباتی): 1 فنجان
  • فلفل تند خرد شده خشک: 2 قاشق چای خوری
  • فلفل تند کامل خشک: 2 تا 3 عدد

بخش اول: جمع آوری مواد لازم

1. فلفل تند انواع مختلفی دارد، برای درست کردن روغن فلفل تند می توانید از هر نوع که دوست دارید استفاده کنید. به عنوان مثال فلفل تند تایلندی طعم بسیار تند دارد در حالی که فلفل تند آنچو طعم دودی به روغن شما می بخشد، فلفل تند کالیفرنیایی طعم ملایمی دارد و فلفل تند گواجیلو ته مزه مرکبات می دهد.

نکته: قبل از انتخاب فلفل حتما ابتدا درباره انواع فلفل تند تحقیق کنید.

انتخاب فلفل تند
انتخاب فلفل تند

2. برای انتخاب نوع روغن باید مشخص کنید از روغن فلفل تند برای چه منظوری قرار است استفاده کنید، مثلا اگر می خواهید با این روغن پخت و پز کنید استفاده از روغن های با طعم خنثی تر مانند روغن نباتی یا روغن بادام زمینی عالی است اما اگر قصد دارید این روغن را روی غذا یا سالاد بریزید بهتر است روغن طعم دهنده ای همچون روغن زیتون یا روغن کنجد انتخاب کنید.

انتخاب روغن مناسب
انتخاب روغن مناسب

3. به مرور که با طرز تهیه روغن فلفل تند آشنا شدید می توانید خلاقیت به خرج داده و هر بار نوع فلفل و روغن مورد استفاده را تغییر دهید تا روغن فلفل با طعم های مختلف درست کرده و بهترین آن ها را انتخاب کنید.

طرز تهیه روغن فلفل تند در منزل
طرز تهیه روغن فلفل تند در منزل

بخش دوم: گرم کردن مواد

4. یک تابه کوچک را روی اجاق گاز بگذارید و حرارت را روی درجه متوسط تنظیم کنید. 2 قاشق غذا خوری روغن مورد نظر داخل تابه بریزید و بلافاصله به مرحله بعد بروید تا روغن بیش از حد گرم نشود.

اضافه کردن روغن به تابه
اضافه کردن روغن به تابه

5. فلفل تند خشک خرد شده و کامل را به روغن اضافه کرده و پیوسته هم بزنید، از اجاق گاز دور نشوید زیرا به محض این که فلفل ها کمی گرم شوند باید وارد مرحله بعد شوید. هدف این است که فلفل ها فقط تا اندازه ای گرم شوند که طعم خود را به روغن بدهند، قرار نیست آن ها را بپزید.

نکته: اگر رنگ فلفل قهوه ای شود باید مراحل را با فلفل های جدید از ابتدا شروع کنید.

اضافه کردن فلفل به روغن
اضافه کردن فلفل به روغن

6. بقیه روغن را به مواد اضافه کنید. همچنان کنار اجاق گاز بمانید و از همان ابتدا که روغن هم دمای اتاق است هر 30 ثانیه روغن را با انگشت تست کنید که بیش از حد داغ نشود،  به محض آن که روغن گرم به نظر رسید تابه را از روی حرارت بردارید.

نکته: اگر روغن را برای مدت زمان طولانی تر از نیاز روی اجاق گاز رها کرده اید و خیلی داغ شده سریع آن را از روی اجاق برداشته و کمی منتظر بمانید، سپس با انگشت دمای آن را تست کنید.

روش درست کردن روغن فلفل تند
روش درست کردن روغن فلفل تند

بخش سوم: نگهداری روغن فلفل تند

7. بعد از مرحله تست، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.

خنک شدن روغن فلفل تند
خنک شدن روغن فلفل تند

8. یک عدد بطری تمیز با درب محکم برداشته و روغن خنک شده را داخل آن بریزید. درب بطری را بسته و گاه به گاه تکان دهید تا فلفل ها خوب با روغن مخلوط شوند.

نکته: اگر بلافاصله بعد از تهیه روغن فلفل تند، طعم آن را تست کنید شاید به نظر بسیار ملایم برسد اما بعد از این که آن را داخل بطری بسته بندی کردید فلفل ها به آزاد کردن طعم خود در روغن ادامه خواهند داد و به مرور زمان روغن تندتر و تندتر می شود.

انتقال روغن فلفل تند داخل بطری
انتقال روغن فلفل تند داخل بطری

9. قبل از پخت و پز حتما طعم روغن فلفل را تست کنید. این روغن را می توانید به مدت 9 ماه تا یک سال نگهداری کرده و مصرف کنید.

منبع: wikihow

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا