هر آنچه باید در مورد ضد آفتاب کودکان بدانید

ضد آفتاب کودکان
ضد آفتاب کودکان

دوباره به روزهایی در سال رسیده‌ایم که والدین به سراغ ضد آفتاب ها می‌روند و با کنجکاوی زیاد وبسایت‌ها را جست‌وجو می‌کنند تا راه‌های محافظت از فرزندان شان در برابر تابش پرتوهای خطرناک خورشید و گرمای شدید آن را بشناسند.

بازی کردن کودکان در بیرون از خانه مهم و برای سلامتی شان لازم است. پس با رعایت نکات محافظتی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب این اجازه را به آن‌ها بدهید که با ایمنی کامل در معرض آفتاب قرار بگیرند. در ادامه هر آنچه را که باید درباره ضد آفتاب و راه‌های محافظتی دیگر بدانید، به شما می‌گوییم.

برای نوزادان زیر شش ماه نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست

نوزادان باید در سایه باشند و لباس هایی تن‌شان باشد که پوست‌شان را می‌پوشاند و اگر سن کودک بیشتر از شش ماه است، روی قسمت هایی از بدن که در معرض آفتاب قرار می‌گیرد ضد آفتاب زده شود. آفتاب سوختگی شدید در کودک زیر یک سال می تواند واقعا جان کودک را به خطر بیندازد.

نکات مربوط به کالسکه

اگر شما نوزادی را که خوابیده درون یک کالسکه یا صندلی کودک قرار می‌دهید، کارشناسان می‌گویند که از استفاده از پتو یا قنداق اجتناب کنید، چراکه آنها جریان هوا را کاهش و درجه دمای داخل کالسکه را افزایش می‌دهند. سعی کنید که در سایه باشید یا چتر یا سایه بان بخرید تا کودک را دور از نور خورشید نگه دارید.

استفاده از کرم ضد آفتاب در سایه هم ضرورت دارد

نه تنها در سایه بلکه در روز‌های ابری هم شما در معرض اشعه‌های فرابنفش خورشید قرار دارید، و نباید استفاده از ضد آفتاب را فراموش کنید. به طور مشابه، مه و غبار هم اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید را مهار نمی‌کنند. صرف‌نظر از آب و هوا، هر روز به ضد آفتاب ضد آفتاب بزنید.

به یاد داشته باشید که شن و ماسه، برف و بتن تا ۸۵ درصد اشعه‌های فرابنفش خورشید را منعکس کرده و می‌توانند پوست بدون محافظ را، حتی در سایه بسوزانند.

ترکیبات ضد آفتاب را بررسی کنید

ترکیبات فعال موجود در ضد آفتاب را چک کنید و به دنبال اکسید زینک یا دی اکسید تیتانیوم باشید. این ترکیبات، مهارکننده نورخورشید و طیف گسترده هستند و اگر پوست ضد آفتاب حساس باشد، سبب تحریک پوست او نمی‌شوند.

استفاده از این ترکیبات برای نواحی حساس، نظیر صورت هم بلامانع است، زیرا سبب سوزش چشم‌ نمی‌شوند.

ضد آفتاب را قبل از قرارگرفتن در آفتاب روی پوست کودک بزنید

۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا ضد آفتاب جذب پوست شود؛ بنابراین آن را قبل از ترک خانه روی پوست ضد آفتاب اعمال کنید.

خود را درگیر مالیدن کامل ضد آفتاب روی پوست ضد آفتاب نکنید؛ زیرا برای مهار اشعه‌های فرابنفش خورشید، قرار گرفتن لایه ظریفی از ضد آفتاب روی پوست کافی است. ضد آفتاب را به طور مساوی و به مقدار زیاد روی پوست ضد آفتاب بزتید.

میزان بالای SPF همواره به معنای بهتر بودن ضد آفتاب نیست

انجمن متخصصان اطفال آمریکا (AAP)، توصیه می‌کند از ضد آفتاب دارای SPF حداقل ۱۵ که اشعه‌های UVB را تا ۹۳ درصد مهار می‌کند، برای کودکان استفاده کنید.

هرچه محصولیSPF بالاتری داشته ‌باشد، محافظت بیشتری هم دارد؛ اما این امر تحت شرایط خاصی صدق می‌کند SPF 30 ، ۹۷ درصد و SPF 50 (بیشترین میزان SPF موجود در ضد آفتاب‌ها طبق مصوبه جدید انجمن غذا و دارو آمریکا) ۹۸ درصد از اشعه‌های UVB را مهار می‌کند.

لافارر (https://lafarrerr.com) می‌گوید، قدرت محافظتی SPF های بالاتر از 50 تفاوت چندانی با SPF 50 ندارد. برای همین نیازی نیست هزینه‌ی بالاتری برای آن‌ها بپردازید.

تفاوت چندانی بین ضد آفتاب کودکان و بزرگسالان وجود ندارد

تفاوت چندانی بین ضد آفتاب کودکان و بزرگسالان وجود ندارد. درست است که برخی ضد آفتاب‌ها با عنوان ضد آفتاب مناسب برای کودکان یا بزرگسالان فروخته می‌شوند؛ با این‌وجود میزان SPF و کیفیت هر دو یکسان است.

این تفاوت بیشتر به تمایل افراد به نوع خاصی از بسته‌بندی، بو و رنگ مربوط می‌شود تا به تفاوت بین اثربخشی ضد آفتاب کودکان و بزرگسالان. برای مثال برخی ضد آفتاب‌ها برای اینکه جذابیت بیشتری داشته باشند، رنگی هستند.

ویژگی‌های کلیدی یک ضد آفتاب خوب و مناسبSPF بالا و قابلیت محافظت زیاد در برابر اشعه‌های UVA است.

به لباس و پوشش کودکان در روزهای آفتابی بیشتر توجه کنید

به ضد آفتاب لباسی بپوشانید که محافظت بیشتری در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید ایجاد کند و بافت متراکمی داشته باشد‌.

هرچند با لباس های تیره و ضخیم بیشتر گرمتان می شود، این لباس ها نسبت به لباس های روشن تر و نازک تر نور کمتری را به پوست می رسانند.

البته، وقتی اینگونه لباس ها را می پوشید، به خصوص در روزهای بسیار گرم (داغ!)، احتیاط کنید تا زیاد از حد گرمتان نشود. مقدار زیادی آب بنوشید و وقتی لباس سنگین تری می پوشید، زمان بیرون بودن از خانه را کاهش دهید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار بپوشد تا از صورت، گوش‌ها و گردنش محافظت شود.

ویتامین دی مورد نیاز کودکان را این‌گونه تامین کنید

قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب برای تولید ویتامین دی مهم است، اما زمان آن باید قبل از 11 صبح و بعد از 4 بعد از ظهر باشد.

مقدار نور آفتابی که چند بار در هفته، روی صورت و دستانتان دریافت میکنید، معمولا برای تولید ویتامین دی مورد نیازتان کافی است. اگر به مقدار بیشتری ویتامین دی نیاز دارید، بهتر است که این مقدار را از غذا، قرص یا قطره ویتامین دریافت کنید.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا