خواص سنگ کوارتز دودی چیست؟ + نحوه استفاده

خواص سنگ کوارتز دودی چیست؟
خواص سنگ کوارتز دودی چیست؟

سنگ کوارتز دودی چیست؟ | خواص سنگ کوارتز دودی | نحوه استفاده | پاکسازی و شارژ مجدد

در ادامه قصد داریم شما را با تمام فواید سنگ بسیار زیبای کوارتز دودی و کاربرد آن در زندگی روزمره بیشتر آشنا کنیم؛ با کوکا همراه باشید.

کوارتز دودی (Smoky Quartz) چیست؟

کوارتز دودی، نوعی کوارتز با رنگ خاکستری مایل به قهوه ای است و به خاطر همین رنگش، کوارتز دودی نامیده شده است.

این سنگ، یک کریستال دی اکسید سیلیکون می باشد که شفافیت آن از کاملا شفاف گرفته تا مات، متغیر است.

کوارتز دودی دارای درخششی زجاجی بوده، و سیستم کریستالی آن شش ضلعی یا هگزاگونال می باشد. این سنگ، سنگ «سم زدایی» و «تعادل» است.

رویاهایت را پیدا کن!

کوارتز دودی که شبیه ابر نیمه شب در زیر نور ماه می باشد، به نظر می رسد با ظاهر زیبای خود، لذت اسرارآمیز جهان معنوی را به تصویر می کشد اما قدرت حقیقی آن، در خواص «اتصال دهندگی اش به زمین» خلاصه شده است.

کوارتز دودی، همیشه آماده است تا هرگونه انرژی منفی را خنثی کند. این سنگ، مانند مولتی ویتامینی جادویی برای روح عمل کرده، و می تواند به عنوان سم زدا، تقویت کننده انرژی مثبت و تعویذی برای چاکرای ریشه مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه ردپای کوارتز دودی را می توان در سراسر جهان پیدا کرد، اما به طور قابل توجهی در برزیل یافت شده، و در اسکاتلند نیز، سنگ ملی محسوب می شود.

کوارتز دودی، پیشینه ای طولانی با نژاد سِلت ها دارد و گفته می شود که این اقوام، برای اولین بار کوارتز دودی را از کوه های وحشی کارینگورم استخراج کردند.

سِلت ها به شدت شیفته این سنگ زیبا که آن را «موریون» نامیده بودند، شدند. آن ها حتی از این جواهر در لباس ها و زیورآلات روزمره شان استفاده می کردند؛ آن ها از این سنگ، سنجاق هایی برای لحاف های خود و سنجاق سینه و و سنجاق سر می ساختند.

کوارتز دودی، نه تنها نزد سِلت ها، بلکه نزد قبایل مائوری نیوزلند نیز، ارج و قرب گرفت و در اسپانیا نیز، به «سنگ صُلب» ملقب شد.

با یک نگاه می توان فهمید که این سنگ، چرا کوارتز دودی نامیده شده است؛ رنگ دودی-نقره ای این سنگ، به خاطر پرتوهای طبیعی این نوع خاص دی اکسید سیلیکون می باشد.

ویژگی های «اتصال دهندگی به زمین» در این سنگ، بدین خاطر است که از عناصر غنی زمینی نظیر گل، خاک و خاکستر تشکیل شده است. همه این عناصر با یکدیگر ترکیب شده، و نمای کوارتز دودی را شکل داده اند.

این سنگ، درست مانند مواد مغذی می تواند ریشه های شما را تقویت کند! اگر می خواهید با خواص درمانی این سنگ باشکوه بیش تر آشنا شوید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید…

انواع مختلف کوارتزهای دودی

کوارتز دودی، رنگ ها و شکل های گوناگونی دارد اما همگی آن ها در یک خصوصیت مشترک هستند: «همه آن ها مشتق شده از پاکی و قدرت کوارتز شفاف هستند.

می توانید از میان همه انواع کوارتزهای شفابخش و گرانبها، کوارتز دودی را برای خود انتخاب نمایید.

کوارتز سیترین دودی (Smoky Citrine Quartz)

از  ترکیب کوارتز دودی و سیترین، کوارتز سیترین دودی به وجود می آید که سراسر انرژی مثبت است.

سیترین دودی که همواره دارای انرژی مثبت و ویژگی های اتصال دهندگی بوده است، برای کمک به شما در جهت پیشرفت در زندگی و ترک موقعیت هایی که دیگر مناسب تان نیستند، سنگی عالی محسوب می شود.

کوارتز آمتیست دودی (Smoky Amethyst Quartz)

آمتیست دودی، یک تکه از بهشت است! برای کسانی که می خواهند اتصال مادی خود به زمین را حفظ کنند و در عین حال، ذهن خود را برای چشم اندازهای والاتر رشد دهند، این سنگ بهترین انتخاب است.

از آمتیست دودی، برای رهایی از دلبستگی های قدیمی و بهینه سازی چاکراها (خصوصا چاکراهای پایینی) می توانید استفاده نمایید.

کوارتز دودی برندبرگ (Brandberg Smoky Quartz)

ترکیب آمتیست مقدس، کوارتز شفاف و رنگ دودی، کوارتز دودی برندبرگ را به وجود می آورد. گفته می شود که این سنگ، شما را به آگاهی خالص الهی متصل کرده، و همسو با ذات الهی قرار می دهد. این سنگ، یکی از معنوی ترین سبک های کوارتز دودی می باشد.

کرنگورم (Cairngorm)

سبک کرنگورم کوارتز دودی، ار ارتفاعات اسکاتلند به دست می آید که مانند تابش طلایی خورشید، پس از یک آسمان طوفانی است!

این سنگ، برای کسانی که می خواهند هنگام کاوش در بخش های تاریک روح خود احساس امنیت و قوت قلب داشته باشند، بهترین سنگ به شمار می رود.

موریون (Morion)

این نسخه کمیاب و تیره رنگ کوارتز دودی، یک سم زدای شگفت انگیز است که همواره آماده یاری رسانی به قلب و ذهن شما برای درمان رنجیدگی ها و آسیب های روحی می باشد.

این سنگ همچنین می تواند انگیزه و مثبت اندیشی را در شما افزایش دهد و اطمینان حاصل نماید که نسبت به کاری که مشغول انجامش هستید، متعهد و توانا خواهید بود.

ویژگی های شفابخشی کوارتز دودی

کوارتز دودی، دارای فهرستی طولانی از ویژگی های شفابخشی جسمی، ذهنی و روحی است. یکی از بزرگ ترین قدرت های این سنگ، قدرت اتصال دهندگی آن به زمین است که شما را در این دنیای مادی و در لحظه اکنون نگه می دارد، بی آنکه غرق در دنیای مادی شوید.

این سنگ، مانند یک نفس عمیق در لحظه های سخت است! او روح شما را تغذیه میکند و انرژی های منفی را خنثی می کند و باعث می شود در هر شرایطی احساس امنیت و اطمینان خاطر داشته باشی.

ویژگی های شفابخشی فیزیکی

کوارتز دودی، به عنوان یکی از بزرگ ترین جذب کننده ها، بهترین ابزار برای جذب تشعشات الکترومغناطیسی می باشد.

اگر به اثرات تشعشعات الکترومغناطیسی حساس هستید، می توانید یک تکه کوارتز دودی را با خود همراه داشته باشید تا این تشعشعات را به خود جذب کرده و از نوک سر تا نوک پای شما را محافظت نماید. همچنین قادر است تا استرس ژئوپاتیک را متوقف نماید.

کوارتز دودی، یک تقویت کننده خوب برای اعصاب است و افکار آشفته را که موجب اضطراب می شوند را برطرف کرده، و در عوض شما را دعوت به تأمل و تفکر آرام و بدون ترس می کند.

همه ما می دانیم که ترس و اضطراب، تاثیر مستقیمی بر بدن دارد و کوارتز دودی تضمین می کند که سردردهای ناشی از تنشو اضطراب را به کلی ریشه کن کرده، خواب شما را آرام و غنی نموده، و به سلول های بدن شما فرصت بهبودی و ترمیم می دهد.

همانطور که گفته شد، کوارتز دودی یک سنگ عالی برای افرادی است که تحت سم زدایی قرار دارند. این سنگ به بدن کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارد به خوبی جذب کرده، و آنچه را نیاز ندارد دفع کند.

ویژگی های شفابخشی ذهنی و عاطفی

کسانی که احساس می کنند زندگی شان دائما دچار طوفان و سختی است، کوارتز دودی به آن ها کمک می کند تا احساسات و ارتعاشات مثبت شان را از دست ندهند.

این سنگ، باران نا امیدی را به باران امید تبدیل کرده، و به وجود شما انرژی مثبت و آگاهی شهودی می بخشد.

کوارتز دودی با پاک کردن الگوهای ذهنی قدیمی و مسموم، شما را به خوبی شفا می بخشد و کاری می کند تا فرکانس های مثبت، فضای کافی برای پخش شدن و اثرگذاری داشته باشند. این سنگ، یک سنگ عظیم و قدرتمند برای رشد شخصی است؛ زیرا خواهان پیشرفت شماست.

کوارتز دودی می تواند یک ابزار شگفت انگیز برای غلبه بر ترس هایی باشد که سد راه شما هستند و شما را تشویق به نادیده گرفتن موقعیت هایی می کنند که شما را به هدف تان می رساند.

اگر در جهان احساس سرگشتگی و آوارگی می کنید، کوارتز دودی می تواند یک ابزار کمک کننده باشد تا شما را مجددا به منشا روحی و جسمی تان متصل می کند.

ویژگی های متافیزیکی

کوارتز دودی، به عنوان یک سنگ قدرتمند در رفع انسدادهای انرژیایی، جای تعجبی ندارد که غنی از معجزات متافیزیکی باشد.

اگرچه سنگ کوارتز دودی به دلیل خاصیت اتصال دهندگی اش به زمین، عمدتا با چاکرای ریشه در ارتباط است، اما انواع مختلف کوارتزهای دودی، می توانند به باز شدن دیگر چاکراهای شما نیز، کمک نمایند.

همه انواع کوارتزهای دودی، بر چاکرای ریشه شما تاثیر می گذارند؛ زیرا از شما محافظت می کنند، اتصال شما با زمین را برقرار می سازند و شما را آماده دریافت موج عظیمی از ارتعاشات مثبت می کنند.

انرژی این کوارتزها همچنین می تواند بر چاکرای شبکه خورشیدی شما، یعنی محل دگرگونی، قدرت شخصی و انرژی های شگفت انگیز و مثبت، تاثیر بگذارد.

با آوردن تکه ای از کوارتز دودی به زندگی خود، به راحتی با انرژی های منفی خداحافظی کنید، و چاکراهای تحتانی خود (ریشه، خاجی، شبکه خورشیدی) را به حالت تعادل برسانید.

کوارتز دودی، سنگ متولدین برج های عقرب، قوس و جدی

کوارتز دودی، بسیار مناسب متولدین برج های عقرب، قوس و جدی می باشد. متولدین برج عقرب، دارای بخش های تاریک و اسرارآمیزی در وجود خود هستند.

کوارتز دودی، بیش از همه مناسب متولدین این برج است تا با آوردن انرژی پاک به وجود آن ها، قسمت های تاریک وجودشان را براند.

این سنگ، متولدین برج عقرب را از تاریکی به سوی نور هدایت می کند و انرژی لازم برای قدم گذاشتن در نور و روشنی را در اختیارشان قرار می دهد.

نحوه استفاده از کوارتز دودی

راه های بسیاری برای استقبال از انرژی شفابخش کوارتز دودی وجود دارد؛ از زیورآلات و جواهرات گرفته تا به عنوان سنگی برای فنگ شویی یا تزئین خانه و حتی به عنوان سنگ همراه برای از بین بردن اضطراب و نگرانی ها، همگی راه هایی برای بهره مندی از مزایای این سنگ می باشند.

کوارتز دودی، سنگی است برای استفاده روزمره شما. با داشتن این سنگ، احساس پرورش یافتگی و مصونیت از انرژی های منفی داشته، و قادر خواهید بود ذهن تان را شفاف و متمرکز نگاه دارید.

یکی از بهترین راه های استفاده از قدرت کوارتز دودی، این است که آن را به سمت زمین گرفته، و بر روی انتقال انرژی های منفی از طریق آن به زمین، تمرکز کنید.

استفاده در خانه و محل کار

وقتی صحبت از انرژی فنگ شویی به میان می آید، نمی توان خواص محافظتی کوارتز دودی را نادیده گرفت!

کوارتز دودی، یک سنگ عالی برای قرار دادن در فضای اداری و محل کار است تا شما را در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی ناشی از لوازم الکترونیکی، محافظت نماید.

علاوه بر زدودن اثرات منفی تشعشعات الکترومغناطیسی، این سنگ می تواند انرژی شادابی و تعادل را به فضای شما بازگرداند.

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای قرارگیری کوارتز دودی، نزدیک درب ورودی است. با این کار، هرگونه انرژی منفی که بخواهد وارد فضای خانه یا محل کار شما شود، توسط این سنگ فورا جذب می شود.

همچنین می توانید تکه ای از کوارتز دودی را در فضاهای ارتباطی مشترک خود با شریک عاطفی تان (مانند اتاق خواب) قرار دهید تا عواطف بنیادین را وارد ارتباطات خود نمایید.

به عنوان جواهر زینتی

یکی از بهترین راه ها برای بهره مندی از تمام خواص شفابخشی کوارتز دودی، استفاده از آن در قالب جواهرات زینتی می باشد تا بدین گونه، هر روز آن را با خود همراه داشته باشید.

تماس مستقیم کوارتز دودی با پوست شما، فواید بسیار زیادی دارد؛ این امر باعث می شود تا انرژی شفابخش آن بدون هیچ مانعی به درون بدن شما نفوذ کند.

دستبند کوارتز دودی، به مراتب عالی تر می باشد زیرا در نزدیکی نبض شما قرار گرفته، و می توانید اطمینان حاصل کنید که انرژی شما با فرکانس های بالای این کریستال شفابخش، به خوبی هماهنگ و هم تراز خواهد شد.

اگر به دنبال سنگ ها و کریستال های دیگری برای ترکیب با کوارتز دودی تان هستید، می توانید از جید یا توپاز استفاده نمایید تا قدرت کوارتز خود را چندین برابر کنید.

عقیق، سنگ دیگری است که به خوبی با کوارتز دودی جفت و جور می شود؛ زیرا دارای انرژی ملایم رز کوارتز می باشد.

اگر می خواهید قدرت محافظت کنندگی کوارتز دودی خود را افزایش دهید، تورمالین سیاه (Black Tourmaline)، هماتیت (Hematite) و ابسیدین (Obsidian) بهترین گزینه هستند.

برای بالا بردن قدرت شفابخشی روحانی این سنگ نیز، می توانید از کیانیت (Kyanite) یا لاجورد استفاده نمایید.

نحوه پاکسازی و شارژ مجدد سنگ کوارتز دودی

مانند همه سنگ های قیمتی، کوارتز دودی نیز باید همواره تمیز و شارژ و سرشار از انرژی نگه داشته شود تا بتواند معجزات شگفت انگیز خود را انجام دهد.

همانطور که گفته شد، کوارتز دودی در جذب انرژی های منفی عملکرد خارق العاده ای دارد؛ این بدین معناست که پاکسازی و تخلیه انرژی های جمع شده در آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

پاکسازی این سنگ تنها یکبار در هفته، کافی است. می توانید این کار را با استفاده از مقداری آب و کمی صابون انجام دهید. فقط پس از شستشو مطمئن شوید که کاملا آن را آبکشی و خشک نموده اید.

کوارتز دودی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و یا به مدت طولانی خیس بمانید؛ اگر می خواهید انرژی های این سنگ را شارژ کنید، می توانید آن را در کنار تکه ای کوارتز شفاف بگذارید، و یا آغشته به گیاه مریم گلی کنید.

منبع: tinyrituals.co

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا