معنی ضرب المثل بخند تا دنیا به رویت بخندد

معنی ضرب المثل بخند تا دنیا به رویت بخندد
معنی ضرب المثل بخند تا دنیا به رویت بخندد

ضرب المثل «بخند تا دنیا به روت بخنده» یعنی هر چه با مشکلات راحت تر بر خورد کنیم زندگی برای مان آسان تر خواهد بود.

زندگی انسان ها همواره با مشکلات بزرگ و کوچک همراه بوده است، برخی از انسان ها دارای مشکلات کم تر و برخی دیگر دارای مشکلات بیش تر و جدی تر هستند.

عکس العمل افراد نیز با توجه به میزان مشکل و توانایی خود شان با یک دیگر متفاوت است، برخی با وجود مشکل کوچکی که دارند به سرعت خسته شده و جا می زنند اما برخی دیگر با این که درگیر مشکلات بسیار بزرگی هستند در خود توانایی و انگیزه ی دو چندان کشف کرده و با مشکلات خود مقابله می کنند و در نتیجه سر بلند و پیروز از دل طوفان و مشکل بیرون می آیند.

در واقع می توان گفت نوع بر خورد و نگاه ما نسبت به دنیا و مشکلات زندگی باعث می شود تا زندگی سخت یا آسانی داشته باشیم اگر  روحیه ی قوی و شادی داشته باشیم و توانایی ها و شادی ها را پر رنگ تر از مشکلات ببینیم می توانیم از زندگی و لحظات آن لذت ببریم در غیر این صورت همیشه اندوهگین خواهیم بود.

خنده حتی اگر مصنوعی و در ظاهر باشد باز هم باعث تقویت روحیه ی ما شده و تاثیر مثبتی روی روح و جسم ما می گذارد، هم چنین خنده استرس را کاهش داده و باعث می شود درباره ی مسائل مهم بهتر تصمیم بگیریم.

«بخند تا دنیا به روت بخنده» یک تلنگر است و به شخصی که خود را در برابر مشکلات ناتوان می بیند و فکر می کند دنیا به آخر رسیده است یاد آوری می کند که عمر کوتاه است و دنیا ارزش غصه خوردن ندارد پس بایستی با خنده از کنار مشکلات رد شد و آن ها را حل کرد.

ضرب المثل «خنده بر هر درد بی درمان دواست» نیز معنی و مفهوم مشابهی با ضرب المثل «بخند تا دنیا به روت بخنده» دارد و پیام هر دو ضرب المثل شاد زیستن و فراموش نکردن شادی در هیاهو و مشکلات روزمره زندگی است.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا