معنی ضرب المثل پشت چشم نازک کردن

 پشت چشم نازک کردن کنایه از چیست؟
ضرب المثل پشت چشم نازک کردن

ضرب المثل “پشت چشم نازک کردن” زمانی به کار می رود که شخصی با غرور و تکبر با دیگران بر خورد کند.

بعضی از افراد در همه حال خود را بالا تر و بر تر از دیگران می بینند، آن ها در بر خورد با دیگران ناز و افاده ی بسیاری دارند و ظاهر و رفتار شان نشان دهنده ی غرور بی جایشان می باشد، آن ها در زمان فخر فروشی ابرو ها را بالا داده و پلک ها را به هم نزدیک می کنند و با این شیوه سعی در تحقیر طرف مقابل دارند.

برخی نیز ظرفیت رسیدن به یک جایگاه مهم و یا ثروتمند شدن را ندارند و به محض این که چیزی به دست آورند اصطلاحا خود شان را برای دیگران می گیرند و مدام می خواهند داشته های شان را به رخ دیگران بکشند.

این افراد ظواهر را اولویت زندگی خود می دانند و به محض داشتن یک لباس جدید، خانه و یا ماشین خوب تمام تلاش شان را به کار می برند تا دیگران را به واسطه ی آن ها تحقیر کنند و در صورتی که شخص دیگری را ببینند که این امکانات را دارد دچار حسادت می شوند و آرام نمی گیرند تا چیزی که در نظر شان ارزشمند تر از دارایی طرف مقابل است را به دست آورند.

پشت چشم نازک کردن صفت نا پسندی است که باعث آزار دیگران و حتی خود فرد می شود زیرا از بالا نگاه کردن به افراد تنهایی و انزوا را در پی خواهد داشت و اطرافیان پس از پی بردن به این صفت در وجود این افراد حاضر نیستند با آن ها دوست باشند و کم تر کسی حاضر می شود آن ها را برای مدت طولانی تحمل کند.

هر یک از ما باید نگاهی دوباره به رفتار خود داشته باشیم و در صورتی که این صفت را در خود یافتیم و احساس کردیم که متکبرانه با دیگران برخورد می کنیم رفتار خود را اصلاح کنیم.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا