طرز تهیه جوانه عدس خوراکی خوشمزه در منزل (آموزش کاملا تصویری)

طرز تهیه جوانه عدس
طرز تهیه جوانه عدس

جوانه عدس یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است و به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به لاغری و کاهش وزن کمک می کند، باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شود، برای بهبود سلامت قلب مفید است و کلسترول خون و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

چگونه جوانه عدس درست کنیم؟

ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل آموزش تصویری درست کردن جوانه عدس در بطری و پارچه در خانه را برای شما ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

روش اول

مواد لازم برای تهیه جوانه عدس در بطری

  • عدس سبز
  • آب
  • ظرف شیشه ای
  • پارچه توری
  • کش

طرز تهیه جوانه عدس در بطری شیشه ای

عدس سبز برای تهیه جوانه عدس بهتر از انواع دیگر می باشد.

در مرحله اول، عدس ها را خوب پاک کنید و بشویید تا کاملا تمیز شوند. عدس ها را در یک کاسه بریزید و بر روی آن ها آب سرد بریزید تا روی عدس ها را خوب بپوشاند، بگذارید 8 ساعت بماند تا خوب خیس بخورد.

طرز تهیه جوانه عدس : عدس ها را به مدت 8 ساعت در آب سرد بخیسانید
طرز تهیه جوانه عدس : عدس ها را به مدت 8 ساعت در آب سرد بخیسانید

مقداری از آب ظرف را خالی کنید. سر ظرف شیشه ای را با با پارچه توری ببندید (پارچه ی توری را با کش دور ظرف شیشه ای ببندید)، حالا درب فلزی ظرف را بگذارید و آن را وارونه کنید به گونه ای که عدس ها در مقدار آب موجود در ظرف غوطه ور باشند.

طرز تهیه جوانه عدس : درب ظرف را ببندید و در جای تاریک نگه دارید
طرز تهیه جوانه عدس : درب ظرف را ببندید و در جای تاریک نگه دارید

ظرف شیشه ای را همانطور وارونه به مدت 3 روز در یک جای تاریک مثلا در کابینت بگذارید. هر روز صبح و عصر بر روی عدس ها به آرامی آب بریزید و سپس آبکش کنید، دوباره مقدار کمی آب بر روی آن ها بریزید و به جای اول بازگردانید.

طرز تهیه جوانه عدس : پس از 3 تا 5 روز جوانه عدس آماده است
طرز تهیه جوانه عدس : پس از 3 تا 5 روز جوانه عدس آماده است

پس از 3 تا 5 روز جوانه عدس شما آماده می شود. زمانی می توانید از جوانه ها استفاده کنید که حداقل 2.5 سانتیمتر رشد کرده باشند.

روش دوم

مواد لازم برای تهیه جوانه عدس

  • عدس سبز
  • آب
  • پارچه نخی

طرز تهیه جوانه عدس در منزل

عدس ها را پاک کنید تا سنگ نداشته باشند و در یک کاسه بزرگ آن ها را خوب بشویید.

بر روی عدس ها آب سرد بریزید (آب باید 2 تا 3 برابر حجم ماش ها باشد) به گونه ای که آب بر روی عدس ها را کامل بپوشاند و بگذارید به مدت 8 ساعت بماند تا خوب خیس بخورد. آب عدس ها را خالی کنید و آن ها را با آب سرد خوب بشویید و دوباره آبکش کنید.

عدس های آبکش شده را در یک پارچه ی نخی تمیز بریزید و گره بزنید تا بیرون نریزند. پارچه را درون ظرفی بگذارید و در جای خشک و تاریک قرار دهید. پارچه را به مدت 5 روز در جای تاریک نگه دارید، در این مدت هر روز پارچه را بیرون بیاورید و عدس ها را خوب بشویید و دوباره سر جای خود برگردانید.

پس از 3 تا 5 روز جوانه عدس شما آماده است، زمانی که جوانه ها حداقل 2.5 سانتیمتر رشد کردند می توانید آن ها را برای تهیه انواع غذا و سالاد استفاده کنید.

روش نگهداری جوانه عدس

جوانه عدس خام را می تواند به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

منابع : culturesforhealth

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا